Reklamne kampanje retko imaju za cilj da uplaše ili rastuže publiku, međutim, istraživanje koje je sprovela grupa holandskih stručnjaka sa unuverziteta Radbud u Nijmegenu objavljeno u američkoj reviji „Psihologija i marketing“ pokazalo je da reklame sa simbolima smrti doprinose boljoj prodaji.
Holandski naučnici sproveli su anketu na uzorku od 95 osoba kojima su pokazane dve različite reklame za preplatu za jedan dnevni list. Za novine na kojima su prikazani vojnici koji nose mrtvački kovčeg bilo je znatno više zainteresovanih nego za dnevni list na kojima je bila fotografija bibloteka sa književnim remek delima.
Učesnici u anketi bez obzira na to što im se manje dopala reklama sa simbolom smrti u većem broju su se opredili upravo za proizvod reklamiran na pomalo morbidan način. Istraživanje zapravo pokazuje da je manipulacija nesvesnim strahom kupaca daleko efikasnija u marketinšom smislu nego racionalan sud potrošača.
Marketinški stručnjaci mogu da manipulišu strahom od smrti potrošača u cilju bolje prodaje, navodi se u studiji „Ova vrsta marketinške strategije može biti veoma efikasna, ali ona je problematična u etičkom pogledu“, zaključili su holandski stručnjaci.
Izvor: Tanjug