Čak 66,67 odsto reklamiranih proizvoda namenjenih deci je nezdravo, pokazalo je istraživanje Pokreta potrošača Beograda. Prema rečima Petra Bogosavljevića, predsednika Pokreta potrošača Beograda, zloupotrebe u reklamiranju postoje kod svih namirnica.
„Ako ih ima kod dečije hrane, što je potvrdilo i naše istraživanje, onda je ima sigurno i kod drugih manje osetljivih namirnica“, rekao je Bogosavljević za Večernje novosti. Tokom istraživanja oglasne poruke su praćene sedam dana na četiri televizije, od koje je jedna potpuno rezervisana za najmlađe. U ovom periodu reklamiran je 21 proizvod za decu. „Poređenjem deklarisanih vrednosti šećera, masti i soli sa preporukama Svetske zdravstvene organizacije, utvrđeno je da sedam proizvoda ili 33,33 odsto pripada kategoriji zdravih, a 14 proizvoda, ili 66,67 odsto kategoriji nezdravih proizvoda“, kaže Bogosavljević. Šest ispitanih proizvoda imalo je višak masti i šećera, 11 proizvoda je svrstano u kategoriju veoma nezdravih proizvoda, jer su deklarisane količine šećera i masti veće od 50 odsto do 3,5 puta od visokog nutritivnog nivoa.
Sve korporacije čije su proizvode proveravali potrošači, svojim reklamama okrenute su deci. Usmerene su na prevenciju gojaznosti i ishranu. U reklamiranju nezdrave hrane deci primenjene su različite marketinške „cake“- od ponavljanja reklama do izjava „stručnjaka“ o nutritivnim vrednostima. Potrošači su posle ovog istraživanja zaključili da se ništa ne preduzima da se zakonska i podzakonska regulativa u Srbiji, kojom se obezbeđuje zdrava ishrana, uskladi sa preporukama SZO i standardima zemalja koje posvećuju punu pažnju zaštiti zdravlja stanovništva, a posebno dece.
Kompanija „Ferero“ je nedavno u SAD kažnjena sa 3.5 miliona dinara zbog lažnih navoda o svom proizvodu „Nuteli“.
Izvor: Večernje novosti