Regionalna oglašivačka potrošnja od marta do maja smanjena za 19%!

SVET – weCAN, mreža nezavisnih oglašivačkih agencija Srednje i Istočne Evrope (CEE) objavila je šesti po redu godišnji izveštaj pod nazivom CANnual Report. Izveštaj sadrži detaljnu analizu oglašivačkih tržišta u 15 zemalja CEE, sa fokusom na korporativnu komunikaciju.

Osim analiziranja razvoja tržišta u svakoj državi CEE, uz pomoć prikupljanih podataka i članaka lokalnih stručnjaka, izveštaj prikazuje članke lidera regionalne industrije, kao i kratki sažetak o tome kakve su probleme, u periodu od marta do maja 2020. godine, doživjela sva tržišta CEE zbog korona virusa.

Stabilan rast u 2019. godini

Izveštaj otkriva da je prošla godina značila ekonomsku stabilnost za celu regiju, trend rasta proteklih pet godina je nastavljen, a oglašivačka ulaganja su porasla za 9,8%, dostižući neto vrednost od 15,2 milijarde evra u 2019. godini.

Prosečni udeo medija u celoj potrošnji takođe vrlo dobro odražava trendove iz prošlih godina: iako televizija ostaje omiljeni tip medija u većini CEE zemalja, ona polako gubi svoj udeo (43% u 2019.), a u korist online segmenata čija je ekspanzija jako dinamična te doseže prosek od 34% u svim zemljama. Gledajući celokupan iznos potrošen u regiji, digital je već 2018. godine nadmašio televiziju, što bi značilo da je 2019. godine čak 45% ukupnih oglašivačkih budžeta (6,9 milijardi evra) potrošeno na online oglašavanje, a samo 37% je raspodeljeno na televiziju. Printani mediji su već godinama u konstantnom padu, dok spoljno oglašavanje i radio drže svoje pozicije.

Zbunjeni virusom

Blokade i zatvaranja koja su započela usled izbijanja pandemije diljem sveta, izazvale su nove obrasce ponašanja potrošača: osnovna hrana, higijenski proizvodi i lekovi su došli u središte pažnje, a kupovne navike su se drastično promenile.

Ove okolnosti su išle u korist online kanalima. Prodaja i konzumacija sadržaja naglo su porasli, katalizirajući digitalni napredak regije tokom rekordno kratkog vremena u samo nekoliko sedmica. Internet promet je munjevitom brzinom porastao tokom blokade i zatvaranja i, posmatrajući publiku najboljih pet domaćih web stranica, prosek regionalnog godišnjeg porasta u periodu od marta do maja iznosio je 5% (u poređenju sa 2019. godinom).

Što se tiče vremena konzumacije i broja gledalaca, televizija je takođe bila pobednik u ovoj situaciji, prosečna regionalna stopa rasta u vremenu provedenom gledajući televiziju dostigla je 16%. Starosne grupe kod kojih je primećen najveći porast vremena provedenog ispred ekrana su deca od 4 do 12 godina, i tinejdžeri od 13 do 17 godina.

Zamjena pozicija u oglašavanju

Nagli porast medijske potrošnje nije se odrazio na tržište oglašavanja zbog izuzetne neizvestnosti usled pojave pandemije – bar što se tiče kampanja. Odmah nakon zatvaranja i blokada, veliki deo tekućih i planiranih kampanja je otkazan ili odložen, uzrokujući da se regionalna oglašivačka potrošnja od marta do maja smanji za 19%, u poređenju na 2019. godinu.

Nije svaki sektor jednako pogođen. Sektor robe široke potrošnje, farmacija i telekomunikacije su zadržale svoje prisustvo, dok su eventi, turizam i automobilski sektor drastično oslabljeni, a oni koji pružaju online usluge i digitalnu zabavu, zajedno sa proizvođačima deterdženata i dezinficijensa, ojačali su svoje pozicije.

Više informacija na https://wecan.net/cannual-report/


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari