today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Regionalna oglašivačka potrošnja od marta do maja smanjena za 19%!

SVET – weCAN, mreža nezavisnih oglašivačkih agencija Srednje i Istočne Evrope (CEE) objavila je šesti po redu godišnji izveštaj pod nazivom CANnual Report. Izveštaj sadrži detaljnu analizu oglašivačkih tržišta u 15 zemalja CEE, sa fokusom na korporativnu komunikaciju.

Osim analiziranja razvoja tržišta u svakoj državi CEE, uz pomoć prikupljanih podataka i članaka lokalnih stručnjaka, izveštaj prikazuje članke lidera regionalne industrije, kao i kratki sažetak o tome kakve su probleme, u periodu od marta do maja 2020. godine, doživjela sva tržišta CEE zbog korona virusa.

Stabilan rast u 2019. godini

Izveštaj otkriva da je prošla godina značila ekonomsku stabilnost za celu regiju, trend rasta proteklih pet godina je nastavljen, a oglašivačka ulaganja su porasla za 9,8%, dostižući neto vrednost od 15,2 milijarde evra u 2019. godini.

Prosečni udeo medija u celoj potrošnji takođe vrlo dobro odražava trendove iz prošlih godina: iako televizija ostaje omiljeni tip medija u većini CEE zemalja, ona polako gubi svoj udeo (43% u 2019.), a u korist online segmenata čija je ekspanzija jako dinamična te doseže prosek od 34% u svim zemljama. Gledajući celokupan iznos potrošen u regiji, digital je već 2018. godine nadmašio televiziju, što bi značilo da je 2019. godine čak 45% ukupnih oglašivačkih budžeta (6,9 milijardi evra) potrošeno na online oglašavanje, a samo 37% je raspodeljeno na televiziju. Printani mediji su već godinama u konstantnom padu, dok spoljno oglašavanje i radio drže svoje pozicije.

Zbunjeni virusom

Blokade i zatvaranja koja su započela usled izbijanja pandemije diljem sveta, izazvale su nove obrasce ponašanja potrošača: osnovna hrana, higijenski proizvodi i lekovi su došli u središte pažnje, a kupovne navike su se drastično promenile.

Ove okolnosti su išle u korist online kanalima. Prodaja i konzumacija sadržaja naglo su porasli, katalizirajući digitalni napredak regije tokom rekordno kratkog vremena u samo nekoliko sedmica. Internet promet je munjevitom brzinom porastao tokom blokade i zatvaranja i, posmatrajući publiku najboljih pet domaćih web stranica, prosek regionalnog godišnjeg porasta u periodu od marta do maja iznosio je 5% (u poređenju sa 2019. godinom).

Što se tiče vremena konzumacije i broja gledalaca, televizija je takođe bila pobednik u ovoj situaciji, prosečna regionalna stopa rasta u vremenu provedenom gledajući televiziju dostigla je 16%. Starosne grupe kod kojih je primećen najveći porast vremena provedenog ispred ekrana su deca od 4 do 12 godina, i tinejdžeri od 13 do 17 godina.

Zamjena pozicija u oglašavanju

Nagli porast medijske potrošnje nije se odrazio na tržište oglašavanja zbog izuzetne neizvestnosti usled pojave pandemije – bar što se tiče kampanja. Odmah nakon zatvaranja i blokada, veliki deo tekućih i planiranih kampanja je otkazan ili odložen, uzrokujući da se regionalna oglašivačka potrošnja od marta do maja smanji za 19%, u poređenju na 2019. godinu.

Nije svaki sektor jednako pogođen. Sektor robe široke potrošnje, farmacija i telekomunikacije su zadržale svoje prisustvo, dok su eventi, turizam i automobilski sektor drastično oslabljeni, a oni koji pružaju online usluge i digitalnu zabavu, zajedno sa proizvođačima deterdženata i dezinficijensa, ojačali su svoje pozicije.

Više informacija na https://wecan.net/cannual-report/

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!