Recept za uspešnu web prodaju

Pandemija Covid19 je definitivno ubrzala proces digitalne transformacije kompanija i brendova koji su uvideli velike mogućnosti za on-line prodaju. Sve veći broj brendova otvara svoje on-line shopove, dok su klasični retail prodavci ozbiljno počeli da ulažu na kartu web prodaje koja im beleži sve bolje rezultate.

U celom regionu Balkana može se videti takođe ozbiljan skok u e-trgovini. Samo u Srbiji prema podacima NBS broj dinarskih transakcija na internetu u 2020. godini je porastao za 103,55% a vrednost istih za 81,27% u odnosu na prethodnu godinu. U periodu od 2015. do 2020. godine prema podatcima Eurostata Hrvatska je na drugom mestu po rastu online trgovine u Evropi, odmah iza Rumunije.

Dosta kompanija i brendova je već otvorilo svoje web shopove, ali nisu zadovoljni prodajom, pogotovo u poređenju sa offline prodajom koju ostvaruju ili su ostvarivali u periodu pre pandemije. Veliki problem je manjak stručnjaka na tržištu usled povećane potražnje za istim. Sa druge strane postoji i problem u malom broju agencija koje su stručne da isprate potrebe velikih kompanija i nažalost ne mogu da im ponude kvalitetnu uslugu da im povećaju web prodaju i samim tim troše resurse i usporavaju rast i razvoj svojih klijenata.

Recept za uspešnu web prodaju postoji, ali njegova implementacija zahteva izuzetnu stručnost. Ukoliko bih ga poredio sa nečim što većina nas voli, a to su slatkiši, to je kao kada bi vam vrhunski poslastičar dao recept za svoj najukusniji kolač ali na vama je da ga napravite da bude isti kao njegov. Naravno ukoliko ste dovoljno stručni i imate dovoljno iskustva i možda neku Michelin-ovu zvezdicu.

Obratite pažnju na klijentov biznis model i vidite koliko je u skladu sa trendovima on-line prodaje. On-line kupac je dosta dinamičniji, voli da traži, pregleda, poredi. Teže ga je inspirisati, morate se više potruditi oko njega.

Obavezno gledajte podatke. Razne analitike vam mogu dati neverovatno korisne podatke. Pratite ponašanje on-line kupca, sa kojih izvora dolazi, kako konvertuje, da li trošak po konverziji prati profitabilnost vašeg klijenta ili ste prešli granicu profitabilnosti. Ako ste agencija, razmišljajte kao klijent.

Obratite pažnju na organsku posetu jer odatle dolazi najveći broj kvalitetnih i kupaca kojima zaista treba vaš proizvod ili usluga. Radite SEO i ulažite u SEO. U našoj regiji je još uvek jeftino doći do nekih ključnih reči koje mogu da vam budu generator ozbiljne prodaje u odnosu na razvijena tržišta zapadne Evrope ili Amerike. Iskoristite taj trenutak.

Ukoliko ulažete znatna sredstva u oglašavanje, potrudite se da zaista imate stručan performance marketing tim koji će vam dati analize svih kanala odakle dolazi saobraćaj i prodaja. Koncipirajte kampanje po fazama. Nemojte da ulažete sredstva na bum, instinktivno, to je najčešći razlog zašto su kompanije nezadovoljne svojim web rezultatima.

Čak iako je kampanja hitna i planirana „za juče“ budite svesni da ništa neće propasti zarad 2-3 dana više u pripremi kampanje. Šta više, dobićete vrlo verovatno još bolje rezultate i bolji % konverzije.

Održavajte komunikaciju i kontakt sa svojim posetiocima i kupcima. Ponudite im nešto zarad registracije i podataka koje su vam ostavili. Komunicirajte sa njima. Nemojte im slati newsletter-e samo da biste ih poslali. Segmentirajte vaše kupce, radite sa publikama, kreirajte newsletter kampanje koje nemaju samo za cilj direktnu prodaju nego prvenstveno edukaciju i informisanje, pa ih tek onda uvedite u prodaju.

Bavite se vašim website-om. Analizirajte zbog čega neke stranice konvertuju više od drugih. Uz pomoć raznih alata pratite da li su vaši posetioci / kupci zadovoljni strukturom vašeg websajta, kakav mu je UX/UI. Vodite se mobilnom verzijom sajta, ali ne zaboravite i desktop. Proverite da li vaš website ispunjava sve Google Core Web Vitals kriterijume. Budite među prvima koji ispunjavaju ove kriterijume jer će vas Google nagraditi boljom pozicijom na svojoj pretrazi, a odatle vam dolazi veliki broj organskih poseta.

Definišite ciljeve, KPI-eve i pratite izveštaje. Budite ambiciozni ali ne nerealni. Ukoliko ste vizuelni tip, koristite BI software i pratite kretanja po ključnim parametrima.

I na kraju, ne odustajte. Jer možda ste baš na kraju puta i možda baš od danas vaš webshop krene u onom pravcu u kome ste oduvek želeli.

Ukoliko ste negde zakočili ili vam treba veća podrška, pozovite Smartpoint. Biće nam zadovoljstvo da vam pomognemo.

Autor teksta: Marko Anđelković, PPC Specialist/Digital Team Coordinator, SmartPoint Adria

 


Oceni tekst

4,75 od 5
Loading...

Komentari