Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Različiti tipovi “onlajn ličnosti”

Postoji li zaista onlajn ličnost? Prema novom globalnom istraživanju kompanije MasterCard koje je juče objavljeno, odgovor je potvrdan. Projekat „Digital Sharing and Trust“ pokazuje da potrošači zapravo odbacuju svoje „stvarne“ identitete kada su na internetu i koriste svoje „digitalne ličnosti“ koje bolje pokazuju kako se osećaju, šta rade po pitanju svojih ličnih informacija i koliko važnosti pridaju sopstvenim podacima.
Iako su potrošači sve veštiji kada je u pitanju upravljanje sopstvenim onlajn identitetom, ovo istraživanje potrošača otkriva da postoji jasna hijerarhija po pitanju vrste informacija koje su spremni da podele, i postoje određene vrste organizacija kojima najviše veruju da povere svoje podatke. Neki od zaključaka o svakom tipu onlajn ličnosti su:

Otvoreni delioci („Open sharers“): 21% potrošača na internetu spada u ovu kategoriju koja okuplja više muškaraca (60%). Otvoreni delioci su „najdigitalnija“ od ovih pet grupa i obično obavljaju rizičnije onlajn aktivnosti. Polovina njih je na internetu više od 10 puta dnevno, a kada dele svoje lične informacije, očekuju povoljne cene, pristup i ponude zauzvrat.

Samo komunikatori („Simply communicators“): Ovaj tip ličnosti (kome pripada 21% korisnika interneta) uključuje neke od najposvećenijih korisnika društvenih mreža, ali oni nisu potrošači naročito vešti u tehnologiji. Kada je reč o kupovini preko interneta, većina njih (80%) će istražiti o nekom proizvodu na internetu, ali 63% njih i dalje radije kupuje uživo. Iako su svesni ciljanog marketinga, ne smatraju da su njihovi podaci posebno vredni i ne brinu previše oko toga.

Samo kupci („Solely shoppers”): Za ovaj tip onlajn ličnosti je karakteristično njihovo oslanjanje na internet za uspešnu pretragu i samu kupovinu. Oni čine 21% svih potrošača na internetu, a većina ovih korisnika interneta (90%) pretražuje proizvode na internetu pre kupovine, dok polovina njih koristi mobilne telefone da bi proverili cenu dok su u radnji kako bi dobili najbolju ponudu. Iznenađujuće je to da su oni najmanje svesni ciljanog marketinga – samo 37% njih zna da sajtovi društvenih medija koriste njihove lične podatke kako bi obaveštavali oglašivače.

Pasivni korisnici („Passive users”): Kao što i samo ime govori, članovi ove grupe nisu u potpunosti uvereni u vrednost interneta i zato na njemu provode najmanje vremena od svih tipova ličnosti. Pasivni korisnici čine 20% svih korisnika interneta i ređesu prisutni na društvenim mrežama (samo 48% njih) i ne kupuju puno preko interneta. U poređenju sa ostalim tipovima ličnosti, veća je verovatnoća da će kupovati preko mobilnih uređaja i spremniji su da daju svoje podatke u zamenu za nešto.

Proaktivni zaštitnici („Proactive protectors“): Čineći 17% svih potrošača na internetu, Proaktivni zaštitnici su veoma svesni ciljanog marketinga – zapravo, 82% njih je svesno da oglašivači mogu da skroje ponude za njih na osnovu njihovih prethodnih pretraga i stranica koje su posetili. Mala je verovatnoća da koriste društvene mreže i od svih tipova ličnosti, oni su u najvećoj meri zaštićeni svojim podešavanjima privatnosti– preduzimaju korake kako bi zaštitili i kontrolisali svoj digitalni otisak.

Koja-je-Vasa-onlajn-licnost

Metodologija
Kompanija MasterCard je sprovela i kvalitativno i kvantitativno istraživanje potrošača u trajanju od novembra 2012. godine do marta 2013. godine, na devet tržišta: Sjedinjene Američke Države, Kanada, Nemačka, Ujedinjeno Kraljevstvo, Indija, Južoafrička republika, Ujedinjeni Arapski Emirati, Brazil i Kolumbija. Ovo istraživanje je uključivalo i anketu sprovedenu među više od 9.000 digitalnih potrošača, starosti 16 – 65 godina, od kojih su svi uključeni u neku vrstu onlajn aktivnosti makar jednom nedeljno. Ovih pet jedinstvenih tipova onlajn ličnosti se pojavilo kroz sveobuhvatno statističko ispitivanje, koje je grupisalo ispitanike na osnovu njihovih odgovora na pitanja iz šest oblasti: 1) svest o ciljanom marketingu; 2) aktivnost na društvenim mrežama; 3) kupovina na internetu; 4) napredni nivo poznavanja mobilnih tehnologija; 5) upravljanje privatnošću; i 6) podaci kao valuta.

Izvor: Personal Magazin

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!