Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Radna grupa Ministarstva trgovine za Zakon o oglašavanju bez medijskih udruženja

Koalicija za slobodu medija je danas upozorila da je Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine Srbije osnovalo Radnu grupu za izmene i dopune Zakona o oglašavanju bez predstavnika novinara. Ta koalicija je u saopštenju pozvala Ministarstvo da ponovo razmotri odluku o formiranju radne grupe i uvrsti u nju predstavnike relevantnih medijskih asocijacija.

Koalicija je ocenila da je to „još jedan propust“ Vlade Srbije u vezi s Medijskom strategijom čija nova verzija kasni već tri godine.

„Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine je 17. maja 2023. osnovalo radnu grupu za izmene i dopune Zakona o oglašavanju, a o tome nije ni obavešteno Ministarstvo informisanja i telekomunikacija koje je nadležno za implementiranje Medijske strategije u kojoj se četiri aktivnosti vezuju za oblast oglašavanja“, piše u saopštenju.

Koalicija je dodala da je „uređenje oblasti oglašavanja ključno za uspostavljanje fer i transparentnog medijskog tržišta“, te da je osnovni preduslov za održivost pre svega privatnih medija.

Podsetila je da je država propustila da na početku primene Medijske strategije izradi sveobuhvatnu analizu relevantnog medijskog tržišta koja je trebalo da obuhvati i tržište oglašavanja i da, kako je ukazano, da jasnu sliku šta su problemi u ovoj oblasti, a koji utiču na pluralizam medijskog sadržaja.

„Posebna pažnja u Strategiji posvećena je tzv. državnom oglašavanju (oglašavanju organa javne vlasti i privrednih društava koji su u delu ili u potpunosti u državnom vlasništvu) koje posebno utiče na poremećaj medijskog tržišta favorizovanjem određenih medijskih kompanija“, piše u saopštenju.

Koalicija je navela i da je „više puta“ dobili obećanje od Vlade Srbije i premijerke ane Brnabić da će biti uspostavljena koordinacija među radnim grupama osnovanim radi izmena i dopuna medijskih i drugih relevantnih zakona koji se pominju u Medijskoj strategiji.

Ocenila je da “ Vlada nastavlja sa lošom praksom netransparentnog i nekoordinisanog rada“ što, kako je ukazano, samo otežava i usporava procese reformi koji su važni za celokupno srpsko društvo.

Koaliciju za slobodu medija čine Asocijacija medija, Asocijacija onlajn medija (AOM), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Poslovno udruženje Asocijacija lokalnih i nezavisnih medija „Lokal Pres“ i Fondacija Slavko Ćuruvija.

Izvor: Beta

Foto: Unsplash

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!