Pokretanje maloprodajnog objekta je skup poduhvat, ali njegova promocija ne mora da bude. Market network prenosi sedam marketinških ideja koje mala preduzeća lako mogu da primene u promovisanju svog poslovanja.
Lični marketing
Verujte u sebe.
Efektivna samopromocija počinje jakim verovanjem u sebe. Verujte u svoje ideje, koncepte, proizvode i usluge, ali pre svega u ono što imate da ponudite drugima. Borite se za stalno usavršavanje i uvek dajte najbolje od sebe i svog profesionalnog znanja. Od ovih reči imaćete koristi i vi i kupac. Saveti će povećati stepen vašeg samopoštovanja i samopouzdanja kako biste jači pristupili klijentima uvereni da oni znaju kako vaši proizvodi i usluge mogu da im olakšaju život. Samopromocija služi drugima jer im tako približavate prednosti koje će oni iskusiti korišćenjem vaših proizvoda i usluga.
Promovišite korist od svog proizvoda ili usluge kupcima. Ako se u prodavnici, na primer, prodaju proizvodi za kosu ili lepotu, kupcima se može reći: „Pomažemo da ljudi izgledaju što bolje i osećaju se bolje.” Takve rečenice treba koristiti u prodajnom razgovoru i u oglasima, brošurama, na vizitkartama i svim ostalim marketinškim materijalima. To nije agresivan način da promovišete svoje proizvode i usluge već znači da pružate vrhunsku uslugu kada kupcu objašnjavate odlike proizvoda ili na koji će to način biti korisno kupcima.
Stručnost u marketingu
Otkrijte suštinu.
Pošto znate svrhu, viziju, misiju i jedinstvenost, otkrićete temelje na kojima bi trebalo da budu izgrađeni svi vaši marketinški planovi. Definišite svoje odgovornosti u prodajnim objektima kao jedinstveni prodajni predlog (USP). Uključite ga u sve marketinške napore jer ljudi imaju toliko mnogo izbora kada obilaze prodajne centre. Kada definišete svoj pristup, to će učiniti da vi i vaša prodavnica budete jedinstveni. Tako će se vaš prodajni objekat razlikovati od konkurencije. Vaš USP treba da se ogleda u svim marketinškim naporima. Neka bude u katalogu ili na sajtu kako bi kupci znali da je to vaša prodavnica i da bi poželeli da je posete kada traže određene stavke. Kupci moraju da budu potpuno sigurni šta vi prodajete. Prodavnica u kojoj se prodaje glamurozna ženska odeća treba da promoviše tu sliku u oglasima, na celom spratu šoping-mola i displejima. Tako će žene koje traže takvu robu moći da posete baš tu prodavnicu.
Uspehom vođen marketing
Neka vas u onom što radite vodi strast.
Strast gradi posvećenost, a posvećenost dovodi do uspeha. Biti strastven znači brinuti o svojim klijentima. Pravite nove kontakte s kupcima svaki dan. To je od presudnog značaja da dobijete informacije o klijentima pre nego što oni obave kupovinu, kao i adrese pretraživača i kupaca. Kada zahtevate informacije o kontaktu, recite kupcima kako će od njih i oni imati koristi, na primer: „Ako volite ono što imamo, mi ćemo vas obavestiti o predstojećim promocijama.” Možete im ponuditi i poklon kao što su sveće za dodavanje njihovog imena na vašu mejling listu. Nemojte prodavati niti distribuirati informacije o kontaktima ako to kupac ne zna ili ne želi.
Ostanite u kontaktu!
Pošaljite kupcima najmanje pet rukom pisanih poruka na dan. Zapišite ih tokom pauze. To će učiniti da vaši klijenti osećaju da su vam važni. Personalizovane poruke takođe vas izdvajaju od masovnih marketinških materijala koje većina trgovaca šalje kupcima. Promovišite posebne događaje kao što su predstavljanja knjiga pesama ili modne revije, pozivanjem, slanjem pozivnica ili i-mejlova na adrese 20 odsto vaših VIP kupaca kako biste ih obavestili o predstojećem događaju. Važno je da napravite listu onoga što potrošači vole ili ne vole kako biste mogli da ih obavestite o događajima koji su od interesa za njih. To je trostruko dobitna kombinacija: vi prodate bluzu i džemper, kupac će dobiti sve što traži, ali vi imate i dobar odnos s konkurentom, koji vam u budućnosti može poslati nove klijente.
Pitajte za preporuke
Saznajte da li kupci imaju prijatelje ili rođake koji mogu biti zainteresovani za vaše proizvode. Ako to rade, zamolite ih da im daju nekoliko vaših poslovnih kartica ili marketinških brošura. Ponekad uput može doći neočekivano. Na primer, kupac koji preuređuje svoj dom može da dobije komentare od drugih o onome što radi, kao i pitanja o tome gde je odabrao i kupio materijal ili stvari. Ako ste kupcima dali vizitkarte ili brošure, oni ih mogu dati svojim prijateljima i reći da su ih lično dobili. Ljudi to vole da rade.
Pitajte zato klijente za njihovo mišljenje o vašim proizvodima i uslugama. Na primer: „Da li ste zadovoljni našim uslugama?” Njihove izjave izražavaju ono što vole u vašoj prodavnici, a odličan su deo koji možete da ugradite u svoje marketinške materijale.
Mrežni marketing
Napišite svoju reklamu i definišite je, ali tako da kažete kakve koristi nudite svojim klijentima. Kada ste pripremili reklamne poruke, vežbajte ih u različitim situacijama dok vam ne postanu bliske kada ih izgovarate. Probajte to zajedno s drugim zaposlenim na internom sastanku. Zamolite svakog prodavca da napiše svoju reklamnu poruku, a onda razgovarajte o svim predlozima.
Prodavac ne treba da kaže da je on samo prodavac već da je tu da pomaže klijentima i da im nudi pogodnosti. Oni to mogu da urade na različitim vrstama edukacija, u razgovoru s trenerima, pohađanjem različitih kurseva, a tako stečena znanja primeniće na proizvode koje prodaju.
Slika marketing
Promovišite vrednosti, a ne cene. Vaši klijenti i potencijalni klijenti traže vrednosti i veruju da mogu da ih obezbede. Izazov za vas je da promovišete i prodate vrednost svojih proizvoda, pa tražite od svojih kupaca da i oni učestvuju u preuzimanju tih vrednosti.
Online marketing
Dodajte delotvoran potpis (tekstualna poruka na kraju i-mejla) u svakom mejlu koji pošaljete. Vaš potpis treba da sadrži sve vaše podatke o kontaktima, link na vašu veb-stranicu, ali i da kupcima ponudi nešto besplatno na vašem sajtu kako biste povećali broj poseta i proširili svoju jedinstvenu prodajnu poruku.
Marketing odnosa
Poslovni uspeh je u vezama, a uspostavljanje odnosa zahteva vreme. Izgradite odnose s klijentima, potencijalnim klijentima i drugim trgovcima u svom okruženju.
Znajte šta konkurencija prodaje
Recimo da kupac želi skupe pantalone i jaknu, ali da vam nedostaje odgovarajuća veličina pantalona. Ako znate da je u blizini konkurent koji prodaje iste pantalone, možete da proverite da li ima proizvod koji nedostaje, a zatim ga poslati kupcu.
Izvor: Market network