Promene su neophodne da bismo rasli i razvijali se!

Heli Ruotsalainen, Business Development Director u Dentsu Aegis Network, povodom foruma IZAZOV 2020, koji će biti održan od 2. do 4. juna online, govori o digitalnoj transformaciji.

Kako marketinške agencije mogu da pokrenu digitalnu transformaciju i pomognu brendovima u tom procesu?
Digitalizacija načina rada i upotrebe podataka za sve što radimo najbolji su prvi koraci digitalne transformacije u marketingu. Marketinška odeljenja u kompanijama su podcenjena kao pokretači digitalne transformacije, a na nama je da dokažemo da je situacija drugačija. Ovde agencije mogu da pomognu brendovima: na primer, konkretno u izradi odgovarajućih smernica na koji način da se najbolje iskoriste marketinški alati za analizu i prikupljanje podataka, analitiku i sl.

Svi mi koji se bavimo marketingom, neprestano se razvijamo i idemo napred nezavisno od potreba potrošača, tako da smo takođe u mogućnosti da lakše prihvatimo nove tehnologije i prilagodimo se novim načinima rada. Marketing sektori trebalo bi da bude najbolji prijatelj sektorima za istraživanje i razvoj, kao i tehnološkim i pravnim sektorima. Na primer, da bismo u potpunosti upoznali potrošača iz svih uglova, potrebno nam je puno podataka iz svih segmenata na jednom mestu. Mi u agencijama, takođe, možemo pokazati kompaniji kako da najbrže dobije rezultate i najbolje ih iskoristi preko novih marketinških alata. Čvrsto verujem u to da morate dobro da poznajete svoje potrošače ako želite da budete uspešni u poslu koji radite.

Šta digitalna transformacija predstavlja danas kada postoji bezbroj društvenih medija i različitih onlajn kanala?
Digital više nisu samo digitalni kanali, već digital “out of home”. Zakup medijskog prostora će se obavljati određenim programskim alatima za par godina. Broj kanala na kojima ste prisutni ne čini kampanju uspešnom, već efikasan reach do ciljnih grupa. Pre nekoliko decenija trudili smo se da do detalja shvatimo način na koji funkcioniše emitovanje sadržaja, print i outdoor. Sada imamo preko 7.000 marketinških alata koji nam mogu pomoći u navigaciji po novim kanalima komunikacije. Na primer, “broadcast” sada čine TV, video, striming, podkasti, radio, Spotify i druge muzičke usluge i glasovni asistenti. Mnogo je opcija, a trebali biste imati na umu i da ne treba preterivati i širiti se previše, jer je tada teško osigurati efikasnost i učestalost. Sa toliko podataka u našim rukama, moramo biti pažljivi u pogledu merenja i ciljeva. Možemo sve izmeriti, ali na koje se metrike zaista treba fokusirati? Molim vas da upotrebite stručnost svojih partnera i posavetujete se o tome. Ako odaberete pogrešne metrike, na primer engagement, a usmerite marketing u potpuno drugom smeru, ne dobijate prave rezultate. Vi ste ono što merite.

Kako da naše poslovanje prilagodimo budućnosti?
Ako osoba u vašoj organizaciji ili agenciji kaže: „Hajde da uradimo to kao i prošle godine“, znajte da imate pogrešne ljude oko sebe. Morate imati nekoga ko će vas stalno gurati napred. Uvek moramo težiti da budemo bolji i da radimo bolje, ne samo da budemo gladni promena, već i gladni za poboljšanjem sopstvenih sposobnosti da bismo razumeli bolje način života naših ciljnih grupa. Ovo nije promena samo radi promene, već kako bismo rasli i razvijali se. A rast je uvek bio cilj svake marketinške akcije.
To ne znači da treba sve raditi od početka, ali godina je duga u posmatranju ponašanja ciljne grupe, u medijskim formatima, najboljim mogućnostima ciljanja itd, tako da mislim da moramo imati bar neke nove elemente svake godine u okviru svake marketinške kampanje. Ova vrsta pionirskog duha učiniće vas spremnim za budućnosti. Ukoliko postanete najbolji prijatelji sa IT i pravnim odeljenjem, omogućiće vam da imate na raspolaganju najnovije alate i podatke, kako biste ih iskoristili za rast i razvoj u skladu sa promenama.

Mogu li brendovi i advertajzing da promene svet?
Advertajzing, kao i svaki dobar sadržaj koji se kreira, može izazvati snažne emocije koje će fokusirati naš um na stvari koje su nam bitne. Možemo ga promeniti, ako uvažavanje komunikacije i samog marketinga kod brendova, dostigne viši nivo od trenutnog. Potrebno nam je više ljudi koji dolaze iz oblasti marketinga i koji bi od CMO postali CEO. Ali na konkretnijem nivou, mislim da kada budemo iskoristili naše sposobnosti razumevanja ljudi i medija, uslediće velike stvari. Primeri dve sjajne kampanje: Kada se Zika virus proširio u Brazilu 2016. godine, naši stručnjaci iz Posterscope-a osmislili su bilbord koji je bio zamka za komarce. Kampanju možete pogledati ovde.
Još jedno remek delo je kreirano od strane našeg tima na Tajlandu – kampanje za zaustavljanje nasilja u porodici. Naš tim je na tajlandskom bokserskom događaju pokazao kako izgleda nasilje u porodici ako se dešava u istom ringu kao i redovne borbe. Plačem svaki put kada pogledam snimak. Pogledajte video snimak kampanje ovde.

Jedan od trendova za 2020. godinu?
Jedan od trendova, za koji se nadam da će ostati trend i svake naredne godine, jeste automatizacija. Digitalizacija, takođe, znači da sve stvari koje se mogu automatizovati moraju i biti automatizovane. Sva uzaludna izveštavanja koja se urade ručno moraju se zaustaviti i uraditi skriptama na kontrolnoj tabli. Takođe, dinamični oglasi u digitalnom oglašavanju moraju biti norma. Ovakve svakodnevne zadatke ne možemo više obavljati ručno, mi uz pomoć tehnologije možemo mnogo više.
Korišćenje raspoloživih mogućnosti veštačke inteligencije i mašinskog učenja za bolji marketing, na primer, kako bi se uštedeo novac prilikom minimiziranja marketinškog prekomernog trošenja ili smanjivanja troškova od desetina različitih kreativa za jednu kampanju, bio bi moj trend broj 1 za ovu godinu.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari