today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Problemi medijskog sistema Srbije

Veliki broj novinara u Srbiji, čak tri četvrtine, smatra da u zemlji postoje problemi vezani za slobodu medija, pokazalo je istraživanje „Medijske slobode Srbije u evropskom ogledalu“. Rezultati istraživanja predstavljeni su danas u Medija centru, gde je ocenjeno da su od 27 kriterijuma kojima Savet Evrope meri slobodu izražavanja, u Srbiji ostvariva tek četiri.
U pogledu slobode ulaska u novinarsku profesiju, slobode pristupu internetu i stranim medijima u ravni smo sa Evropom. Kriterijum po kojem se učešće u izvršnim organima vlasti razdvaja od profesionalnog obavljanja medijskih poslova takođe je zastupljen u Srbiji, na evropskom je nivou i ograničavanje prava medija da ekskluzivno izveštavaju o značajnim događajima. Izveštaj, međutim, konstatuje značajna odstupanja od evropskih standarda u oblasti medijske ekonomije i nezavisnosti medija od političkog uticaja, kao i u oblasti radno-socijalnih prava i bezbednosti novinara.
Koordinatorka istraživanja Jovanka Matić ocenila je da je praktično najveći problem što se ne zna koliko funkcionalnih medija i novinara u Srbiji ima, ali i ko su vlasnici medija. Ona je dodala da mora da se uspostavi „ažurna baza podataka o medijskom sistemu“ i istakla da političari pokazuju veliku potrebu da koriste medije za sopstvene svrhe i da im je to često omogućeno.

Na medijske slobode, po mišljenju advokata ANEM-a Slobodana Kremenjaka, utiču država, vlasnici medija, slobodna konkurencija, ali i adekvatna zakonska regulativa, pri čemu su, kako je naveo, pojedini zakoni iz medijske sfere stari 10 i 40 godina. Izveštaj se između ostalog bavi zaštitom prava na slobodu izražavanja, slobodom kritike državnih funkcionera, otvorenošću medija za političke partije, slobodom izbora jezika komunikacije, zaštitom bezbednosti novinara, neutralnošću finansijske pomoći države…
Istraživanje su sproveli „Civil Rajts Defenders“, ANEM, NUNS, NDNV i Lokal pres, a ono sadrži pravnu i komunikološku analizu podataka o zakonskom, političkom, ekonomskom i profesionalnom okruženju u kojem funkcionišu mediji u Srbiji.
Korišćeni su javno dostupni podaci o medijskom sektoru, a anketirano je 240 glavnih urednika informativnih medija iz 79 mesta u Srbiji, 69 medijskih vlasnika, 40 partijskih funkcionera iz 10 gradova u Srbiji, 50 pripadnika devet manjinskih nacionalnih zajednica kao i predstavnici 26 državnih, regulatornih i samoregulatornih tela sa nadležnostima u medijskom sektoru.

Izvor: RTV
Foto: Medija centar Beograd

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!