Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Nije dobro da se komunikaciji na društvenim mrežama pristupa kampanjski!

Mogu li danas kompanije potpuno da zanemare tradicionalne medije, da li sektor za onlajn i oflajn medije treba da bude praksa samo velikih kompanija, kao i da li social media marketing funkcioniše specijalno za Marketing mrežu govori Veljko Odobašić, šef službe za digitalnu komunikaciju kompanije Telekom Srbija.
Kompanija Telekom Srbija nedavno je formirala posebnu službu za digitalne komunikacije. Šta vas je motivisalo da formirate ovaj sektor u kompaniji i šta će konkretno biti zaduženja službe?
Pre svega, želeli smo da ubrzamo komunikaciju sa ciljanom javnošću, a onda i da uspostavimo prisniji odnos sa online zajednicom. Smatrali smo i da niko bolje neće preneti ton komunikacije naših brendova od ljudi sa dugogodišnjim radnim iskustvom u kompaniji. Iskustva koja smo stekli u radu sa digital agencijom, primenili smo u radu našeg digital tima koji se bavi PR aktivnostima kompanije na svim online medijima: portalima medijskih kuća, društvenim medijima, blogovima, forumima i sl. Trudimo se da postignemo kvalitetnu interakciju sa korisnicima, a ne samo da ih informišemo o uslugama i aktivnostima kompanije. Pratimo reakciju na plasman naših servisa i o tome informišemo kolege koje se bave kreiranjem ponude, ali značajan prostor posvećujemo i jačanju brendova kompanije.

Da li otvaranje službe za digitalne komunikacije znači da će Vaša kompanija preći u većoj meri iz offline u online medije? Mogu li danas kompanije, po Vašem mišljenju, potpuno da zanemare tradicionalne medije?
Budućnost definitivno jeste u online medijima, i moram reći da je ta budućnost sve bliža. Svedoci smo jednog novog fenomena koji se ubrzano širi, a to je građansko novinarstvo. Protok informacija o tekućim događajima putem društvenih mreža je sve brži i naš cilj jeste veća orijentacija ka takvim načinima komunikacije. Naravno da i dalje veliku pažnju posvećujemo tradicionalnim ili offline medijima, s obzirom da za većinu populacije u Srbiji još uvek predstavljaju glavni izvor informisanja.

U kojoj meri je u oblasti telekomunikacija važna komunikacija na Internetu? Možemo li da očekujemo neke novine kada je u pitanju direktna komunikacija kompanije Telekom sa korisnicima na društvenim mrežama?
S obzirom da smo provajder ADSL-a i mobilnog interneta prvenstveno, a onda i mnogih drugih servisa i modernih tehnologija, u internetu vidimo prostor za komunikaciju sa korisnicima, a pre svega sa naprednim korisnicima naših usluga. Ključno pitanje prilikom planiranja novog servisa je da li imate tržište odnosno korisnike koji će takav servis koristiti, a online nam pomaže ne samo da vidimo da li postoji interesovanje, već i da brzo čujemo komentar, što je izuzetno važno. Smatram da je vrlo bitno da nas korisnik ne doživljava kao zatvorenu celinu kojoj teško prilazi. U narednom periodu ćemo se koncentrisati na to da komunikaciju učinimo više ličnom i da korisniku omogućimo da shvati da ne komunicira sa kompanijom već sa osobama koji su tu da mu pomognu, posavetuju ga i sa njim razemene mišljenje po mnogim pitanjima.

Mnoge kompanije u Srbiji još uvek nemaju ni profil na Facebook-u ili Twitteru. Smatrate li da je zaista neophodno da jedna kompanija ima i sektor za online i offline medije? Da li po Vašem mišljenju to treba da bude praksa samo u velikim kompanija ili i u malim i srednjim preduzećima?
Mala i srednja preduzeća koja još uvek nemaju otvorene kanale komunikacije putem profila na Facebook-u ili Twitter-u će kad-tad morati da se pozabave time. Moj savet je da što pre uplove u te vode, počnu da grade bazu svojih lojalnih korisnika, a onda i da privlače nove korisnike. Najveći problem u komunikaciji na društvenim mrežama kod manjih kompanija je što se često tome pristupa kampanjski i bez jasne strategije. Na društvenim mrežama je najvažniji kontinuitet i doslednost, a pre svega učešće u komunikaciji, bez obzira da li se time bavi jedna osoba eksterno ili u kompaniji ili tim ljudi. Telekom Srbija kao jedna od većih kompanija u ovom kraju Evrope, sa bazom korisnika od preko 11 miliona, je osetila potrebu da tu komunikaciju vode ljudi iz kompanije. Za sada se to pokazuje kao uspešan model.

Kompanija General Motors nedavno je prestala sa oglašavanjem na Facebook-u, jer se ta vrsta oglašavanja pokazala neefikasna. Iz iskustva kompanije Telekom Srbija, da li social media marketing funkcioniše? Da li društvene mreže mogu doneti profit kompaniji?
Još uvek ne razmišljamo o prestanku oglašavanja na društvenim mrežama. Korisnici General Motorsa teško da su iz iste kategorije korisnika kojima se mi obraćamo. Jezgro naših korisnika je na Facebook-u i mi njima želimo da se obraćamo. Social media marketing nudi metode oglašavanja koje su daleko profilisanije nego klasične metode oglašavanja. Možete birati korisnika po polu, godištu, teritoriji, školi, po tome koje filmove voli, koju muziku sluša i sl. Na taj način postižete vrlo ciljanu kampanju koja smanjuje vaše troškove oglašavanja, a dolazi se do javnosti kojoj je poruka i namenjena.

Na koji način Vaša kompanija meri uspeh kampanja i komunikacije na društvenim mrežama?
Pre svega po zadovoljstvu korisnika sa kojima komuniciramo. Osnovni cilj jeste da kroz društvene medije otvorimo vrata kompanije i što bolje iskoristimo povratnu informaciju koju dobijemo u cilju unapređenja usluga i samog načina komunikacije. Sekundarni cilj jeste što veća baza korisnika koji prate naše profile, jer na taj način možemo da plasiramo informaciju što većem broju ljudi. Svaka kampanja koju plasiramo putem društvenih medija se prati putem tzv. „Insight“ statistike na osnovu koje procenjujemo koliki je bio njen domet. Krajnji merljivi rezultat je broj prodatih usluga. Ovde moram posebno istaći akciju pretprodaje novog modela telefona koja je uglavnom komunicirana online i koja je pokazala izuzetan rezultat, zahvaljujući činjenici da smo „gađali“ Internet javnost za koju smo pretpostavili da će biti zainteresovana za taj telefon.

Autor: Ivana Parčetić

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!