REGION – Povodom KOMferenciji HUOJ-a, agencija Manjgura prikupila je podatke o poslovanju hrvatskih PR agencija za 2019-2020. godinu, a koje su dostupne u bazi Poslovna Hrvatska. Na listu se nalazi 78 agencija, sa ukupno 634 zaposlena, a što je samo 4 manje nego pre pandemije, ali zato čak 88 više nego 2017.
Sasvim očekivano prihodi su značajno pali u 2020. na 698,64 milion kuna u odnosu na 772,15 pre pandemije (pad od 73,51 milion kuna, odnosno relativni pad od 9,52%). Zanimljivo, dobit pre oporezivanja, EBIDA je 2020. usprkos tome porasla sa 71,09 na 74,92 milion kuna (više 3,83 milion kuna, odnosno 5,39% što upućuje na znatno efikasnije poslovanje u uslovima pandemije). Na sajtu agencije Manjgura navodi se da je bitno uočiti da komunikacijske agencije sa popisa čine otprilike 50% tržišta komunikacijskih usluga koje je procenjeno na nešto više od 1,5 milijardu kuna, što treba uzeti u obzir kod interpretacije rezultata.
Prosečna plata svih zaposlenih u agencijama sa popisa je u 2020. bila niža 3,28% i iznosila je 5873,62 kune.
Za Manjguru je 2021. bila rekordna godina sa dosad najvećim prihodima od ukupno 10,59 milion kuna i dobiti posle oporezivanja od 1,46 milion kuna.
Po poslovnom prihodu na vrhu liste nalazi se agencija 404, koja ostvaruje većinu prihoda pružanjem i drugih usluga, ali to je trend integracije servisa prisutan kod svih agencija, navodi se na sajtu Manjgure.
Više informacija o ovom istraživanju pogledajte na blogu agencije Manjgura.
Izvor: Manjgura