today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Predizborna kampanja – analiza medija prvih deset dana

Deset dana nakon raspisivanja izbora, već se naziru obrisi vrhunca “predizborne groznice”: informativni program TV stanica sa nacionalnom frekvencijom je gotovo u potpunosti stavljen u funkciju promocije aktivnosti političkih partija, vlade i predsednika, dok se u sajber prostoru sve intenzivnije sukobljavaju mišljenja i oglašava sopstveni politički stav, zaključak je analize agencije „Kliping“.
U medijima se ubedljivo najviše priča o Demokratskoj stranci i njenom lideru, što je dobrim delom rezultat medijskog izveštavanja o predsedničim aktivnostima Borisa Tadića, koje su značajno intezivirane od početka predizborne kampanje. Nakon DS-a i Borisa Tadića, u štampanim medijima i na TV stanicama najviše pominjanja beleže SNS, URS i SRS, odnosno Ivica Dačić, Tomislav Nikolić i Mlađan Dinkić.
Kampanjom se i dalje najviše bave Danas, među štampanim medijima, i RTS1, među TV stanicama sa nacionalnom frekvencijom. Potrebno je istaći da se na društvenim mrežama sve više komunicira o strankama i političarima, pa je tako za deset dana zabeležen čak 14.171 „tvit“ sa predizbornom tematikom.
Kao stranke i političare koji se procentualno češće pojavljuju na društvenim mrežama, nego u klasičnim medijima treba istaći LDP, Dveri i Nenada Čanka, koji je i sam vrlo aktivan tviteraš (@XXLTulip). Sa druge strane, ima političara koji više vole da slušaju glas naroda, nego da im se obraćaju putem tvitera, pa tako Dragan Đilas (@dragandjilas) ima skoro 5000 „tviter-sledbenika“, kojima nije poslao nijedan predizborni tvit.
Poredeći rezultate Klipingovog monitoringa medija i izveštaja RRA, Ilija Vučević navodi: „Što se tiče zastupljenosti predsednika stranaka u medijima, Kliping koristi metodologiju po kojoj beleži svako pojavljivanje državnih funkcionera, bez obzira na njihovu stranačku ili državnu funkciju. Iako je zakonom definisano na koji način državni funkcioneri smeju da istupaju u medijima tokom kampanje, naše analize pokazuju da birači ne prave tu zakonom definisanu razliku, pa nastupe predsednika ili članova vlade najvećim delom posmatraju kroz prizmu predstojećih izbora. To se najbolje vidi na društvenim medijima, forumima i komentarima na web sajtovima, gde se nastupi državnih funkcionera prezentuju i doživljavaju kao deo kampanje“.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!