Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Pravi posao počinje sa izazovima

Iako ne zvuči tako, naslov ovog teksta je parafraza pesme koja je obeležila jedan deo života većine ljudi u mojoj generaciji – Život počinje u tridesetoj. Kao što ljudi počinju da se menjaju i rastu tek kada život pred njih stavi izazove koji su do juče bili nezamislivi, tako i posao, pa i same kompanije, postaju zrelije u trenucima kada krenu turbulencije. Bilo da su izazovi uzrokovani spoljnim faktorima, kao što su promene kod kupaca, novi zahtevi tržišta, COVID-19 kriza i nestabilnost na istoku Evrope, ili one unutrašnje, kao što je, na primer, rast u sektoru ili promene u strukturi poslovanja – promene su neizbežne, i isto toliko poželjne. Ako znate da plivate kroz njih. Da li će one voditi do poboljšanja poslovnih rezultata zavisi ne samo od toga kakva im je priroda, već i da li su pravovremene.

Adekvatan, većini poznat primer pogubnosti zakasnelih promena može biti kompanija Nokia, koja je lidersku poziciju u industriji mobilnih telefona izgubila iz prostog razloga što je sa zakašnjenjem, nakon svojih konkurenata proizvode počela da bazira na operativnom sistemu Android. Može se reći da se do današnjih dana Nokia nije oporavila i povratila svoju nekadašnju poziciju.

Mnogo je razloga zbog kojih zreo brend otpočinje sa strukturalnim promenama u samoj arhitekturi brenda – izlazak na strana tržišta, promene na čelu kompanije, loš ili zastareo imidž ili širenje poslovanja kroz kupovinu ili spajanje sa drugom kompanijom. A deo strateške poslovne odluke pri svakom rastu, kupovini ili akviziciji, mora biti i šta će biti sa postojećim brendom, da li će on prolaziti kroz postepenu evoluciju ili će biti revolucionarno srušen, da bi na scenu stupio novi brend. Eurobank Direktna predstavlja jedan od dobrih primera na domaćem tržištu, koji slikovito govori o postepenom razvoju brenda, pravoj evoluciji, kroz koju banka prolazi već dve decenije.

Od početaka, Nacionalne Štedionice, preko EFG Štedionice, Eurobank EFG, pa do Eurobank i sada Eurobank Direktne, kroz sve ove promene, spajanja, akvizicije i pripajanja, Banka je prolazila polagano, uvek zadržavajući deo prethodnog identiteta, bilo kroz ime, logo ili projekte koje sprovodi. Tako i danas, kada od prvobitnog imena banke više ništa ne postoji u novom brendingu, pri svakom istraživanju javnog mnjenja dobijamo slične odgovore – banka je prepoznatljiva u ciljnim javnostima, o njoj se dosta zna, mnoge kampanje se pamte, a CSR projekti Eurobank Direktne su među najviše pominjanima u medijskim izveštajima u čitavom (i veoma aktivnom) bankarskom sektoru.

Iako je današnja Eurobank Direktna kroz promene išla lagano, na tržištu postoji i veliki broj primera kada su brendovi srušeni preko noći, da bi nastavili da rastu. Danas se gotovo niko ne seća Blue Ribbon Sports-a, dok Nike svi prepoznaju ili da je današnji Pepsi nekada bio Brad’s Drink. Ali neće biti misterija da je današnji KFC naslednik Kentucky Fried Chicken-a, ili u našem slučaju, da je Eurobank Direktna nastala pripajanjem Direktne Banke Eurobanci.

Ova promena nastala je iz želje obe kompanije za daljim rastom – veći udeo na tržištu, bolja poslovna pozicija, šira mreža u celoj zemlji, unapređenje digitalnih usluga i dalji rast u ovom segmentu na bazi sinergije – bili su razlozi zbog kojih je odlučeno za zajednički dalji put na srpskom tržištu. Iako je od pripajanja prošlo nešto manje od godinu dana, prvi rezultati već su vidljivi kroz dobre poslovne rezultate ostvarene u prvoj polovini godine, ali i ambiciozne planove za 2023, kada naš brend slavi dvadeset godina postojanja na srpskom tržištu.

Za Mark Club tekst napisao:
Ivan Vuksanović, Deputy Head of Marketing and Corporate Communication, Eurobank Direktna

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!