SVET – VisitSweden je 2012. godine pokrenula online turističku kampanju. Tada su predali službeni državni Twitter account @Sweden građanima Švedske i pustili ih da postavljaju šta god im je volja.
Vrlo brzo su se pojavili problemi sa provokativnim porukama, ali je država ostala pri svojim ubeđenjima da transparentnost donosi više dobrih nego loših strana, te su nastavili „Curators of Sweden“ program koji traje i dan danas, piše AdWeek. Kampanja je bila odlično prihvaćena u oglašivačkoj industriji, te je agencija koja stoji iza kampanje Volontaire osvojila Cyber Grand Prix u Cannesu 2012. godine.
Sada su odlučili da naprave korak dalje i kampanju prenesu na telefon. Švedska je tako postala prva zemlja u svetu sa svojim sopstvenim brojem telefona. „Švedski broj“, koji možete nazvati na +46 771 793 336, povezivaće ljude iz celog sveta sa slučajno odabranim Šveđanima koji su se prijavili da budu ambasadori zemlje. Zanimljivo je to što oni nisu prošli nikakvu obuku, niti su dobili ikakvo upustvo o tome šta treba da pričaju.
Kampanju je osmislila Ingo Stockholm agencija iz WPP grupacije, za Švedsku turističku zajednicu. Cilj kampanje je da ponudi potpuno nefiltriran pogled na život u Švedskoj, bez obzira na očigledne rizike takvog poteza.
Više informacija na portalu AdWeek.