Širom sveta slušamo kako su print izdanja u krizi. Novinama padaju tiraži, a mnogi se i zatvaraju, no ako pogledamo priču iz drugog ugla, videćemo da su novinski brendovi ipak življi nego ikada. Danas veliki brendovi u svetu komuniciraju s više ljudi nego ikada, veći broj korisnika konzumira njihov sadržaj danas, nego je to bio slučaj pre.
Drugi dan 6. Weekend Media Festivala upotpunio je panel pod nazivom „Povratak otprintanih“, na kojem su učestvovali predsednik uprave Europa Digitel Tomislav Wruss, zamenik izvršnog direktora grupe za digitalne medije Ringer Axel Springer Srbija Jovan Protić, direktor za Hrvatsku Styria Media International AG Boris Trupčević i izvršna direktorka Media Print Makedonija Jana Stanislavljeva.
Publika je bila pozvana da se izjasni jesu li novinski brendovi preživeli krizu, ima li print izdanje novina budućnost ili ga vreme i digitalne platforme polako, ali sigurno bacaju u zaborav. Većina ih je bila mišljenja kako su štampani mediji u nezavidnoj situaciji te da sve ređe kupuju novine na trafici.
Jana Stanislavljeva istakla je kako print izdanja još uvek vladaju u Makedoniji, a da vreme digitalizacije kod njih tek dolazi. Takođe, napomenula je kako specijalizovane novine za sport ili automobile ostvaruju veliku čitanost dok je tržište digitalnih medija beznačajno.
U tom kontekstu je i Boris Trupčević naglasio 24sata kao primer uspešnih novina print izdanja, koje su i danas vodeće novine u Hrvatskoj. Takođe, naveo je Styria Media International AG kao primer uspešne medijske grupe koja je 2011. godine uprkos padu novca iz oglašavanja za vreme krize, uspela ostvariti rast prihoda. Poslednjih godina su posebnu pažnju posvetili proširenju porftelja i razvoju digitalnih platformi, pa tako danas broje 30-tak dnevnih novina.
Tomislav Wruss nije se složio s tezom da su štampani mediji u tolikoj meri u teškoćama kako se to prikazuje, potkrepivši to i njihovim finansijskim pokazateljima. Jovan Protić istaknuo je kako je Ringier Axel Springer digitalnu transformaciju započeo pre tri godine s ciljem da sva print izdanja dobiju svoju digitalnu verziju.