Potrošači su ti koji prave brendove, ne kompanije!

Maja Marković, Head of Media & Digital Transformation Lead, Mercator-S dobitnica je Mark Awards priznanja u kategoriji Digital Marketing Manager of the Year. Tim povodom razgovarali smo sa njom kakvo nam digitalno iskustvo brendovi u Srbiji danas kreiraju.

Kako biste ocenili stanje na tržištu digitalnih komunikacija u Srbiji? U kojim oblastima napredujemo, a na čemu treba više da se potrudimo?
Godina za nama je godina prilagođavanja koja nas je naučila da je digital i sadašnjost i budućnost komunikacija. Na digitalno oglašavanje prošle godine u Srbiji je potrošeno nešto preko 56 miliona evra, prema rezultatima AdEx analize. Za godinu dana, ovo tržište poraslo je za 19,5%, što našu zemlju smešta na treće mesto u Evropi, dok se za deceniju uvećalo čak šest puta. Među bitnim zaključcima, možemo istaći da je mobile spent imao najveći rast investicija (za 46%), za čim sledi oglašavanje na društvenim mrežama (33%) i SEM (30%).

Kada pričamo o budućnosti, toliko puta spomenut e-commerce je prvi, ali ne i jedini projekat u koje će biznisi ulagati. Digitalna perspektiva nas pokreće i u pravcu razvoja digitalnih proizvoda i stvaranja boljeg korisničkog iskustva i CRM-a. Istovremeno, pogled na okruženje nam govori da se i organizaciona kultura mora menjati, kao još jedan od imperativa uspešne digitalne transformacije.

Koje elemente danas mora da sadrži jedna uspešna digitalna brend priča?
Kako bi brend bio uspešan on mora da ima sveobuhvatnu komunikaciju kroz različite kanale, a ista treba da bude prilagođena ciljnoj grupi i poruci koju brend želi da prenese. Kako god da se poruka prenosi, ono što je najupečatljivije jeste da sam brend, kompanija i svi zaposleni pričaju istu priču, veruju u ono što dele sa potrošačima i stvaraju zajednička nova iskustva koja su konzistentna, inspirativna i traju.

Moć je danas na strani potrošača – oni biraju gde, kako i koliko će se informisati. I koje su teme koje ih zanimaju. U tom smislu, sadržaj koji kreiramo mora biti dovoljno zanimljiv, relevantan, intrigantan i podsticajan da nam omogući prelazak sa „marketinga kupovine pažnje“ na „marketing pridobijanja pažnje“.

Kakvo nam digitalno iskustvo brendovi u Srbiji danas kreiraju? Kako da brendovi budu više – human, emotional i engaging?
Digitalno iskustvo koje brendovi danas kreiraju umnogome zavisi od kategorije u kojoj se brend nalazi i ciljne grupe kojoj se obraća. Brendovi su uvek na klackalici između želje da budu relevantni onima sa kojima komuniciraju i potrebe da ostvare svoje poslovne ili marketinške ciljeve. Oni koji uspeju da ostvare taj balans kreiraju uspešnu online komunikaciju i iskustva zbog kojih palac zastane kada naiđemo na njihovu poruku dok skrolujemo. Ono što uvek treba imati na umu je da su brendovi “na gostujućem terenu” na društvenim mrežama i da kao takvi moraju da budu posebno dopadljivi, kreativni i donekle nenametljivi, da donose vrednost korisicima kako bi ih oni prihvatili.

Nove tehnologije doprinele su izgradnji otvorenije komunikacije i prisnijeg odnosa brendova i potrošača, zato su danas potrošači ti koji prave brend, ne kompanije. Upravo iz tog razloga važno je da strategija koju sprovodimo bude zasnovana na transparentnosti. Svaki put kada su ljudi uplašeni, nemaju kontrolu i zabrinuti vraćaju se fundamentalnim vrednostima – Maslovljeva piramida ljudskih potreba je, zajedno sa celim svetom, okrenuta naopačke. I zbog toga, ključno je da brendovi budu svesni ljudski osećanja, da pokažu pristupačnost i prave vrednosti.

Kako ispričati drugačiju digitalnu priču, a ostati dosledan brendu?
Naša priča je u osnovi drugačija. Poslujemo sa 3 maloprodajna brenda, nekoliko subbrendova i online prodavnicom i svi oni pričaju drugačije digitalne priče. Kompleksnost zadatka koji nam je poveren, ujedno i najveći izazov, ogleda se u verodostojnom prenošenju vrednosti koje su utkane u srž brendova. Naš imperativ je da ostanemo dosledni, neprestano dokazujući sopstvenu autentičnost. Enormna je inflacija raznih platformi i zbog toga, fokus stavljamo na emociju kao rezultat dobro ispričane priče koja humanizuje brend i čini ga poželjnim.

Šta za vas znači ostaviti trag na tržištu?
Ostaviti trag na tržištu u današnje vreme nije lako. Za mene to znači da ste prepoznatljivi i hrabi da se izdvojite iz mase; da ste inovativni i kreativni, originalni, empatični, društvenoodgovorni i posebni u obećanju koje nudite i još važnije sposobni da to obećanje isputnite, a često i nadmašite na radost svojih potrošača.

U kojoj meri je za vas značajno priznanje Mark Awards?
Nagrade posmatram kao podstrek za dalji radi, i kao izazov. Uvek je lepo dobiti priznanje javnosti, a posebno stručnjaka, što je još veća odgovornost. Ovu nagradu doživljavam kao nagradu svima nama u Mercatoru, za sve što smo napravili u segmentu inovativnih načina komunikacije, na polju inovativnih modela plaćanja, razvoja novih kanala internet prodaje, ali i svih drugih projekata po kojima nas prepoznaju godinama unazad.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari