today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Pitchevi naši nasušnji!

Izazov 260215- (219 of 284)Predstavnici agencija i kompanija okupili su se na prvom regionalnom forumu komunikacionih lidera IZAZOV 2015 sa istim zadatkom – da daju odgovore na pitanja koja muče celu profesiju. Zašto ne volimo pitcheve, da li se krše etički i profesionalni kodeksi i šta je potrebno uraditi da bismo prevazišli sadašnje izazove – samo su neke od tema o kojima se razgovaralo okviru panela „Pitchevi naši nasušnji“.

Istraživanje koje je prethodilo diskusiji pokazalo je da agencije u najvećem procentu ističu kršenje etičkih kodeksa i krađu ideja tokom pitcheva. Takođe, pokazalo se da manji procenat kompanija raspisuje tendere, a da je u izboru agencije sa kojom će raditi presudna dobra ideja i tim ljudi. Čak deset procenata ispitanika iz redova kompanija priznalo je da na pitchevima dobija „besplatne ideje“.

Ovo je bio sjajan uvod da se naša mala grupa upusti u razmenu iskustava i proba da prevaziđe probleme. Pre svega u nerazumevanju. Pomenuli smo emotivne momente agencije koja gubi, a ne zna zašto. Jedno od ponuđenih rešenja, sa čime su se složili svi učesnici jeste da se tim agencijama ponudi jasno objašnjenje šta je „presudilo“ u izboru druge agencije. Dotakli smo se i ekonomske krize i straha, koji je doveo dotle da agencije iako se osećaju prevarenim ne žele da se žale ili traže objašnjenje bez obzira što im, na primer, Sud časti Društva za odnose sa javnošću pruža tu mogućnost.

Tokom teme ko i kako organizuje pitcheve i da li se dolaskom velikih kompanija menjaju norme, svi učesnici su istakli da su jasna procedura, detaljni brifovi, iskreno upoznavanje sa poslovnom filozofijom, neophodni za bolju komunikaciju između „dve strane“. Lakše je i kompanijama da izaberu i agencijama da učestvuju.

Sa druge strane otvorilo se pitanje i nedostatka vremena u marketinškim sektorima velikih kompanija i pripremi pitcheva u pauzi između dva važna posla. Iz agencija se opet čulo da nedostaju dobri brifovi, zaštita ideja i feedback posle „takmičenja“. Osećaj tapkanja u mraku, strah da se unapred zna ko ima najbolju ideju ili strategiju komunikacije, odvraćaju mnoge agencije od pravog kreativnog posla oko pitcheva. Problem krađe ili pojavljivaje dva slična koncepta moguće je prevazići samo otvorenim pristupom i dostupnošću svih važnih činjenica po završetku procesa odabira.

Strukovno udruženje IAA već priprema Vodič za pitcheve, kako bi se članovima pomoglo u tom procesu, ali i definisala neka prva pravila. I Društvo Srbije za odnose sa javnosšću planira da više vremena posveti Etičkom kodeksu, kao osnovnom profesionalnom dokumentu.

Na kraju svi učesnici postavili su pitanje kako da pomognemo jedni drugima. Evo nekoliko rešenja:

  • Veća posvećenost sa obe strane tokom trajanja pitcha;
  • Otvoren razgovor svih učesnika;
  • Jasnija pravila ponašanja koja bi trebalo da se definišu kroz zvanična dokumenta udruženja;
  • i za kraj ono što je spojilo sve vrhunske profesionalce, a učesnike Panela – partnerski odnos.

Autor teksta: Marina Grihović, direktor agencije Headline i suvlasnik digitalne agencije DKit

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

2,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!