Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Pitch ili Pitchvajz?

Panel diskusija „Perfect Pitch to Pitch Perfect“ održana je u petak na Weekend Media Festivalu u Rovinju. Učesnici panela Damir Ciglar (HURA, Hrvatska), Ejub Kučuk (Mita Group, BIH), Špela Levičnik Oblak (LUNA TBWA, Slovenija) i Lea Stanković (Communis DDB, Srbija) razgovarali o najvažnijim problemima i samoregulaciji u oblasti pitcheva.
„U Srbiji je pravi pitchvajz. Nerealan odnos između agencija i kompanija, agencije nemaju ravnopravan položaj, ne postoje zvanični podaci o pichevima, ne zna se koje agencije učestvuju na tenderu i kako dobijaju klijente – samo su neki od problema u ovoj oblasti“, ocenila je Lea Stanković.
Ejub Kučuk rekao je da je u Bosni i Hercegovini situacija znatno lošija i da je sasvim normalno da sve agencije izlaze na sve pitcheve. „U BiH se u 50 odsto slučajeva zna ko će dobiti pitch i uglavnom je presudna najniža cena. Kada bi velike i kvalitetne agencije bojkotovale tendere, sve bi bilo drugačije“, dodao je Kučuk.
Struka u Sloveniji dobila je dokument koji uređuje oblast pitcheva, a koji su zajedno napravile agencije i klijenti, međutim Špela Levičnik Oblak navela je da su javni tenderi još uvek neuređena oblast u kojoj se najviše krše pravila.
Damir Ciglar rekao je tokom panela da je HURA objavila preporuke u oblasti pitcheva koje su već dale rezultate. Prema njegovim rečima, tri su razloga zašto oglašivači raspisuju tendere – žele da dobiju najbolje i najkreativnije rešenje, žele videti više opcija kad su im već besplatne, ali i postići povoljniju cenu. „Na osnovu istraživanja koje je sprovela HURA, procenat osvojenih nagrada za radove sa kojima su dobijeni pitchevi u Hrvatskoj iznosi od 0 do 11 odsto, a tenderi čine između 12,5 i 30 odsto ukupnih aktivnosti hrvatskih agencija. Najpovoljnija cena igrala je presudnu ulogu u 20 do 50 odsto pitcheva u Hrvatskoj“, naveo je Ciglar.
Preporuke međunarodnih udruženja u oblasti pitcheva zasnivaju se na tzv. 5P – Process, Preparation, Professionalism, Partnership, Payment, a neka osnovna načela su otvorenost i transparentnost, poštovanje, hrabrost, pristup i usmeravanje, vremenski okviri, kao i osnaživanje zajedničkih aktivnosti.
Svi učesnici panela „Perfect Pitch to Pitch Perfect“ složili su se da bi uvođenje plaćenih pitcheva uredilo ovu oblast, a klijenti bi imali drugačiji odnos prema agencijama.

Autor teksta: Ivana Parčetić Mitić
Foto: HURA

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!