SVET – AdForum, organizator PHNX nagrade, objavio je spisak dobitnika Grand Prix priznanja za 2023. godinu. Portugalska agencija FCB Lisboa osvojila je specijalni GRAND PRIX ZA MIR sa projektom Portuguese (Re)constitution. Kako bi obeležili godišnjicu Revolucije karanfila, umetnici su koristili plave olovke koje su favorizovali cenzori kako bi ponovo ispisali bivši fašistički ustav uz pesme i ilustracije koje slave slobodu. Rezultirajući manifest osvojio je i Print Grand Prix.
Agencija Ogilvy Honduras osvojila je čak dve Grand Prix nagrade – za strategiju i tehniku realizacije i Grand Prix u kategoriji društvenih kampanja, a sve sa projektom “Morning After Island”. Pobedničko rešenje nastalo je u znak protesta protiv zabrane hitnih kontracepcijskih pilula. U međunarodnim vodama stvoreno je ostrvo na kojem su žene iz Hondurasa legalno mogle uzimati sve lekove – i protestovati protiv zabrane.
AdForum je 2020. godine, u toku izolacije, pokrenuo dodelu PHNX nagrada kako bi proslavio kreativnosti. PHNX nagrade zaživele su kao jedan od najneobičnijih događaja u godišnjem kalendaru industrije kreativne komunikacije. Njihov žiri ne čine samo kreativci, već i planeri, rukovodioci, klijenti, PR i stručnjaci za prodaju, konsultanti… svi koji čine ovu živahnu industriju.
Za ovogodišnje dobitnike nagrada online je glasalo preko 800 članova žirija, a dobitnici Grand Prix nagrada odabrani su na panel debatama koje su održane uživo.
Dobitnici Grand Prix nagrada za 2023. godinu su:
FILM
VMLY&R Mexico – SHOUT
FCB Lisboa – Portugese (re)constitution
DIGITAL
DDB Chicago – Apologize the Rainbow
STRATEGIJA I TEHNIKA IZVEDBE
Ogilvy Honduras – Morning After Island
DIZAJN
Serviceplan Germany/Serviceplan Korea – Dot Pad
DRUŠTVENE KAMPANJE
Ogilvy Honduras – Morning After Island
GRAND PRIX ZA MIR
FCB Lisboa – Portugese (re)constitution
Celu listu dobitnika zlatnih, srebrenih i bronzanih Fenixa pogledajte na linku: adforum.com/phnx-winners