SVET – Portal The Drum objavio je listu pet AdWords trendova za 2015. godinu.
1. Korisnički podaci
Uz pomoć Google AdWords možemo ciljati potrošače prema njihovoj demografiji, podacima o ponašanju, te prema njihovim pretraživačkim aktivnostima. Prethodne, 2014. godine, Google se dosta posvetio AdWords-u kako bi poboljšao mogućnosti ciljanja potrošača za Google Display Network. Ove godine očekujemo više opcija vezanih za potrošače koje će poboljšati ciljanje i pretraživanje. Najkreativniji oglašivači koristiće svoje i podatke treće strane uz ključne reči kako bi poboljšali svoje kampanje. Nemojte biti fokusirani samo na ciljanje ključnih reči i ponuda. Iskoristite maksimum koji AdWords nudi za ciljanje publike.
2. Produkt marketing
Šoping kampanje AdWords-a su se ispostavile kao ključne za click-through stopu i prihode 2014. Ovakav trend se očekuje i u 2015. Šoping kampanje vam nude mogućnost da pretražujete svoju bazu i da kreirate grupe proizvoda za koje želite ponude. Ako uzmete ovaj podatak u obzir bitno je da optimizujete vaše šoping kampanje u AdWords, ali i podatke koji popularizuju vaš Google Merchant Centre. Marketarima će sve više biti poznati podaci pretraživanja, a sve će više biti i software-a koji će olakšavati posao.
Nemojte samo kreirati šoping kampanje i smatrati da je vaš posao završen. Optimizujte vaš proizvod kao i vašu kampanju.
3. Google Display Network
Ciljanje Google Display Network-a prethodne je godine znatno unapređeno i više nije samo platforma na kojoj možete postaviti ključne reči; sada je ovo sofisticirana platforma sa mogućnošću višestrukog ciljanja i dinamičke kreativne optimizacije, a jedna od značajnijih opcija je cost-per-click (CPC).
Ne propuštajte Google Display Network samo zato što vam možda prethodne kampanje nisu bile uspešne. Koristite se višestrukim ciljanjem, dinamičkim kreativnim mogućnostima i potrošačkim podacima kako bi ste ostvarili jak ROI putem Google Display Network-a.
4. Dinamična kreativna optimizacija
Na ovaj način možete jedan oglas “razbiti” na individualne elemente, a zatim i kreirati varijacije tih elemenata specifično za različitu publiku, što rezultira personalizovanim oglasima koji su efektni i u pretraživanju i u prikazivanju. Oglašivači su ovo ranije činili koristeći API ili AdWords skripte.
Google je tek krajem 2014. uveo mogućnosti personalizacije oglasa pomoću kojih možete automatski prilagoditi kopiju vašeg oglasa u kontekstu nečijeg pretraživanja. Objavili su i widget za odbrojavanje bitnih dešavanja, kao što su, na primer, prodaje, popusti i slično. Ovakve mogućnosti pretraživanja – uz nove mogućnosti dinamičke kreativne optimizacije na Google Display Network-u, učinit će 2015. godinom dinamičkih kreativnih optimizacija u AdWords-u. Ne gubite vreme gradeći veliki broj oglasa, kada uz pomoć dinamičke kreative možete uštedeti vreme. Kreirajte personalizovane AdWords oglase prema real-time poslovnim ili potrošačkim podacima.
5. Mobilno oglašavanje
Pre nekoliko godina činilo se da će svaka naredna godina biti godina mobilnog oglašavanja. Sada živimo u vremenu kada je svaka godina ta godina, a mobilno oglašavanje postaje sve “pametnije” i zastupljenije. Google stalno podseća kako su web stranice koje su prilagođene mobilnim uređajima mnogo uspešnije, a kako je pretraživanje na mobilnim telefonima sve učestalije. Pred nama je godina kada ćemo zaista morati shvatiti koliko je bitno optimizovati sadržaj za sve platforme. Sada kada smo u mogućnosti da biramo između različitih uređaja putem kojih konzumiramo određeni sadržaj – mobilno osvaja tržište. Nemojte samo sediti i posmatrati šta se dešava sa vašim oglasima nakon što ste ih optimizovali za mobilno, morate ih konstantno analizirati i ocenjivati. Pokušajte shvatiti na koji način se mobilno oglašavanje najbolje uklapa u vašu marketinšku strategiju i ponudite svojim klijentima sjajno cross-device iskustvo.
Izvor: The Drum