today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Personalizacija i samo personalizacija!

Aleksandra Kožul, PR i Digital Director u Novaston Marketing Consultancy, govorila je za specijalni dodatak Nedeljnika o trendovima u ritejl marketingu, koliko je komunikacija ritejl parkova zahtevna i šta je ključno u njoj s obzirom na veoma široku ciljnu grupu.

Budući da upravljate sa više različitih ritejl parkova, kako određujete prioritete, odnosno centre koji su u fokusu za oglašavanje? S obzirom na to da imate višegodišnje iskustvo i kada je su u pitanju šoping centri, koja je razlika u marketingu i komunikaciji kada su u pitanju šoping centri i ritejl parkovi?
Naša kompanija Novaston Asset Management, inače nastala kao nezavisna real estate platforma, a u sklopu koje posluje Novaston Marketing Consultancy, prepoznata je po tome što je koncept retail parka, koji je preuzet sa zapada, značajno izmenila prema zahtevima domaćeg tržišta. Krenuli smo od ideje da potrošači, osim kupovine, žele mesto na kome mogu da provedu kvalitetno vreme. Da ritejl park bude ono što je tržni centar u većim gradovima. U tom smislu, svaki ritejl park je priča za sebe i samim tim i prioritet, kao što je to i svaki šoping centar. Nema onih koji su u fokusu i onih koji to nisu. Svaki centar bilo da je zatvoren ili otvoren je i kanal koji komunicira sam za sebe. Kada je reč o našem poslu, možemo slobodno reći da ne postoji jedno najefikasnije rešenje koje bi se moglo primeniti u svim situacijama, već se projekti moraju osmisliti i oblikovati prema zahtevima mikro tržišta u kome se centar nalazi, kao i ciljnoj grupi. Ono što je zajedničko i šoping centrima i ritejl parkovima jeste upavo to – da za svaki treba kreirati poseban, prilagođen sadržaj, i komunikaciju uskladiti sa potrebama i željama potrošača i zakupaca. Upravo takav način rada, da svakom klijentu i svakom projektu pristupamo pažljivo i sa jedinstvenom analizom i custom made predlogom, je ono što izdvaja našu kompaniju. U naredne dve godine se očekuje boom u svim segmentina ritejla, a samim tim i kod custom made marketinga, koga naš tim, zbog internacionalnog iskustva i klijenata, i te kako implementira i pokazuje na lokalnom nivou.

Koji kanali komunikacije su najefikasniji kada govorimo o industriji upravljanja centrima i ritejl parkovima? Koju ulogu u tome igraju društvene mreže i blogovi?
Marketing na društvenim mrežama je neizostavan deo komunikacijske strategije svih uspešnijih kompanija. Društvene mreže odavno već uzimaju primat u digitalnom marketingu, a odnedavno one su, slobodno se može reči, ključni deo marketing strategija. Brojke pokazuju da su se budžeti namenjeni mrežama u protekle dve godine gotovo udvostručili, a prognoza je da će se sredstva za oglašavanje na društvenim mrežama konstantno samo rasti. Mnogi se pitaju u čemu je tajna? Odgovor je jednostavan, veliki broj ljudi je prisutan na najmanje jednoj od društenih mreža, ili su čak aktivni na nekoliko njih, veliki broj njih prati omiljene brendove putem društvenih mreža. Neki od brendova danas samo u Srbiji imaju i preko pola miliona pratilaca na društvenoj mreži Facebook, kao što su to npr. Enci Menci sve za bebe (c. 520.000) i Telenor (c. 530.000). Takođe, veliki broj korisnika društvenih mreža diskutuje o proizvodima koje voli i preporučuje svoje iskustvo drugima. U ovom procesu sve značajniju ulogu imaju blogovi, jer potrošači vole da čuju nečiju preporuku, mišljenje. Iz tog razloga sve više ozbiljnih kompanija uključuje objavljivanje bloga na svojim stranicama, kako bi privukli posetioce i pretvorili ih u kupce. Danas se sve vrti oko „content“ marketinga, a pisanje bloga je najpoznatiji takav primer. Kompanijama je važno da prepoznaju prave mikro influensere koji mogu preneti naše ključne poruke ka svojoj publici, a to je jedan vid promene u komunikaciji u odnosu na uobičajene PR kanale, koji možda mogu dovesti neke nove potrošače.

Koliko je komunikacija ritejl parkova zahtevna i šta je ključno u njoj s obzirom na veoma široku ciljnu grupu?
Najveći svetski brendovi svoju lidersku poziciju, reputaciju i ugled temelje na komunikaciji sa potrošačima, sa zaposlenima i saradnicima u tom lancu. Isti slučaj je i sa ritejl parkovima. Komunikacija je od ključnog značaja, pogotovu kada imamo u vidu da su u određenim gradovima ritejl parkovi kojima upravljamo jedini „šoping“ centri, mesta za okupljanja i kupovinu. Kod komunikacije akcenat stavljamo i na naše zakupce i njihove benefite, kao i na interese, potrebe Ii želje potrošača. Ključna stvar je naći pravu meru komunikacije koja će zadovoljiti obe grupe.

Često možemo čuti kritike i stručne i opšte javnosti da kampanje u oblasti ritejla vrlo liče jedna na druge i da su ostale nezanimljive. Kako Vi na ovo gledate i šta bi trebalo da se promeni u ovoj oblasti?
Slažem da svi žele najoriginalniju, nikad do sada viđenu ideju i kampanju, ali u današnjem „ubrzanom“ svetu, sa svim modernim tehnologijama koje su nam na raspolaganju, kada je svima sve dostupno, to je zaista vrlo teško. A i pitanje je koliko bi takva kampanja uopšte „radila“. Originalnost je uvek bila želja svih, ali ona je pun pogodak samo ako ide ruku pod ruku sa rezultatima. Verujem da moje kolege iz branše daju svoj maksimum kada rade. Konkurencija je danas vrlo oštra, ali je zato i ova naša trka zanimljivija. I naša agencija se nalazi pred velikim izazovima, već uveliko se spremamo za otvaranje novog šoping centra, u planu su nam i veliki projekti u sledećoj godini, tako da nam svima želim sreću u ovom dinamičnom poslu.

Koji trendovi su bili dominantni u 2018. kada govorimo o marketingu u ritejlu, i šta možemo da očekujemo u 2019?
Personalizacija i samo personalizacija. Ovaj trend je bio dominantan i po svemu sudeći to će biti i dalje. Kupac je u centru svega, kao ličnost, neko ko ne kupuje, već ga gradi, odlučuje o proizvodu, daje svoje mišljenje, utiče na kampanje. Mnogi brendovi idu i korak dalje, omogućavajući svojim potrošačima da bukvalno kreiraju proizvod na način na koji oni žele. Moramo priznati da bi svako od nas voleo da kreira npr. patike ili tašnu po svom ukusu i da ih sutra nosi kao unikate. I naravno, ne smemo nikako zaboraviti društvene mreže i uticaj mikro influencera.U naredne dve

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!