today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Organizacija događaja je marketinška aktivnost koja nema popravni

Direktorka BTL agencije Sevent Milica Stojanović specijalno za Marketing mrežu govori koje su „tajne formule“ organizacije događaja, u kojoj meri su kompanije u Srbiji spremne da ulože novca u dobre event-e, kao i koliko je važna uloga medija u organizaciji događaja.

Moto Vaše agencije je “Događaj mora biti uspešan, inače bolje da ga nema!”. Šta za Vas znači dobar event? Šta on sve treba da sadrži i koje tehnike su najbolje (najuniverzalnije) da se koriste pri organizaciji događaja? Koje „tajne formule“ koristi Vaša agencija pri oranizaciji događaja?
Organiacija događaja je zapravo jedina u nizu marketinških aktivnosti koja nema popravni. Šta je to što kompanija želi da postigne i poruči određenim događajem je polazna osnova za kreiranje svega – od kreativnog koncepta, tehničkog rešenja, protokola, preko programa, cateringa, organizacije, do koordinacije i realizacije. Svaki element mora da bude dobar kako bi cela slika bila u skladu sa kompanijskim vrednostima. Ukoliko je poruka preneta na pravi način ciljnoj grupi kojoj je namenjena, događaj je uspeo. Pošto se deo Seventa nalazi u EU, tačnije u Sloveniji, možemo da kažemo da smo na izvoru kako tehnologije, tako i trendova kada je organizacija događaja u pitanju, pa samim tim i našim klijentima možemo ponuditi rešenja koja su malo hrabrija i inovativnija. S druge strane mi radimo, kako se to kaže kod nas, po principu “ključ u ruke”, ali ne postoje tajne formule ni univerzalne tehnike. Svakom događaju prilazimo posebno u odnosu na zahtev klijenta, pa su samim tim i mehanizmi drugačiji.

Agencija Sevent organizovala je, između ostalog, izložbu Svet dinosaurusa, a upravo je završena izložba Džinovski insekti i praistorijske morske nemani na Adi Ciganliji. Da li se, po Vašem mišljenju, pamte samo veliki događaji ili i mali događaji mogu da ostave snažan utisak?
Svaka vrsta događaja, a ima ih puno, treba da je kreirana da ostavi snažan utisak. Svaki za svoju ciljnu grupu. Izložbe koje radimo su posebna vrsta događaja, one su najpre namenjene deci, tu su i da edukuju i da zabave. Međutim, obzirom na to kako ih deca oduševljeno prihvataju i koliko se dugo posle toga prepričavaju utisci, one ostaju draga uspomena i roditeljima. Pokazalo se da je ovakva vrsta događaja potrebna, malo ima sadržaja za decu ovog tipa. Nastojaćemo da i u buduće dovodimo zanimljive izložbe.

U kojoj meri su kompanije u Srbiji spremne da ulože novca u dobre event-e? Da li se podrazumeva da dobar event i puno košta?
Nekim kompanijama su događaji važni za poslovanje, samim tim su naravno i spremni da unapred odrede budžet za to, kao deo strateškog planiranja. Takvih komanija ima sve više, tako da je raznovrsnost i kreativnost događaja sve veća. Iako svi trenutno prolaze kroz ekonomsku krizu i to svakako utiče na budžet, postoje kompanije koje shvataju da baš u vreme krize treba najviše ulagati u komunikaciju sa svim ciljnim grupama, na svim nivoima. Ograničenja u budžetu nas teraju da budemo još kreativniji i bolji. Pametno koristimo budžet i jedan od najvećih komplimenata na našim događajima je što se uvek misli da je mnogo više para uloženo u odnosu na to kako izgledaju i kakav utisak ostavljaju.

Zašto bi neka kompanija u svom godišnjem budžetu i planu aktivnosti morala da predvidi organizaciju događaja? Zašto su oni važni i na koji način mogu doprineti ugledu kompanije?
Postoje kompanije kojima su događaji još jedna u nizu marketinških aktivnosti kojima direktno komuniciraju sa krajnjim potrošačem, poslovnim partnerom, kao i svojim zaposlenima. Takve kompanije znaju da unapred moraju da planiraju budžet za to. S druge strane mislim da ne postoje kompanije koje nemaju potrebu za organizacijom događaja, zato što i najskromnija proslava Nove godine šalje određenu poruku i stvara sliku o kompaniji kod prisutnih zvanica. To utiče na njen i interni i eksterni imidž, pa je samim tim i planiranje budžeta za tako nešto poželjno.

Koja je uloga tradicionalnih i društvenih medija u organizaciji događaja? Ako neki događaj nije dovoljno dobro propraćen od strane medija, da li to znači da nije dobro organizovan?

Zavisi, neke kompanije organizuju interne događaje za koje ponekad i ne žele medijsku pažnju, mada je to sada sve ređe. S druge strane imamo promocije brendova ili događaje kao što su izložbe i koncerti koji ne bi postojali bez podrške medija.

Kako ocenjujete menadžment događaja u Srbiji? Da li, po Vašem mišljenju, zaostajemo za svetskim trendovima i šta bismo eventualno trebali da promenimo?

Postoje agencije koje to znaju i jako dobro rade, ali se često dešava da ljudi u kompanijama olako shvataju organizaciju događaja i smataraju da mogu to sami i bez stručne podrške. Pre svega ovaj posao je izuzetno odgovoran, jer kao što sam rekla, nema popravnog. Što se tiče svetkih trendova u kreativnom smislu smo veoma dobri, ali zaostajemo u budžetima. Tu su razlike velike.

Autorka: Ivana Parčetić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!