Ono što ne merimo ne možemo da unapredimo!

Ivana Milošević, Head of Media Analysis & Research u agenciji Kliping Beograd, specijalno za Marketing mrežu, govori zašto je za uspešno poslovanje jedne kompanije važna analiza medijskog sadržaja, kao i da li je moguće da brendovi na dnevnom nivou prate hiljade poruka na društvenim mrežama.

Da li je, po Vašem mišljenju, danas važniji broj objava od toga šta je i na koji način objavljeno?
Broj objava je oduvek bio važna metrika za sve one koji se bave marketingom i PR-om. Međutim, taj broj polako gubi važnost usled sve većeg broja kanala komunikacije, broja medija, ali i veće segmentacije same publike. U praksi to znači da je pre desetak godina broj objava pokazivao realnu (ne)uspešnost neke kampanje, a danas je bitno da se pojavljujete u relevantnim medijima koje čita/gleda vaša ciljna grupa. Osim pominjanja, nikad važniji je naslov, fotografija, dužina teksta, ključna poruka….

Zašto je za uspešno poslovanje jedne kompanije važna analiza medijskog sadržaja? I šta to konkretno znači?
Svi ćemo se složiti sa rečima Pitera Drakera – ono što ne merimo ne možemo da unapredimo. Ono gde se manje slažemo jeste kako da merimo prisustvo kompanija i brenda u medijima. Pomenula sam koliko je današnja medijska slika kompleksna i upravo je zbog toga relevantna metodologija analize medijskog sadržaja bitna. Naše poznavanje medijskog ekosistema u kombinaciji sa klijentovim inputima iz njegove industrije su osnov za postavku parametara za praćenje. Kao rezultat, klijent dobija tačan efekat svojih medijskih aktivnosti i može efikasno i zasnovano na relevantnim i objektivnim informacijama da planira svoju komunikacijsku strategiju.

Kada govorimo o clippingu društvenih mreža, brendovi se svakoga dana susreću sa negativnim komentarima. Da li svaki negativan komentar može da preraste u potencijalnu krizu i da li je zaista moguće pratiti hiljade poruka svakoga dana?
Svaki negativan komentar jeste potencijalna kriza, ali i potencijalna šansa. Šansa da nezadovoljan kupac postane lojalan, šansa da se poboljša korisnički servis, šansa da se isprave greške generalno… Negativni komentari koji se ponavljaju veoma često prerastaju u krizu i zato je praćenje istih veoma bitno.

Da li je moguće pratiti hiljade poruka svakog dana?
Jedno marketing ili PR odeljenje to teško može postići. Iz tog razloga je važno imati specijalizovanu agenciju koja uz pomoć softvera u realnom vremenu može pratiti komentare na društvenim mrežama. Samo praćenje je jedan deo izazova i ono se zahvaljujući softverima može organizovati. Međutim, obrada, analiza i segmentacija onog malog procenta relevantnih komentara i postova je ključni izazov za brend ili kompaniju. U tom procesu tehnologija može da pomogne i olakša, međutim, još uvek je uloga analitičara presudna. Tek nakon što je sadržaj adekvatno filtriran i analiziran, moguće je da se fokus usmeri samo na najvažniji deo komunikacije, eventualne „goruće“ komentare i adekvatno reaguje i diskusija usmeri u željenom pravcu.

Jedan trend u oblasti clippinga za 2021.
Relevantnost. Sve je više medijskog sadržaja koji je teže ispratiti. Trend koji vidimo je u fokusu na relevantno i zaista bitno, kao i na kratke, sažete i konkretne izveštaje koji klijentima omogućavaju da se za kratko vreme informišu o medijskim pominjanjima.


Oceni tekst

4,75 od 5
Loading...

1 komentar

Komentari