Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Odnos sa klijentom je kao brak!

Ono što klijenti s punim pravom treba da očekuju od svoje marketinške agencije jeste pre svega visok nivo poznavanja klijentovog sveukupnog poslovanja/industrije/kategorije. Neozbiljno je iznositi bilo kakve proaktivne ideje i konkretna strateška rešenja i predloge ukoliko dobro ne poznajete sve aspekte klijentovog poslovanja i ne razumete njegov biznis model od A do Š.
Slikovitije, odnos sa dugogodišnjim klijentom je kao brak, zavetovali ste se da ćete biti jedni uz druge „i u dobru i u zlu”, te je samim tim dobro poznavanje klijentovog core biznisa, tržišta na kome posluje, kao i konzumenata, preduslov da uopšte prepoznate i eventualno rešite potencijalni poslovni problem. Lako je kad je dobro, kad ide, ali kad naiđu problemi, onda su vam potrebni oni koji vas i vaš biznis najbolje poznaju. Davno su prošla ona vremena kada klijent samo pošalje brief, a agencija, kao vojska, samo izvršava naloženo.

Pametni klijenti danas uključuju agencije od samog početka, od istraživanja tržišta, preko razvoja proizvoda ili usluga, pa do distribucije. Isti princip bi trebalo primeniti i pri izradi marketing strategije – do dobrih rezultata možemo stići samo proaktivno, radeći rame uz rame sa klijentom. Uopšteno gledano, ne postoji dobra ili manje dobra marketinška strategija, već samo ona koja na kraju dana pokaže ili ne pokaže rezultate. Naš cilj, kao marketinških stručnjaka, jeste da pomognemo klijentu da kad već u ovim nesigurnim vremenima troši marketinški dinar to radi pametno i najoptimalnije moguće. Investirati tamo gde je potrebno/neophodno, a zaobići/ili pronaći druge, tzv. cost –effective kanale tamo gde nije. Da bismo to ostvarili sa klijentom moramo biti na istom putu i u istoj priči, u svakom trenutku. Moramo deliti istu viziju i iste ciljeve. Skretanje sa tog puta može biti i opasno i skupo.

Pitate se koliko je važno ili nije da kompanija/klijent agenciji da „odrešene ruke“ za kreiranje marketinške strategije. Što bi to klijenti radili? To je kao kad planirate dete, pa ga rodite i onda date nekom drugom da ga vaspitava, a vi samo nadgledate. Pa ko to dete bolje poznaje od vas (klijenta)? Znate kako diše, kako reaguje, šta voli, šta ne voli… Tako je i sa proizvodom ili brendom. Mazite ga, pazite i onda ga date drugom da smisli šta će sa njim. Pa ne ide to tako ili bar ja nemam takvih iskustava. Pri kreiranju marketinške strategije podjednako je važno prisustvo oba „roditelja” – i klijenta i agencije. Klijentu treba pomoć i podrška agencije, treba mu „drugo nepristrasno mišljenje”, neko ko će na sto doneti novo viđenje, drugačiji pristup, sveže ideje. Neko ko ume da sluša i postavlja prava/drugačija pitanja, ne prihvata sve zdravo za gotovo i ne boji se da svoj stav iznese, makar on bio i oprečan. Tu vidim najveći potencijal, zasnovan na otvorenim i proaktivnim poslovnim odnosima. Prema tome, nebitno je da li su nam ruke, kako kažete, odrešene ili vezane, važnije je da ste kao agencija 100 odsto uključeni, a kada ste uključeni, znači da vam veruju. Kada vam veruju, znači da ste ostvarili pravi partnerski/timski odnos i da se od vas očekuje da se tako i ponašate, kao prema svome. Takvim pristupom, naravno, raste i nivo očekivanja i odgovornosti, što smatram pozitivnim, željenim pomakom kada su u pitanju relacije klijent–agencija.

Pitate se koliko je važno ili nije da kompanija/klijent agenciji da ,,odrešene ruke’’ za kreiranje marketinške strategije. Što bi to klijenti radili? To je kao kad planirate dete, pa ga rodite i onda date nekom drugom da ga vaspitava, a vi samo nadgledate. Pa ko to dete bolje poznaje od vas (klijenta)? Znate kako diše, kako reaguje, šta voli, šta ne voli… Tako je i sa proizvodom ili brendom. Mazite ga, pazite i onda ga date drugom da smisli šta će sa njim. Pa ne ide to tako ili bar ja nemam takvih iskustava. Pri kreiranju marketinške strategije podjednako je važno prisustvo oba „roditelja” – i klijenta i agencije. Klijentu treba pomoć i podrška agencije, treba mu „drugo nepristrasno mišljenje”, neko ko će na sto doneti novo viđenje, drugačiji pristup, sveže ideje.

Neko ko ume da sluša i postavlja prava/drugačija pitanja, ne prihvata sve zdravo za gotovo i ne boji se da svoj stav iznese, makar on bio i oprečan. Tu vidim najveći potencijal, zasnovan na otvorenim i proaktivnim poslovnim odnosima. Prema tome, nebitno je da li su nam ruke, kako kažete, odrešene ili vezane, važnije je da ste kao agencija 100 odsto uključeni, a kada ste uključeni, znači da vam veruju. Kada vam veruju, znači da ste ostvarili pravi partnerski/timski odnos i da se od vas očekuje da se tako i ponašate, kao prema svome. Takvim pristupom, naravno, raste i nivo očekivanja i odgovornosti, što smatram pozitivnim, željenim pomakom kada su u pitanju relacije klijent–agencija.

Autor: Aleksandra Kosanović Strižak, direktorka agencije Nova Communications
Izvor: Market Network

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

  1. Ume da sluša onaj ko je ne opterećen, onaj kome je ego niži kad su u pitanju drugi. Sluša i čuje potrebe drugih onaj ko je spreman da Da nešto svoje, a odmah ne očekuje nešto za uzvrat. Ovo govori jednom rečju da je to čovek, samo običan čovek koji ume da čuje više tudje potrebe nego svoje!

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!