U Srbiji je održan YouTube Partnership događaj, na kojem smo imali priliku da se upoznamo sa statistikom korišćenja platforme u zemlji i regionu, ali i kako se može zaraditi od kreiranja sadržaja na toj video mreži. Događaju je prisustvovao Adriatic tim, ali i londonski YouTube tim, koji je održao predavanja i radionice za sve registrovane učesnike i partnere.
U Srbiji je tokom 2014. godine, slično kao i na nivou regije, na uzorku ispitanika od 16+ godina, otkriveno da je svaki korisnik interneta, prosečno, potrošio tri dana života na gledanje YouTube sadržaja, a od aktivne internet populacije svaki drugi korisnik redovno pristupa YouTube mreži. Takođe, od aktivnih internet korisnika iz Srbije, čak 80 odsto njih pristupa YouTube sajtu redovno!
U Srbiji su najgledaniji muzika, gejming, zvanični „publisher“ kanali, „how to“, odnosno „kako da“ tutorijali i kanali poznatih brendova.
Prema rečima menadžerke za YouTube, Marijane Prpić, Srbija je izuzetno aktivno tržište, koje sve više prepoznaje mogućnosti YouTube mreže za zaradu, odnosno monetizaciju. Google, iako ne daje konkretne podatke o zaradi po kliku, kanalu ili za region, kaže da je tokom proteklih sedam godina isplaćeno preko milijardu dolara „zarada“ sertifikovanim partnerima koji kreiraju sadržaj i plasiraju ga preko YouTube mreže.
Ceo tekst pročitajte na mondo.rs