Situacija u kojoj igrači doniraju novac kompanijama koje se bave sportskim klađenjem nije tako česta, naročito kada se znaju stereotipi koji vladaju o ovoj industriji. Mnogi bi se sa ovakvom konstatacijom složili, barem do sredine 2022, kada je naš tim probao da igračima u digitalnom okruženju prenese i stari koncept „bakšiša protiv malera“ na uplatnim mestima i na taj način ga prilagodi najsavremenijim CSR trendovima.
Tako je nastao koncept Meridian donacije, jedinstvene crowdfunding platforme u domaćoj betting industriji, koja kroz nekoliko faza direktno uključuje kupce (igrače) na početnoj strani sajta Meridianbet, i transformiše ih u humanitarce i donatore naših različitih CSR akcija.
Prva faza bila je anketiranje igrača, gde smo preko internih kanala komunikacije sproveli glasanje koje bi naše CSR aktivnosti najviše voleli da podrže. To je zapravo bio i komplikovaniji deo, jer smo u poslednjih nekoliko godina sproveli preko 50 različitih kampanja, pa je bilo teško izdvojiti one za koje bismo se opredelili, u smislu redovne podrške donacijama prikupljenih od naših igrača, koje tako još jednom konvertujemo, ovog puta u organsku publiku „CSR patreona“. Naravno, igrači su predlagali i akcije u kojima do tada nismo učestvovali.
Kanal komunikacije koji za ovu svrhu održavamo sa igračima važan je tokom čitavog procesa donacije, koji vodimo po svim lead generation „kanonima“. U tom smislu kreirali smo prilagođene tekstove uputstava za donacije i zahvalnosti za donatore – kako putem landing page, tako i personalizovanih e-mailova.
U ovom trenutku, igrači mogu da biraju između šest različitih programa donacija – podrška našem Globalnom programu pošumljavanja, donacije Zadužbini Ilije M. Kolarca, Centru za zaštitu dece u Zvečanskoj, SOS Dečjem selu Srbija, Paraolimpijskom komitetu Srbije, kao i prikupljanje sredstava za lečenje Dušana Todorovića. Tu je i spisak donatora, koji samostalno odlučuju da li ostavljaju svoje osnovne informacije (ime i prezime) ili će biti anonimni. Na ovaj način kombinujemo podršku klasičnim humanitarnim, ali i ekološkim akcijama.
Kampanja koja je do sada zabeležila najveći odziv igrača jeste Donacija sadnica za pošumljavanje Srbije, koju od ove godine sprovodimo zajedno sa Ministarstvom za zaštitu životne sredine. Preko 500 sadnica već je stiglo u šest gradova, a u naredne tri godine planirano je doniranje i zasađivanje više hiljada sadnica. Već u prvom mesecu, platforma Meridian Donate zabeležila je više stotina pretplatnika, pa slobodno možemo reći da je naš projekat započeo transformaciju digitalnog marketinga i CSR-a u domaćoj industriji klađenja.
Meridian Donate platforma trenutno je dostupna svim korisnicima u Srbiji, Crnoj Gori, a uskoro stiže i integracija sa platformama za SMS donacije. S obzirom da radimo u čitavom regionu, ali i na tržištima EU, Južne Amerike i Afrike, na rešenju da, u prvoj fazi, uključimo kompletno tržište Zapadnog Balkana u ovaj program, a potom i da celo rešenje globalizujemo.
Šta nam je pokazalo iskustvo sa ovim projektom?
Ovaj projekat pokazao je da postoji jasna korelacija između kvaliteta i intenziteta CSR kampanja i rasta identifikacije korisnika sa brendom i jačanje loyalty segmenta. Tokom kreiranje kampanje, klijenti su pokazali veoma pozitivnu reakciju i aktivno učestvovali u kreiranju sasvim novog proizvoda, pokazujući tako privrženost da budu deo nekog šireg društvenog projekta. Stvorena je potpuno nova vrednost i to je najslikovitiji model kako možemo unaprediti odnos kompanija – klijent.
Za Mark Club tekst napisao:
Damjan Stamenković, Head of Global CSR, Meridianbet