Davor Fabijanić, Executive Director, Ivan Radojević, Client Service Director i Goran Ruškuc, Creative Director agencije Real Grupa RGS, specijalno za Marketing mrežu govore o uslovima rada u agencijama, kao i koliko je težak zadatak izgradnja kvalitetnog tima.
Nova godina i novo pojačanje u sektoru kreative u agenciji Real Grupa RGS. Da li će to uneti svežinu u agencijski rad i šta možemo da očekujemo?
Davor: Nama ne treba “osveženje” jer je i do sada rad u našoj agenciji bio izuzetno svež. Nama trebaju ljudi koji će se dobro uklopiti u postojeći tim i pomoći našim klijentima da njihovi brendovi budu još jači. Mi znamo da će novi kreativni direktor doneti promenu i dodatno učvrstiti sistem rada, jer kad imaš realnu ambiciju i povučeš realan potez, rezultat je neizbežan.
Da li su ljudi najveća vrednost agencije? Zašto?
Ivan: Nisu ljudi najveća vrednost agencije, već njena jedina vrednost. Bez ljudi, agencije su prazne prostorije ispunjene kompjuterima, aparatima za kafu i nameštajem. Agencije i tako imaju ogromnu vrednost, ali i dalje ne postoji brend koji bi rado sarađivao sa takvim prostorima.
Često se govori da agencije nisu „zdrave“ sredine za rad, kako zbog pristiska kratkih rokova, prekovremenog rada… Kakva je realna situacija u agencijama?
Ivan: Realno, Real je zdrava sredina za rad. Poštujemo vreme naših klijenata, ali i vreme naših zaposlenih. Oni su majke, očevi, kumovi, nečija deca ili prijatelji. Postoji čitav svet izvan agencije koji moramo uvažiti i u njemu uživati.
Postoje poslovne kulture koje veruju da zaposleni treba da jedu, spavaju, vežbaju i konzumiraju blagodeti života kako bi imali snage da rade u agencijama. Real veruje u obrnut mehanizam: naši ljudi treba da rade ovaj posao kako bi imali novčanu i mentalnu snagu da žive od 17h do 9h. To ne isključuje njihovu posvećenost, trud i ekspertizu. Naprotiv!
Šta su preduslovi da se zaposlenima u agenciji stvori atmosfera za neometano kreativno izražavanje?
Goran: Sve navedeno u prethodnom odgovoru. Samo osoba koja neometano živi izvan agencije je sposobna da se neometano i kretivno izrazi. Često se primenjuje uverenje da se u procedurama same agencije krije rešenje za motivaciju zaposlenih. Upravo, obrnuto: rešenje se krije izvan agencije.
Da li je izgradnja kvalitetnog tima lak ili težak zadak za menadžere?
Davor: Kad se kaže “izgradnja” to zvuči kao da postoji momenat u kom je posao završen. U realnosti, u advertajzingu menadžeri uopšte ne grade, već upravljaju sistemom koji je u neprestanoj modulaciji. Ljudi u agencijama ne predstavljaju solidnu i čvrstu strukturu, već vrlo dinamičku organizaciju ljudi koji napreduju, nazaduju, dolaze, odlaze, menaju afinitete. Kontrolisati takav sistem nije težak zadatak, pretežak je! Ako izgradiš i najčvršći tim, statika kaže da se takva struktura ruši u jednoj tački. Zato je važno da stvoriš tim koji ima više oslonaca, ume da se menja i prati industriju koja je u neprestanom traženju svoje uloge.