Pretpostavimo da ste preduzetnik koji je već obavio one prve, osnovne korake, kad je Vaš biznis u pitanju. Odradili ste keyword research, znate ko su vaši idealni kupci, spremili ste sadržaj u skladu sa tim, ali ste tu stali.
Nemate veliki bužet koji biste uložili u reklamiranje na Facebook-u, na Google-u. To vas je zaustavilo. Možda niste vlasnik biznisa već neko koga je pomenuti vlasnik biznisa angažovao i suočavate se sa istim problemom.
Ima rešenja! Nije sve u velikom budžetu.
Najbitnija stvar je da ste konstantno tu za Vaše klijente i da stalno dajete vrednost kroz Vaša dela i sadržaj. Kompanije koje svakodnevno daju vrednost relevantnoj ciljnoj grupi odnose pobedu nad onima koje prave sadržaj čisto da bi imali sadržaj i na taj i takav sadržaj daju velika sredstva za promociju. Nije ni čudno što je tako, ako realno sagledamo stvari. Zar ne?
Kako to izgleda u praksi?
Fokusirajte se na jedan kanal komunikacije – onaj koji koriste Vaši klijenti i onaj na kome i Vi prirodno komunicirate. U Srbiji bi to recimo bio Facebook. Pokažite potencijalnim klijentima da Vam je stalo.
Odgovarajte na pitanja i komentare brzo. Danas se osnovnom komunikacijom smatra odgovaranje na komentare, pitanja i review-e u roku od 20 min maksimalno. Počnite interakciju sa vašim sadašnjim i potencijalnim klijentima. Pitajte ih za mišljenje što češće. Radite to na dnevnom nivou i dobićete ne samo veću vidljivost Vaše stranice, sajta, pa samim tim i kompanije, već i poštovanje ljudi sa kojima komunicirate – onih koji pripadaju Vašoj ciljnoj grupi.
Veća vidljivost i veći angažman ljudi na vašoj stranici i na Vašem sajtu daje Vam upravo ono čemu težite – konstantan rast.
Nemojte se fokusirati na prodaju. Ljudi se obično fokusiraju na jedan tip sadržaja.
Ako post-uju samo prodajne linkove, onda postuju isključivo njih. Ako post-uju brand awareness postove, onda postuju isključivo brand awareness. Pokušajte da izmešate vrstu i tip postova. Post-ujte linkove jednom ili dva puta nedeljno kako biste ljude odveli na različite landing strane sa različitim ponudama.
Ukoliko imate neki online kurs i želite da se ljudi prijave podelite link jednom nedeljno sa određenim CTA-om i specifičnim informacijama, odnosno detaljima koji pričaju o razlozima zašto se ljudi trebaju prijaviti na taj kurs.
Drugi link koji ćete podeliti u toku nedelje može biti vaše redovan blog post. Nešto drugačije.
Nikako nemojte zaboraviti na brand awareness postove. Važni su isto toliko koliko su važni i prodajni postovi, tj. linkovi. Možda i važniji zato što će edukovati Vaše mušterije.
Prodajni postovi ciljaju mušterije koje već znaju da imaju problem i znaju da Vi imate rešenje za isti. Ali njih čini mali procenat vaših mušterija, manje od 20%. Možda čak i 10%.
Ostali ili ne znaju da imaju problem ili ne znaju da Vi imate rešenje za taj problem. Pokušajte da pričate sa tim mušterijama imajući širu sliku u glavi i razmišljajući dugoročno. Njima treba više od Vas da bi došli do trenutka kada postaju kupci spremni da kupe – više informacija, više edukacije.. Morate im edukacijom pomoći da nauče da im trebate.
Dodajte citate kao još jedan tip post-ova. Koliko god izgledali kliše, citati rade sjajan posao. Ljudi prepoznaju misli njima važnih osoba i reaguju na njih.
Snimite video koji će prikazati Vaš način rada, neke behind the scenes stvari, poput proces izrade proizvoda ili atmsfere u učionici (ukoliko ste škola jezika). Da ljudi osete atmosferu.
Prikažite i dobre i loše stvari i učninite mušterije delom vaše svakodnevne borbe. Osetiće se delom iste, pronaći se i prepoznati u Vašim problemima. To će dovesti do emocionalne povezanosti i poverenja, što su indikatori da su te osobe spremne da kupe od Vas.
I ne samo da kupe jednom, već da kupuju repetativno i pričaju drugima o Vama i vašim proizvodima, odnosno servisima.
Budite otvoreni ka svojoj publici onoliko koliko je to moguće.
Postavljajte različit sadržaj – od fotografija, videa, do ljudi. Učiniti ljude koji rade u kompaniji licima te kompanije je verovatno najbolja stvar koju možete uraditi za svoj biznis. Pokažite da iza te Vaše kompanije, iza sajta, iza Facebook stranice stoje pravi ljudi, od krvi i mesa. Ljudi koji se ne razlikuju mnogo od Vaših mušterija.
Dozvolite im da vide da je iza Vaše kompanije tim. Ako postoji tim. Ali isti je savet i ukoliko iza kompanije stoji samo jedna osoba.
Vaša kompanija mora imati lice. Ljudi koji su naše sadašnje mušterije i sa kojima smo svakodnevno u kontaktu žele da nam daju review, testemonial i da nas preporuče. Samo, nekad se jednostavno ne sete. Možda nemaju običaj da to rade.
Pitajte ljude da Vam ostave review i preporuku. Nemojte samo čekati da oni to sami rade. To će takođe pomoći vašoj strani da raste i vašoj kompaniji da bude vidljiva.
Na kraju, želim da se vratim na advertajzing budžet. Morate investirati u Ads, ali ne morate odmah, u startu, imati ogroman budžet. Krenite sa nekom manjom sumom, ali dovoljnom da budete u mogućnosti da pokrenete dve različite kampanje. Traffic i Brand Awereness kampanje.
Traffic kampanja će dovesti ljude na Vaš sajt ili landing stranu, dok će Brand Awarenss kampanja informisati ljude o vašoj komapniji, proizvodu, usluzi, i načinu na koji im rešavate problem.
Da rezimiramo.
Budite tu stalno za Vaše mušterije. Svakodnevno.
Dajte vrednost Vašim mušterijama svakodnevno, u svakom postu.
Pokažite mušterijama behind the scenes, upoznajte ih sa procesom, atmosferom i ljudima koji stoje iza kompanije.
Aktivirajte promociju na društvenim mrežama. Ukoliko radite po mojim savetima, snizićete i cenu po kliku i dobiti više za isti budžet.
Biti konstantan i davati vrednost na dnevnom nivou jeste put do uspeha.
Detaljnije o ovim temama i još mnogim drugim pričamo na LeadCon edukaciji “Postani ekspert za online konverziju”, gde sa Vama prolazimo kroz ceo ciklus konverzije.
Ova jedinstvena edukacija rezultat je višegodišnjeg iskustva u radu na sopstvenim projektima i projektima naših klijenata. Rađena je po internacionalnom programu „Conversion marketing“ razvijenom od strane američke kompanije Leadpages – vodećeg imena iz domena online konverzije u svetu.
Nakon osmonedeljnog kusa imaćete praktično znanje kako da postavite kompletan ciklus konverzije za svoj proizvod ili uslugu (radićeš na svom primeru tokom edukacije) i uz pomoć mentora postaviti sopstveni automatizovani sistem online prodaje koji može da zarađuje dok se baviš nekim drugim poslovima.
Ovde ne pričamo o lajkovima, bustovanju postova ili mazanju očiju klijenata koji se ne razumeju u online marketing. Reč o pravoj stvari, realnim i praktičnim rešenjima koja rade posao i koja će Vam pomoći da postavite svoj ili klijentov projekat/proizvod/uslugu na online prodaju i uspete u tome.
Znanje sa edukacije koja počinje 1. oktobra Vam daje konkretne rezultate dokazane u praksi i prilagođene našem tržištu i našem kupcu.
Autor teksta: Nemanja Živković, Direktor Operacija u DEFAULT design-u