Nema krize talenata!

Olivera Nikodijević, marketing direktor za Srbiju i Crnu Goru u Apatinskoj pivari, povodom foruma IZAZOV 2020, koji će biti održan 2. i 3. juna u Beogradu, govori o talentima i employer branding kampanjama.

Kako kompanije mogu privući i zadržati ljude u eri krize talenta?
Kao prvo, ne mislim da postoji kriza talenata. Uvek je bilo i biće ljudi sa više i onih sa manje talenta. Po meni, ključni problem danas je što je zavladala atmosfera zadovoljavanja malim, već viđenim, recikliranim stvarima, pri čemu se apsolutno ne vodi računa o tome koliko je to što se planira i produkuje relevantno i donosi rezultat. Ovo se odnosi na apsolutno sve aspekte marketinga. Doduše, ima i onih drugih situacija kada se kreira aktivnost ili komunikacija „nikad viđena“, „izvanredno kreativna“, koja ima, avaj, jedan mali problem a to je da ne radi, ali to nekome ko je to i kreirao nije važno. U tom smislu, od izuzetne je važnosti privući i zadržati ljude u marketingu koji jesu talentovani i koji vode računa o svrsishodnosti svega čime se marketing bavi. A najbolji način za to je dati im dovoljno poverenja, osnažiti ih i nagraditi za postignuto. Osećaj da su njegove/njene vrednosti i angažovanje prepoznati je najbolji način da ta osoba odluči da postane i ostane deo takvog tima. Naravno da je važno da to prepoznavanje bude realizovano i kroz finansijske i ostale pakete.

Kako možemo da izbegnemo burnout sindrom?
Savremeno poslovanje sobom nosi i dramatično više obaveza, napora, angažovanja i stresa, naročito kada je roba široke potrošnje u pitanju. Bitka je neprestana i bespoštedna. Za svakog kupca, za svaki tren njegove lojalnosti i preferenci. Očekivati da će toga biti manje nije realno. Kalendari su puni, intenzivni, obavezujući po različitim kriterijumima. Ono što je ključno za izbegavanje burnouta je, pre svega, suštinska zainteresovanost, štaviše ljubav, prema onomo što je nečiji posao. Jer, ako toga nema, burnout se dešava jako brzo i sve postaje teško. Osim toga, mnogo pomaže i opšta klima u kompaniji, osećaj da su svi stali iza postizanja zajedničkog cilja, da postoje procesi koji regulišu svakodnevno poslovanje. Potom, timska povezanost, gde su svi za jednog i jedan za sve. I na kraju, uspeh kao završni čin koji svemu daje drugačiji sjaj. Pa i količini napora, stresa i nerviranja uloženog u ostvarenje cilja.

Da li je B2E poslovni model budućnosti?
Usmeravanje fokusa na zaposlene deluje kao dobitni model, mada je realnost, takođe, da je za očekivati da će eksterni kupci odnosno korisnici usluga i dalje igrati važnu ulogu. Održavanje zadovoljstva zaposlenih je važna taktika u zapošljavanju i zadržavanju onih koji najviše doprinose uspehu kompanije. Time se povećava i njihova ukupna efikasnost i lojalnost. Čitav taj set up zahteva i posebnu strategiju i nastup kome kompanije danas, više no ikada, posvećuju izuzetnu pažnju. U tome i marketing kao oblast poslovanja daje značajan doprinos. Na kraju dana, imanje zadovoljnih zaposlenih je preduslov za održiv rast.

Zašto je employer branding toliko važan za kompanije?
Uspešnost kompanije na tržištu se ne meri samo rezultatima koji se vide u bilansima, već i imidžom i ugledom koji kompanija gradi i ima, a koji je dovoljno primamljiv da privuče ono najbolje od kadrova sa tržišta. Tako kreće jedan krug uslovljenosti koji, ukoliko je dobro postavljen, a počinje sa employer brandingom, daje vrhunske rezultate. I omogućuje održivost.

Jedan trend za 2020. godinu?
Strategija brend komunikacija u vreme pandemije (ovo pod utiskom današnjih vesti).


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari