Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Ne čekajte pravi trenutak, uzmite trenutak i učinite ga pravim!

Marketing mreža pokrenula je seriju intervjua sa direktorima marketinga i komunikacija najvećih kompanija u Srbiji. Danas objavljujemo intervju sa Nemanjom Kneževićem, direktorom marketinga i razvoja kompanije Zlatiborac.

Da li će, po Vašem mišljenju, transformacija biti ključna reč u 2018.? U kom smeru bi trebali da se transformišu brendovi imajući u vidu da živimo i radimo u hiper-personalnoj eri?
Prvenstveno mislim da će 2018. godina biti ključna godina po mnogo čemu. Reč transformacija će biti ključna reč i u vremenu pred nama, jer nam je neophodan preobražaj čitavog društva u svim segmentima života. Živimo u doba brzih promena i ako želimo da se menjamo trebaće nam mudrost, znanje, upornost i brzina. Promene su strateški proces koji je dugotrajan i mukotrpan. Digitalna transformacija i digitalni marketinški trendovi, sa generacijama milenijalaca rođenih digitalaca, koji će u hiperpersonalnoj eri voditi glavnu reč i biti ključni donosioci odluka, već postavljaju ozbiljne zadatke marketinškim stručnjacima. Transformacija brendova upravo treba da se kreće u smeru razumevanja, prilagođavanja i identifikovanja potreba novih generacija. U tom smislu, veoma je korisno da sami kreatori brendova i marketinških ideja budu pripadnici tih generacija koji će bolje prepoznati zahteve, pa samim tim adekvatnije inovirati i kreirati. Internet je napravio revoluciju. Rezultat je stvaranje novih poslovnih modela koji se prilagođavaju savremenom tržištu. Dakle, veoma je važno da originalnost brenda impresionira, ali bez društvenih medija, odnosno svekanalnog marketinga i interakcije sa konzumentima, slušanja i razumevanja milenijalaca, u hiperpersonalnoj eri i eri digitalizacije – to je uzaludan posao.

Šta su, po Vašem mišljenju, hrabri brendovi? Možete li da navedete primer…
Hrabri brendovi imaju viziju i vrednosti koje žive. Oni su suprotnost nepromenjivosti, stereotipu i robovanju tradicionalnim metodama pristupa potrošaču. Posvećeni su načinu ulaska u potrošačke svetove i imaju empatiju prema svojim konzumentima. Odlučno i promišljeno eksperimentišu s novim, netradicionalnim marketinškim metodama, koje uspevaju u digitalnom okruženju, prihvatajući novonastale digitalne moći potrošača. Znatno su smanjili svoje tradicionalne marketinške pristupe oglašivačkih stranica i formirali holistički pristup internetu. Oni kombinuju savremenog potrošača sa strategijom ponovne procene, kako i gde kompanija može najbolje da se takmiči i to podrži investicijama u razvoj proizvoda, tehnologiju, digitalnu modernizaciju i slično. Brendovi iznova moraju procenjivati i analizirati svoju ulogu u životu svojih potrošača, što često podrazumeva prihvatanje teških činjenica. Dakle, hrabar brend je onaj koji želi da se menja, brzo prilagođava, bude drugačiji, istinit i dosledan, prizna grešku i spremno se uhvatiti u koštac s konkurencijom i savremenim trendovima u eri digitalizaciije. Dobrih primera ima svuda oko nas, ali neka svako odluči ko je njegov favorit. Moj favorit je naša kompanija – Zlatiborac.

Kako da potrošač zavoli, doživi, prati i razume vaš brend?
To su ključne stvari koje konzument mora da oseti i doživi od strane brenda, do konačnog cilja kompanije, a to je stvaranje lojanog potrošača. Lojalnost brendu nije stvar mentalnog čina potrošača, već emocija. Lojalni potrošači imaju emocionalnu vezu s robnom markom kojoj su verni. Ključni izazov za kompaniju i njen brend je kako napraviti taj prvi spoj sa potrošačem, postići tu emocionalnu vezu i kako da ona preraste u ljubav. Prvi korak u stvaranju čvrste veze na relaciji brend-potrošač je analitičko i studiozno proučavanje tipa konzumenta vašeg brenda. U današnjoj eri digitalizacije putem raznih profila, direktnim i indirektnim anketiranjem i slično, može se doći do suštinskih potreba raznih generacija kao potencijalnih kategorija potrošača. Dakle, potrebno je napraviti njihov sveobuhvatan profil, kakve su im navike, šta jedu, šta čitaju, u kom sportu uživaju, gde putuju i kako troše svoj lični prihod. Što napravite sveobuhvatniji profil određene potrošačke grupe, sa više uspeha ćete kreirati vašu poruku i vaš proizvod. Potrebna je dvosmerna komunikacija brend-potrošač. Dajte potrošaču reč i pokažite da ga slušate, tražite povratne informacije. Uverite ga razumljivo i argumentovano da mu nudite vrednost i kvalitet, približite mu identitet vašeg brenda, pokažite da mislite o njegovim potrebama, mogućnostima i da, shodno tome, imate nešto posebno za njega. On to mora iskreno da oseti. Ali morate znati i šta vi želite da za vas uradi vaš potrošač, da prenese poruku, da podeli iskustvo. Šta god da je – ne treba ga pustiti da ode, a da mu ne stavite do znanja šta vama treba. Sticanje poverenja konzumenta samo je jedan korak na dugom putu ka stvaranju lojalnog potrošača, u čemu je važna dostupnost i transparentnost kojima ćete im slati jasnu, razumljivu, dobro kreiranu i, nadasve, istinitu poruku. Onog trenutka kada potrošači o vašem brendu počnu da govore sa emocijom – tada ste uspeli.

Kada je pravi trenutak za eksperiment i kampanju na granici rizika?
Razmišljam na način: „Ne čekajte pravi trenutak, uzmite trenutak i učinite ga pravim.” Ekspermentisati je jako ozbiljan i odgovoran projekat. Dakle, ne postoji idealan, posebno ne siguran trenutak, koji je to sam po sebi, jer je uslovljen širokim spektrom uticaja, procena i jako je izazovan posao. On sazreva kroz vreme, gradi se na platformi očekivanja i želja potrošača i pravi je onog momenta kada su potrošači spremni da prime i razumeju našu poruku.

Šta će, po Vašem mišljenju, biti ključni poslovni izazovi u 2018. godini?
Svakako će pomenuta transformacija na svim nivoima našeg društva biti i ključni poslovni izazov, jer će, prema zakonu spojenih sudova, promenom društvenog i privrednog ambijenta kreirati i poslovne prilike i izazove. Naravno ništa manje nas ne očekuje ni u političkim izazovima, koji se postavljaju pred našu zemlju, posebno u okruženju, što će imati i snažnog uticaja na našu regionalnu privrednu povezanost i našu ukupnu izvozno-uvoznu aktivnost. Dalje, svedoci smo i munjevitih tehnoloških, digitalnih i inovativnih promena, koje sa jedne strane, same po sebi, predstavljaju izazov za razne kompanije i njihove brendove, a sa druge strane, ciljne potrošačke grupe koje i te kako prate, razumeju i učestvuju u tim promenama. Moglo bi se reći da će ključni poslovni izazov biti kako se adekvatno i efikasno prilagoditi sadašnjim i budućim dinamičnim promenama, koje imaju ključni značaj – ne samo na naše kompanije i brendove, već i na naše živote.

Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

1,50 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

  1. Licno smatram da nije veliki problem prilagoditi se promenama jer je super raditi u svetu u kojem dinamicne promene uticu POZITIVNO na posao. Podrska tehnologije svakako nije na odmet. A posao i ne treba da bude lak. To je posao. Radite naporno, radite dobro i vidite plodove svog rada.

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!