Najčešće greške u digitalnim strategijama!

Strategija je prvi korak u planiranju svake i bilo koje digitalne prisutnosti. Osnova je za planirano dostizanje dugoročnih ciljeva i okvir unutar kojeg se do njih dolazi. Digitalne strategije suočene su s izazovom novih tehnologija, novih obrazaca ponašanja i novih tržišnih segmenata, što ih čini izrazito izazovnima za kvalitetno planiranje i sprovođenje.
Stoga treba izbeći neke od najčešćih grešaka prilikom izrade digitalnih strategija:

1. Suviše detaljno planiranje
Ponekad je sama tehnologija ili neka kreativna ideja osnova strategije, ali istovremeno je to i zamka da se suviše detaljno fokusirate upravo na tehničku i kreativnu izvedbu i zanemarite širi kontekst unutar kojeg se ona pojavljuje. Detalji su bitni, vodite računa o njima i dobro upoznajte mogućnosti specifičnih tehnologija, ali ne dopustite da vas zaokupe u meri da postanu jedino bitno u strategiji.

2. Suviše opšte planiranje
Ponekad je vrlo jasno kako će strategija izgledati, koji su ciljevi i kanali koji će se koristiti u njenoj realizaciji. No konačni cilj(evi) i ideje nisu od prevelike koristi ako se ne definišu kontrolni međuciljevi ili taktički ciljevi. Svaki krajnji cilj strategije sastoji se od nekoliko taktičkih ciljeva koji propisuju detaljnije aspekte korištenja kanala, ponašanje ciljne grupe i sl.

3. Linearnost
Premda se prikaz procesa odlučivanja potrošača o kupovini (consumer journey) najčešće prikazuje kao linearan, digitalno ponašanje potrošača sve je samo ne linearno. Planiranje digitalne strategije tako da samo jedna dodirna tačka vodi na sledeću neće biti uspešno. U digitalnom svetu govorimo o digitalnim ekosistemima – međusobno povezanom i isprepletenom sistemz unutar kojeg pojedine dodirne tačke deluju samostalno, ali se međusobno nadopunjuju u svojoj ukupnosti. Planirajte tako da je u svakom trenutku, na svakoj dodirnoj tački (web-stranica, društvenomrežno odredište, newsletter, mobilna aplikacija…) korisniku jasno da je to deo većeg sistema. Obavezno olakšajte povezivanje s drugim tačkama kako biste podstaknuli korisnika da ga istražuje, i na kraju provede više vremena upravo u okruženju koje ste stvorili i koje kontrolišete.

4. Pretpostavljanje
Postavili ste svoj digitalni ekosistem i očekujete određeno ponašanje korisnika unutar istog? Nemojte očekivati i pretpostavljati – pratite šta se uistinu dešava i jesu li vaši planovi uistinu u skladu s realnim ponašanjem. Testirajte i kontinuirano optimizujte digitalne dodirne tačke. Koristite sve raspoložive metrike kako biste proverili i potvrdili (ne)ispravnost svog pristupa. Ne pretpostavljajte!

5. Analysis paralysis
Analysis paralysis znači zatrpavanje gomilom inputa i njihovo suviše detaljno analiziranje. No neselektivno zatrpavanje podacima ili kojim drugim inputima troši vreme, daje mnogo odgovora, ali iz fokusa gubi prava pitanja. Digitalni mediji omogućavaju praćenje, i to vrlo precizno, gotovo svih aspekata korisničkog ponašanja. No ne treba ih sve i analizirati. Osećaj zadovoljstva da se tako mnogo i detaljno radi daje lažnu sigurnost – kontraproduktivni ste i samo gubite vreme. Identifikujte ključne pokazatelje i metrike u skladu s ciljevima, standardizujte njihovo praćenje i ne dopustite da vas ponese kopanje po podacima koji su na kraju irelevantni za vaše poslovanje i komunikaciju.

6. Zanemarivanje offlinea
Digitalni mediji tj. online ne egzistira bez offline dela. Zato digitalno okruženje treba uvek posmatrati u kontekstu ”stvarnog” sveta i okolnosti unutar kojih se digitalna konzumacija odvija. Dobra ilustracija je odluka američkog lanca picerija da se oglašava u igri. Zašto? Zato što znaju da igrači bez prekida provode i desetke sati uz igru. Zašto im onda ne omogućiti da odmah iz igre naruče svoju omiljenu pizzu za dodatnu energiju?

7. Zaljubljenost u vlastite ideje
Neretko se dogodi da se cela strategija oblikuje prema idejama koje se sviđaju njenom autoru. Posledično, stvara se lepa priča, ali loša strategija. Srećom, lek je vrlo jednostavan – strategijama dodelite tim, jer će više perspektiva biti obektivnije.

8. Zaljubljenost u tuđe ideje
Bilo da se radi o klijentu za kojeg radite strategiju ili o šefu kojem je morate isporučiti – ne pišite je tako da zadovoljite ono što žele čuti, već napravite ono što je najbolje za posao. Nekada strategije podrazumevaju izricanje neugodnih stvari i implementiranje promena koje niko ne želi. Ali i to je lakše nego popravljati štetu nastalu zbog pogrešnih strateških odluka.

Izvor i foto: Jasno&Glasno
Autor: Domagoj Davidović


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari