Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Mirisni marketing – zašto ne koristimo najmoćniji alat za kreiranje emocija i sećanja?

Živimo u svetu gde su čulna iskustva ne samo sredstvo kojim dolazimo do cilja, već i cilj sam po sebi. Svakodnevno doživljavamo vatromet senzacija, uglavnom vizuelnih i auditivnih draži. Ipak, postoji jedno čulo koje je najmanje zasićeno uobičajenim kanalima komunikacije, a koje marketari još uvek nisu uvrstili u svoje komunikacione strategije, iako je daleko moćnije od slike i zvuka u kreiranju i evociranju emocija i sećanja. U pitanju je čulo mirisa.

U čemu je tajna ovog moćnog čula?
Znamo da je čulo mirisa evolutivno najstarije čulo, a mirisni mozak – rinencefalon u samom središtu ljudskog mozga. Zahvaljujući svom položaju, i direktnoj povezanosti sa ostalim moždanim strukturama, čulo mirisa ima snažniju vezu sa centrima u mozgu zaduženim za emocije i sećanja, od slike i zvuka. Svima nam je poznato kako miris kolača može odmah da nam vrati sećanja iz najranijeg detinjstva, a parfem emocije vezane za osobu koja je parfem nosila. Ako sve to znamo, zašto onda to i ne koristimo?

Zapravo, korišćenje mirisa u svrhe marketinga se koristi već decenijama, ali njegova upotreba je gotovo strogo čuvana tajna, rezervisana samo za one koji ekspertizu iz te oblasti mogu da plate, poput kazina iz Las Vegasa ili najvećih svetskih brendova. Međutim, znanje o korišćenju mirisa u komunikacione svrhe nije više toliko ezoterično i nedostupno, zahvaljujući istraživanjima koja se sprovode na najcenjenijim univerzitetima u svetu, poput Univerziteta u Tokiju i Univerziteta u Helsinkiju.

Određeni mirisi, prema istraživanjima, poput geranijuma otklanjaju anksioznost i čine da se konzumenti pre odlučuju na rizične kupovine. Neki poput ruzmarina i nane povećavaju radnu efikasnost, stimulišući budnost i koncentraciju zaposlenih. Kada se koriste u prirodnom, a ne sintetičkom obliku, većina mirisnih ulja čak ima i antimikrobna svojstva, što ih čini odličnim sredstvom za dezinfekciju prostora. Dobrobit od, čini se neprocenjivog značaja, pogotovo u ovom korona i post korona univerzumu.

Dakle, mirisi vam mogu pomoći da stvorite i ojačate vezu kupaca sa vašim brendom, mogu učiniti događaj koji organizujete doslovno nezaboravnim, omogućiti da se kupci duže zadržavaju u vašim objektima, a zaposleni u vašoj organizaciji budu produktivniji i efikasniji. Zvuči magično, zar ne? Da, ali u pitanju je čista nauka.

Koji je prvi korak? Kontaktirajte agenciju koja se bavi aromakologijom (ne aromaterapijom) i mirisnim marketingom i otisnite se na mirisnu avanturu koja će vam otkriti neslućene predele ličnog i profesionalnog razvoja.

Nataviće se…

Autor: Igor Jeremić, Copywriter, FCB Afirma

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!