REGION – IAB Slovenija predstavio je AdEx izveštaj o ulaganjima u digitalno oglašavanje za 2020. u Sloveniji. Ukupno ulaganje procenjuje se na oko 61,3 miliona evra, što je minimalno povećanje u odnosu na prošlu godinu, ali iznenađujuće s obzirom na okolnosti, piše Marketing magazin.
Kao što je rekao Zoran Savin, direktor IAB Slovenije na 22. IAB Akademiji, slovenačko tržište digitalnog oglašavanja pogođeno je korona krizom, ali na sreću ne u onoj meri u kojoj se moglo očekivati. Ukupno ulaganje procenjeno je na 61,3 miliona evra ili jedan odsto više u odnosu na 2019. godinu.
„Iznenađujući rezultati. Očekivali smo da će tržište ‘pasti’. Rast je minimalan, ali je rast. Definitivno pozitivno za 2020. godinu, kada je korona virus u velikoj meri uticao na ulaganje u oglašavanje“, dodao je Savin. Naglasio je da bi stvarni rast mogao biti i veći, jer poslovni izveštaji pokazuju manji pad ulaganja u oglase na mreži.
Među pojedinačnim medijima, pandemija je najviše uticala na outdoor oglašavanje, koje je zabeležilo pad investicija od 31% u odnosu na 2019. Ipak, prema rečima Savina, pad je bio manji nego u inostranstvu, što se, između ostalog, pripisuje nedostatku potrebnih reklamnih površina u velikim gradovima.
Investicije u slovenačke digitalne medije blago su porasle, ali sa brojnim odstupanjima. Što je medij veći, veća je šansa za gubitak prihoda od oglašavanja.
Kada govorimo o društvenim mrežama i platformama, oglašavači su najviše trošili na YouTube (porast ulaganja od 35%, što IAB pripisuje povećanom video oglašavanju) i Facebook (10%). Kako je rekao gostujući govornik Timotej Gala, zamenik direktora kompanije Httpool, pokretačka snaga povećanja prihoda od oglašavanja bila je onlajn prodaja. Prema njegovim rečima, ovo je izvor tako dobrih rezultata Amazona, koji danas predstavlja 10% tržišta oglašavanja, i Facebook, koji je takođe dobro iskoristio trend rasta onlajn prodaje.
Više informacija možete pročitati OVDE.