Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Medijska pismenost presudna za snalaženje u medijskom prostoru i borbu protiv negativnih sadržaja

Indeks medijske pismenosti u Srbiji u protekle tri godine kontinuirano opada i zato je važno da teme medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja budu deo medijskog prostora na lokalnom i nacionalnim nivou, istaknuto je na konferenciji „Na kojoj smo medijskoj frekvenciji” koja je održana danas u Dorćol Platzu, u okviru projekta Nova pismenost koji zajednički realizuju Propulsion i Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID).

„I nakon pandemije, istraživanja Nove pismenosti pokazuju da u Srbiji dominiraju televizija i internet portali, ali sa jednom bitnom razlikom – taj trend nije isti kada govorimo o mlađim generacijama. Čak 24 posto generacije Z od 1996. do 2012. godišta ne želi uopšte da se informiše. Gde su oni? Istraživanje je pokazalo da je 79 posto mladih informiše putem društvenih mreža, a po prvi put u Srbiji Instagram ima više korisnika nego Fejsbuk, 3,05 miliona”, istakla je Slađana Komatina, iz Centra za slobodne izbore i demokratiju.

Podatak da sedamdeset posto građana Srbije smatra da su negativni sadržaji zastupljeni u medijima (spin, dezinformacije, lažne vesti, klikbejt naslovi) otvorilo je pitanja regulacije, nakon čega su se govornici složili da je važno medijima obezbediti uslove da posluju i opstanu privlačenjem što većeg broja gledalaca, ali istovremeno i zaštititi publiku tako da ne bude ugrožena nekvalitetnim, visokokomercijalizovanim sadržajima.

Direktor programa Nova pismenost Darko Soković istakao je da programi ne smeju da budu samo u funkciji zabave, već i podsticanja publike na sticanje novih znanja, navika, kreiranje kulturnih potreba, razvijanje kritičkog mišljenja, kao i izvor objektivnog informisanja o događajima iz okruženja. „U trenutku kada se u Srbiji raspisuje konkurs za nacionalne televizijske frekvencije, važno je podsetiti se da nisu samo one institucije koje imaju dozvolu države mediji – svi smo mi mediji. Zato imamo odgovornost da u medijski prostor u kome delujemo puštamo tačne i nezapaljive poruke, u skladu sa najvišim standardima medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja. Ove veštine ključ su 21. veka i ne samo za decu i njihove roditelje, nego za svakoga od nas ko je dnevno izložen hiljadama medijskih i digitalnih poruka, a i sâm ih šalje”, rekao je Soković.

Program Nova pismenost radi s građanima, medijima, kompanijama, obrazovnim sistemom, influenserima i državnom upravom kako bi se najbolje prakse medijske, informacione i digitalne pismenosti našle među temeljima savremenog srpskog društva.

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!