today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Medijska pismenost presudna za snalaženje u medijskom prostoru i borbu protiv negativnih sadržaja

Indeks medijske pismenosti u Srbiji u protekle tri godine kontinuirano opada i zato je važno da teme medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja budu deo medijskog prostora na lokalnom i nacionalnim nivou, istaknuto je na konferenciji „Na kojoj smo medijskoj frekvenciji” koja je održana danas u Dorćol Platzu, u okviru projekta Nova pismenost koji zajednički realizuju Propulsion i Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID).

„I nakon pandemije, istraživanja Nove pismenosti pokazuju da u Srbiji dominiraju televizija i internet portali, ali sa jednom bitnom razlikom – taj trend nije isti kada govorimo o mlađim generacijama. Čak 24 posto generacije Z od 1996. do 2012. godišta ne želi uopšte da se informiše. Gde su oni? Istraživanje je pokazalo da je 79 posto mladih informiše putem društvenih mreža, a po prvi put u Srbiji Instagram ima više korisnika nego Fejsbuk, 3,05 miliona”, istakla je Slađana Komatina, iz Centra za slobodne izbore i demokratiju.

Podatak da sedamdeset posto građana Srbije smatra da su negativni sadržaji zastupljeni u medijima (spin, dezinformacije, lažne vesti, klikbejt naslovi) otvorilo je pitanja regulacije, nakon čega su se govornici složili da je važno medijima obezbediti uslove da posluju i opstanu privlačenjem što većeg broja gledalaca, ali istovremeno i zaštititi publiku tako da ne bude ugrožena nekvalitetnim, visokokomercijalizovanim sadržajima.

Direktor programa Nova pismenost Darko Soković istakao je da programi ne smeju da budu samo u funkciji zabave, već i podsticanja publike na sticanje novih znanja, navika, kreiranje kulturnih potreba, razvijanje kritičkog mišljenja, kao i izvor objektivnog informisanja o događajima iz okruženja. „U trenutku kada se u Srbiji raspisuje konkurs za nacionalne televizijske frekvencije, važno je podsetiti se da nisu samo one institucije koje imaju dozvolu države mediji – svi smo mi mediji. Zato imamo odgovornost da u medijski prostor u kome delujemo puštamo tačne i nezapaljive poruke, u skladu sa najvišim standardima medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja. Ove veštine ključ su 21. veka i ne samo za decu i njihove roditelje, nego za svakoga od nas ko je dnevno izložen hiljadama medijskih i digitalnih poruka, a i sâm ih šalje”, rekao je Soković.

Program Nova pismenost radi s građanima, medijima, kompanijama, obrazovnim sistemom, influenserima i državnom upravom kako bi se najbolje prakse medijske, informacione i digitalne pismenosti našle među temeljima savremenog srpskog društva.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!