today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Mediji promovišu, ne kontrolišu

Mediji su postali saveznici u obmanjivanju javnosti, jer više ne obavljaju posao kontrolora vlasti, rekla Ljiljana Smajlović na skupu o izveštavanju u kampanji. Mediji u Srbiji su tokom izborne kampanje najviše u funkciji promocije stranaka i većina medija ispunila je želju doskorašnjeg predsednika Srbije Borisa Tadića da budu saveznici i partneri vlasti, rečeno je na skupu u Medija centru na kojem su predstavljeni rezultati istraživanja o izveštavanju medija u kampanji pred izbore zakazane za 6. maj.
„Mediji su postali i saveznici u obmanjivanju javnosti jer više ne obavljaju posao kontrolora vlasti“, rekla je predsednica Udruženja novinara Srbije (UNS) Ljiljana Smajlović. Predsednica UNS-a navela je da više nema ni brutalnih pritisaka na medije, što je loše, jer situacija podseća na vreme socijalizma, kada su iz Centralnog komiteta retko zvali urednike i novinare, nego su glavni urednici „čitali želje iz očiju“ vlastodržaca. Ljiljana Smajlović rekla je da su gotovo svi mediji, kao vojnici, ispunili molbu ili sugestiju iz službe predsednika Srbije da ostavku Borisa Tadića nazovu „skraćenjem mandata“.
„Najdalje je otišao Tanjug koji je objavio vest da su sve svetske agencije prenele da je Tadić skratio mandat što, naravno, nije tačno, jer su svi svetski mediji javili da je podneo ostavku, pa je bilo mučno gledati strane televizije i kajrone na kojima je jasno pisala reč ostavka“, rekla je Ljiljana Smajlović.
Potpredsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Dragan Janjić rekao je da se stanje u medijima pogoršalo od prošlih izbora 2008. zbog ekonomske krize i istakao da je kriza najdrastičnije pogodila medije koji su postali lakši plen centara moći i uticaja. „Oni koji su u izvršnoj vlasti i drže novac imaju najveći kapacitet za pritiske na medije. Mediji poput Tanjuga dobijaju pare iz budžeta radili, ne radili, ali cena toga je da moraju da rade ono što se od njih traži“, rekao je Janjić. On je podsetio da se u Srbiji godišnje u reklame u medijima uloži oko 170 miliona evra, a da trećina tog novca dolazi iz budžeta, što znači da trećinu tržišta neposredno kontroliše vlast. Janjić je ocenio i da se političko delovanje u Srbiji pretvorilo u pi-ar, jer svi gledaju „kako će da nešto izgleda“, tako da nema suštinske rasprave o najvažnijim pitanjima.
Zoran Gavrilović iz Biroa za društvena istraživanja rekao je da je istraživanje o izveštavanju u kampanji pokazalo da je u vestima televizije Studio B „značajno povećano ucešće Srpske radikalne stranke“. Istraživanje je pokazalo i da televizije i dnevni listovi najviše izveštavaju o Demokratskoj stranci i Srpskoj naprednoj stranci, kao i da je između trećine i petine tekstova nepotpisano, a za 14 do 36 odsto tekstova nisu navedeni izvori. Gavrilović je naveo i da su najpozitivnije predstavljeni predsednik Demokratske stranke Boris Tadić i njegov zamenik Dragan Đilas. Istraživanje je obuhvatilo televizije RTS, B92, Pink, Prva, Studio B i TV Vojvodina, dnevne novine Politika, Blic, Večernje Novosti, Danas i Pravda i informativne internet portale B92, Pres, Kurir i Mondo. Istraživanje finansira američka nevladina organizacija Nacionalna zadužbina za demokratiju (NED).

Izvor: Beta

Foto: Medija centar Beograd

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!