today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Mastercard: Potrošači u Srbiji zahtevaju veću sigurnost i poverenje

Novo istraživanje kompanije Mastercard1 pokazalo je da potrošači u Srbiji zahtevaju veću sigurnost i poverenje u digitalne transakcije s obzirom na to da plaćanja putem digitalnih uređaja postaju sve zastupljenija. Nova Mastercard studija pokazala je da 73 odsto srpskih korisnika kupuje onlajn što je za 23 procenta više u odnosu na 2016. godinu.

U pogledu pozitivnih iskustva tokom onlajn kupovine, korisnici u Srbiji su među prvim izdvojili: dostupnost bilo gde (81%), brzina i ušteda vremena (75%) i jednostavnost (69%). Upoređujući sa rezultatima istraživanja iz 2016. godine, povećanje od 13 procenata je pokazalo da sada više srpskih građana smatra da je onlajn kupovina prikladnija, dok se 52 odsto njih izjasnilo da bi ih dodatni sigurnosni koraci ohrabrili da češće kupuju onlajn.

„Kako digitalni uređaji postaju popularniji, tako mobilna plaćanja predstavljaju budućnost. Naša industrija mora da se postara da plaćanja putem ovih uređaja ostanu uvek bezbedna za korisnike. Ovo je upravo razlog zašto je autentifikacija prilikom plaćanja važna jer moramo biti sigurni da niko ko je neovlašćen ne može da pristupi računu. Srećom, korisnici rado prihvataju mere za pojačanu digitalnu bezbednost. U našem nedavnom istraživanju otkrili smo da 41 procenat ispitanika u Srbiji tvrdi da je bezbednost njihovih računa najbitniji uslov kada se opredeljuju za plaćanja putem digitalnih uređaja, dok je sigurnost njihovih ličnih podataka na drugom mestu prioriteta za 36 odsto ispitanika.“ izjavio je Nikola Mehandžić, direktor poslovnog razvoja za tržišta Zapadnog Balkana u kompaniji Mastercard.

U septembru 2019. kompanija Mastercard predstaviće novi standard Mastercard Identity Check koji predstavlja najnovije rešenje u pogledu sigurnije i pouzdanije autentifikacije korisnika u okviru digitalnih plaćanja. Mastercard Identity Check predstavlja unapređenu verziju postojećeg standarda Mastercard Secure Code-a i zasniva se na metodima jake autentifikacije, kao što su jednokratna šifra, prepoznavanje lica, otisak prsta ili drugog biometrijskog podatka koji pruža povećanu sigurnost i sprečava neovlašćenu upotrebu kartica prilikom onlajn plaćanja. Mastercard Identity Check ne samo da čini digitalna plaćanja sigurnijim, već takođe povećava broj odobrenih transakcija bez ugrožavanja korisničkog iskustva.

Mastercard studija je takođe pokazala da se 52 odsto ispitanika izjasnilo da bi koristilo biometrijsku autentifikaciju ukoliko je dostupna. Ova brojka je šest puta veća od trenutne baze korisnika (8%) i pokazuje veliki potencijal u pogledu primene ove metode. Metoda koju najviše preferiraju korisnici starosne dobi od 20 do 29 godina je otisak prsta (47%), međutim samo 10 odsto njih je trenutno koristi, dok je SMS autentifikacija najpoželjniji metod u okviru svih starosnih grupacija.

S obzirom na to da se dodatni korak autentifikacije smatra opravdanim u onlajn digitalnim plaćanjima, Mastercard je pitao korisnike koje metode autentifikacije smatraju najpoželjnijim. U Srbiji 52 odsto ispitanika je reklo da preferiraju biometriju, od kojih je otisak prsta najpopularniji (43%), zatim skeniranje rožnjače (16%), skeniranje lica (12%), kao i raspoznavanje glasa (9%). Druge popularne metode među ispitanicima bile su jednokratne šifre bilo putem SMS poruke ili aplikacije na telefonu (50%). Uprkos činjenici da je najčešće korišćen metod za potvrdu identiteta, PIN kod se našao na trećem mestu kao poželjno rešenje sa 47 odsto.

Trenutno, trajne lozinke i šifre ne obezbeđuju dovoljno zaštite kao što bi trebalo – ukazuje novo Mastercard istraživanje. Samo 4 odsto ispitanika koristi odgovarajuću aplikaciju ili servis za čuvanje svojih lozinki, dok 10 odsto njih čuva na dokumentima u svojim računarima, a 36 odsto ispitanika beleži svoje lozinke u svesci ili na papiru.

Jelena Ristić, direktorka tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine izjavila je: „Ljudi ne provode dane u razmišljanju o digitalnoj sigurnosti, u toku dana obično brinu o drugim stvarima, i zbog toga je jako značajno da globalno, kako regulatori, tako i naša industrija preduzimaju korake kako bi sprečili eventualnu štetu i zaštitili korisnike koji nam veruju i troše svoj novac putem digitalnih uređaja.” Ona je dodala: „Prednosti biometrije su veoma jasne zato što je izuzetno teško kopirati ljudske karakteristike; ona je uvek tu i korišćenje biometrije ostavlja ne samo pozitivno korisničko iskustvo, već i povećani osećaj sigurnosti.”

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!