today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Lobisti koriste i digitalne medije kao kanale uticaja

Burson-Marsteller i Chapter 4 objavili su peto po redu istraživanje na temu efikasnog lobiranja u Evropi i otkrili veoma zanimljive razlike u stavovima političara i zvaničnika, od onih u EU institucijama i 19 zemalja članica, po pitanju toga ko su dobri, a ko loši lobisti, potrebe za novom regulativom i upotrebom novih, digitalnih medija kao kanala uticaja.
Čak 9 od 10 ispitanika je izrazilo slaganje sa izjavom “da etičko i transparentno lobiranje pomaže razvoju regulative i standarda” i najveći broj grupa lobista se smatra transparentnim u svom poslovanju (pre svega trgovinske organizacije, kompanije i NVO).

Istraživanje je, između ostalog, pokazalo i da:
– Više od polovine ispitanika (53%) smatra da je neophodno registrovati lobiste na nivou zemlje.
– Trgovinske organizacije se smatraju najefikasnijim u poslovima lobiranja (62%), zatim slede profesionalne organizacije i NVO.
– U lobiranju su najmanje transparentni novinari (41% ispitanika) i advokatske kompanije (38%).
– Skoro polovina ispitanika nikada ne koristi Tviter u službene svrhe, a samo petina koristi Fejsbuk kroz svoj svakodnevni posao.
– Društveni mediji (47%) i tradicionalni mediji, uključujući medijske sajtove (po 26%), ne smatraju se mnogo korisnim.
– Većina ispitanika širom Evrope(56%) misli da lobiranje nije dovoljno regulisano u njihovoj zemlji.
– Korporativni lobisti su najsupešniji u sektorima energetike (68%) i farmacije (60%), dok su najefikasniji NVO lobisti u domenu zaštite životne sredine (52%) i ljudskih prava (49%).
– I korporativni i lobisti iz NVO sektora su najmanje uspešni u maloprodaji (13%) i robi široke potrošnje (15%).
– 48% ispitanika navodi da NVO nisu dovoljno transparentne u vezi sa interesima koje predstavljaju, dok 56% misli da NVO svoje stavove zasniva na emocijama, više nego na činjenicama.

Za više informacija, kompletna publikacija dostupna je na http://lobbyingsurvey.burson-marsteller.eu/.

Izvor: Personal magazin

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!