Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Lobisti koriste i digitalne medije kao kanale uticaja

Burson-Marsteller i Chapter 4 objavili su peto po redu istraživanje na temu efikasnog lobiranja u Evropi i otkrili veoma zanimljive razlike u stavovima političara i zvaničnika, od onih u EU institucijama i 19 zemalja članica, po pitanju toga ko su dobri, a ko loši lobisti, potrebe za novom regulativom i upotrebom novih, digitalnih medija kao kanala uticaja.
Čak 9 od 10 ispitanika je izrazilo slaganje sa izjavom “da etičko i transparentno lobiranje pomaže razvoju regulative i standarda” i najveći broj grupa lobista se smatra transparentnim u svom poslovanju (pre svega trgovinske organizacije, kompanije i NVO).

Istraživanje je, između ostalog, pokazalo i da:
– Više od polovine ispitanika (53%) smatra da je neophodno registrovati lobiste na nivou zemlje.
– Trgovinske organizacije se smatraju najefikasnijim u poslovima lobiranja (62%), zatim slede profesionalne organizacije i NVO.
– U lobiranju su najmanje transparentni novinari (41% ispitanika) i advokatske kompanije (38%).
– Skoro polovina ispitanika nikada ne koristi Tviter u službene svrhe, a samo petina koristi Fejsbuk kroz svoj svakodnevni posao.
– Društveni mediji (47%) i tradicionalni mediji, uključujući medijske sajtove (po 26%), ne smatraju se mnogo korisnim.
– Većina ispitanika širom Evrope(56%) misli da lobiranje nije dovoljno regulisano u njihovoj zemlji.
– Korporativni lobisti su najsupešniji u sektorima energetike (68%) i farmacije (60%), dok su najefikasniji NVO lobisti u domenu zaštite životne sredine (52%) i ljudskih prava (49%).
– I korporativni i lobisti iz NVO sektora su najmanje uspešni u maloprodaji (13%) i robi široke potrošnje (15%).
– 48% ispitanika navodi da NVO nisu dovoljno transparentne u vezi sa interesima koje predstavljaju, dok 56% misli da NVO svoje stavove zasniva na emocijama, više nego na činjenicama.

Za više informacija, kompletna publikacija dostupna je na http://lobbyingsurvey.burson-marsteller.eu/.

Izvor: Personal magazin

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!