Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Ljudi ne kupuju proizvode i usluge, već priče i magiju!

Svakoj priči je potrebna doza magije, one koja nema mnogo smisla našim logičnim umovima, ali koja savršeno odgovara kreativnom i intuitivnom delu uma, koji funkcioniše na osnovu drugačijih pravila. U svakoj oblasti života (pod)svesno težite uticaju na ljude i pokušaju da ih pokrenete da situaciju ili problem sagledaju iz vaše perspektive.

Uticaj je nemoguće ostvariti bez adekvatnih veština komunikacije, odnosno prihvatljive priče. Prava i dobra priča gradi poverenje, integritet i empatiju. Prema rečima jednog istaknutog govornika, najbolje ideje i priče nastaju kada smo relaksirani („Kada je moždana aktivnost u fazi alfa talasa, tada je osoba najkreativnija, dok kada je besna, tada je najbolji kritičar.“).

Ovih dana podsetih se odličnih i vrlo praktičnih govora koje sam čula na Spark.me konferenciji, naročito onih koji se tiču storytellinga, a koje su održale Tine Thygesen i Amy Guttman, a setih se i jednog poučnog govora koji je pre godinu dana održao Gary Vaynerchuk o tome kako se i šta promenilo u sferi storytellinga. Polazište svakog od ovih izlaganja je da je jedina konstanta komunikacije promena.

Prema Tininom mišljenju evoluiranje načina slanja poruke ciljnim grupama uslovilo je usavršavanje onih koji primaju poruku u tome da je ignorišu. Kanali koje smo nekada koristili za komunikaciju sa različitim grupama više ne funkcionišu efikasno, a pitanje koje bi sebi trebali da postavio odnosi se na to šta je moguće uraditi da se situacija promeni. Izgradnja jakog brenda je uzročno-posledično povezana sa svesnošću i lojalnošću korisnika prema brendu koji zastupamo. Izgradnja dobrog brenda je nemoguća bez dobre priče i to one koju bi ljudi želeli da pričaju. Ako želite da vaš brend bude bitan publici, onda se ne možete služiti isključivo advertajzingom. U redefinisanju načina komuniciranja neophodno je krenuti od toga kako komunicirate sa ljudima koji vam pišu, koji vam se obraćaju. Ne zaboravite da vaš brend gradi ono što drugi pričaju o njemu, ne ono što vi pričate o njemu. Možemo pokušati da kontrolišemo priču i poruke koliko god želimo, ali naš uspeh definiše ono kako nas drugi vide i doživljavaju. Ako želite da ljudi pričaju vašu priču, morate im dopustiti da vas upoznaju, a za to je potrebno da stalno radite na tome da se suština i kvalitet vaše priče ne menja, da se promeni samo način njenog kazivanja. Imidž koji izgradite usloviće vremenom adekvatnu reputaciju (ovde bismo reputaciju mogli sagledati i kao proizvod svih poruka koje su izgradile priču, a koje su ljudi želeli da čuju).

Jedan od ilustrativnih primera gore navedenog bi bila analiza povezanosti Coca-Cola brenda sa Božićem. Urbana je legenda da je crvena boja Božića zbog ovog brenda. Prvobitno je zelena boja bila simbol Božića. Onda je ovaj brend započeo priču o pufnastim polarnim medvedima i vremenom je glavna boja ovog praznika postala crvena. E, sad, kakve veze ima ovaj napitak sa Božićem? Apsolutno nikakve. Da li je bio deo Božićne tradicije? Naravno da nije. Simboli Božića su porodica, kupovina poklona, vatra u kaminu, okićena jelka… Koliko vas povezuje ovaj brend sa Božićem i da li ste se zapitali zašto to činite? Božić je vreme kada se pokloni najviše kupuju i to je super način da kroz adekvatno osmišljenu priču povežete brend sa ovim praznikom i učinite ga prisutnim u životima mnogih.

Drugi ilustrativni primer je priča o Moleskine Notebook, brendu koji prodaje stvari koje novac ne može kupiti. Njihova priča povezuje notese koje prodaju sa Hemingvejem. Naime, kreirali su asocijaciju da korišćenjem njihovih notesa možete se osetiti kao Hemingvej. Ljudi plaćaju duplo više ovom brendu, no što je realna cena običnog notesa, jer žele da se osete bitno i posebno pišući.

Šta nam govore prethodna dva primera? Kompanije nam prodaju ono što novac ne može kupiti. Prodaju nam simbole onoga što jesmo, kakvi ljudi bismo želeli da budemo, kome i čemu želimo da pripadamo… Mi ne kupujemo tu stvar, nego zaveštanje brendu. Ko bi platio više hiljada evra za sat koji pokazuje vreme? Niko. Ko bi platio isto toliko za sat koji je zaveštanje, koji je statusni simbol, koji ostaje budućim generacijama i koji je prestiž? Svako.

Kada krenete sa kreiranjem tajnog sastojka vašeg brenda morate utvrditi vaš identitet, a nakon toga kakvu ćete priču pričati. Morate obratiti pažnju na vrednosti koje propagira vaša priča. Nakon što identifikujete vaš pogled na svet, najbolje je da targetirate ljude koji se već slažu sa vama.

Ne zaboravite da ne možete promeniti način viđenja sveta ljudi, ali možete biti autentični i jasno definisati šta je to za šta se vi zalažete. Težite tome da privučete istomišljenike, ljude koji već veruju u vašu priču. Brend ambasadori su jako bitni za svaki brend, jer oni su ti koji će pričati vašu priču i koje će mnogi čuti. Oni su ti koji će mnoge ohrabriti da pričaju vašu priču. Ton vaše priče, kada je vi pričate i kada je drugi pričaju nije isti. Kada je vi pričate možete ispasti hvalisavci, dok je sasvim drugačija percepcija i doživljaj kada je drugi realno priča o vama. Postoji svega šest stvari koje pričom možete prodati, a to su: novac, vreme, ego, status, seks i bezbednost. Jaki brendovi su oni koji svoju priču pričaju na takav način da kod korisnika izazivaju osećaj „ti me razumeš“ i igraju na kartu sopstvene relevantnosti. Suština je da je navedeno nemoguće bez dobro osmišljene priče…

Ceo tekst pročitajte na prototip.rs.

Autor: Snežana Subotić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!