U vreme kada potrošači sve više vrednuju autentičnost, poverenje i društvenu odgovornost, kompanije pronalaze nove načine kako da istaknu svoj doprinos društvu i dublje se povežu sa zajednicom u kojoj posluju. Upravo je to uradio Lidl svojom prvom internacionalnom kampanjom u kojoj je predstavljen slogan „Lidl. Isplati se“. O tome šta se to u Lidlu isplati, i na koji način ovaj slogan povezuje kompaniju i potrošače, razgovarali smo sa rukovodiocem sektora Corporate Affairs u Lidlu Srbija, Marijom Kojčić.
Lidl je nedavno predstavio svoju prvu internacionalnu kampanju i novi slogan „Lidl. Isplati se.“. Šta ova kampanja i novi slogan komuniciraju potrošačima i onima koji vole Lidl?
Za kompaniju poput Lidla, kojoj je prioritet broj jedan osluškivanje potreba potrošača, ovo je bio logičan iskorak u osnaživanju brenda. U slogan „Lidl. Isplati se.“ utkali smo mnogo više od same cene – on oslikava vrednosti koje delimo sa potrošačima: poverenje, kvalitet, održivost i društvenu odgovornost. Naše prethodne poruke fokusirale su se na jednostavnost i pristupačnost. To su naravno i dalje naši principi i DNK našeg brenda, ali današnji potrošač često želi više, a to je sigurnost da pravi dobar izbor, emocionalnu povezanost sa brendom i uverenje da ono što kupuje ima dodatnu vrednost. Ova strategija osvetljava upravo te dublje slojeve odnosa koji gradimo sa potrošačima i zajednicom.
Na koji način se novi slogan „Lidl. Isplati se.“ razlikuje u komunikaciji u odnosu na prethodni, posebno u lokalnom kontekstu?
Dok je raniji slogan bio vrlo racionalan i cenovno orijentisan, „Lidl. Isplati se.“ otvara prostor za emocionalnu dimenziju komunikacije. Na prvi pogled, radi se o finansijskoj uštedi, ali zapravo, reč je o tome šta se zaista isplati – u svakodnevici, u porodici, u poslu. U kontekstu Srbije, kao i svih ostalih Lidl zemalja, to znači da je Lidl vrlo svestan odgovornosti koju ima kao brend koji sa svojim proizvodima i uslugom ulazi svakodnevno u domove i živote svojih potrošača. Zato želimo da budemo pouzdan partner u misiji da život ljudi koji dolaze u kontakt sa našim brendom učinimo jednostavnijim i lepšim – da smo tu kada planiraju rođendane, obavljaju porodične kupovine, spremaju se za putovanja, pripremaju slavu, ali i da smo podrška u sportskim ambicijama kroz naš brend Crivit, majstorijama uz Parkside i još mnogo toga, i to sve na održiv i odgovoran način. U praksi, to znači da naša komunikacija ide dublje – umesto da kažemo „ovaj proizvod je povoljniji“, kažemo „ovaj proizvod ti olakšava dan, daje više za tebe, tvoju porodicu, a i za zajednicu“.
Šta konkretno ovo osnaživanje brenda znači za PR i marketing stručnjake? Da li nova platforma otvara prostor za drugačiji pristup storytellingu i kampanjama?
Apsolutno. Omogućava da ispričamo autentične priče iz života naših potrošača, zaposlenih, dobavljača… Da osvetlimo teme kao što su odgovorno poslovanje, lokalna partnerstva, podrška zajednici i održivost.
Za kolege u PR-u i marketingu, ovo znači još dublje povezivanje sa publikom kroz emotivniji storytelling i sadržaje koji se ne bave isključivo proizvodom kao takvim. Iako Lidl brend nikada nije bio samo ono što se vidi na polici, on sada još više postaje deo identiteta potrošača i ukazuje na jasnu vezu brenda i potrošača. To je ogromna prilika za komunikaciju sa smislenim uticajem, komunikaciju kakvoj svi PR stručnjaci teže.
Koliko se interna kultura Lidla poklapa sa vrednostima koje sada ističete eksterno? Da li je i na tom nivou došlo do promena?
Slogan „Lidl. Isplati se.“ nije samo marketinška poruka – to je način razmišljanja. I upravo zato smo mogli s pravom da ga komuniciramo eksterno.
Naše interne vrednosti su oduvek usmerene ka razvoju ljudi, međusobnom poštovanju, brizi o zajednici i odgovornosti. Naši zaposleni dele vrednosti brenda, a mi smo kao kompanija tu da ih podržimo da i oni ostvare svoje pune potencijale i budemo vetar u leđa za sve što oni smatraju vrednim – mi zato pokazujemo i da se „isplati“ raditi u Lidlu. Pri tom ne mislimo samo na zaradu, već i na sve ostale vrednosti i poslovne prakse koje našu kompaniju čine jednim od najpoželjnijih poslodavaca u zemlji.
I za kraj – za vas lično, šta znači da se nešto isplati?
Za mene lično, isplati se posvetiti i poslednji atom snage mojim sinovima nakon napornog dana. Isplati se za njih, jer verujem da kroz interakciju, igru i razgovor mogu da im pomognem ili ih bar usmerim na putu da postanu dobri ljudi, a isplati se i za mene jer se moj umor uz njih pretvori u snagu, i daju mi dodatnu energiju za sve jednostavne, a ipak najlepše stvari i trenutke koje čine život. Isplati se biti pažljiv, iskren i posvećen – i u privatnom i u profesionalnom životu. Kada kompanija u kojoj radite deli te vrednosti i kada vidite da ih i potrošači prepoznaju, onda znate da radite nešto što ima duboki smisao. I to se, zaista – isplati.