Kulturni i (ne)kulturni marketing

U kojem svetskom muzeju visi vaš portret? Ne znate? To znači da se još niste dobro upoznali s aplikacijom razvijenom u okviru Google Arts&Culture projekta, koja nudi i opciju Is your portrait in a museum? Zahvaljujući njoj, u beskraju muzejskih kolekcija možete pronaći svog doppelgänger-a, odnosno dvojnika. Zabavno, zar ne? Da bi se probile kroz more reklama za deterdžente, piva, uloške, automobile i kredite, i institucije kulture moraju da čine upravo to – da s potencijalnom publikom komuniciraju putem zabavnih sadržaja.

Još od 2011. godine Google Arts&Culture funkcioniše kao online platforma koja omogućava otkrivanje globalnog muzejskog blaga. U besplatnim virtuelnim turama možete da napravite sopstvenu kolekciju omiljenih eksponata. Virtuelno kretanje po prostoru moguće je zahvaljujući još jednoj Google tehnologiji – Street View. Tako je skovan i termin armchair tourist iliti turista u fotelji.

Nedavno je New York Public Library osmislila kreativan način kako da zainteresuje publiku, uključujući i onu koja nema člansku kartu te biblioteke. Na Instagram profilu @nypl pokrenut je projekat Insta Novels. Celu „Alisu u zemlji čuda“ možete pročitati kroz Instagram Story. Svaki Story je jedna strana knjige, a sve zajedno se čuvaju u Highlights-ima tako da nema bojazni da će „pobeći“. Strane su lepo dizajnirane i prilagođene Insta formatu, pozadina je toplo bela, za razliku od plavo-bele pozadine tipične za smartfonove, tako da više prija oku. Naslovna strana je animirana, na svakoj stranici postoji tačka odnosno “thumb here“ mesto kako biste mogli da zaustavite stranu dok čitate, a tekst je napisan Georgia fontom, najpopularnijim kada je reč o literaturi. Sledeća knjiga koja će biti objavljena jeste Kafkina „Metamorfoza“.

Institucije kulture u našoj zemlji se, kao po pravilu, muče s finansiranjem produkcije svojih projekata, pa često i ne razmišljaju o dodatnim ulaganjima u marketing. Još uvek je živ i pogrešan stav da kvalitetnim kulturnim sadržajima nije neophodna promocija koja bi ih “komercijalizovala”. I kulturne institucije, kao i svaki brend, moraju da se bore za publiku, da održavaju stalne veze s njom i rade na stvaranju kulturnih potreba kod mladih generacija, do kojih se danas najlakše dolazi putem Interneta i društvenih mreža.

Od komunikacije koja prati “proizvode” poput koncerata, izložbi, predstava itd. s razlogom se očekuje da bude kreativnija i inovativnija, jer bi, po prirodi stvari, trebalo da je lakše kreativno oglasiti kreativni sadržaj. Kreativnost se crpi iz sebe same. Gerila marketing, kako online tako i offline, zahteva manje ulaganja novca, ali više idejnog bogatstva, pa takvi sadržaji i imaju veći potencijal viralnosti.

Kao što smo videli na primeru čuvene njujorške biblioteke, Story može da ispriča veliki story na neočekivan način. Mnogo je novih i zanimljivih načina na koje se kultura i umetnost mogu približiti publici, a ostaje „samo“ da ih i naše instirucije spoznaju i implementiraju.

Izvor: https://www.nypl.org/blog/2018/08/22/instanovels?utm_campaign=instanovels

Izvor: https://mymodernmet.com/google-arts-culture-app-art-doppelganger/

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Jelena Radovanović, Digital Account Assistant, Luna TBWA


Oceni tekst

4,33 od 5
Loading...

Komentari