today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kulturne razlike u biznisu: ISTOK vs. ZAPAD

Osnovni sastojci kulture su ponašanje (reči i postupci), stavovi, merila i vrednosti. Stoga, kultura izuzetno utiče na način na koji ljudi razmišljaju, komuniciraju i kako se ponašaju. Kulturne razlike stvaraju poteškoće u razumevanju reči ali i u timačenju postupaka. Upravo zato, jedni kulturne razlike shvataju kao problem a drugi kao priliku da nauče nešto novo.

Amerikanci, na primer, ističu individualnost i pojedinca, dok azijske zemlje podstiču zajedništvo i prednost daju grupi. Američki pregovarački timovi su manji (ponekad su to samo dva ili tri člana), dok na primer, kineski pregovarački tim može biti sastavljen od petnaest osoba. Sa druge strane, ako jedan američki rukovodilac uzvrati na predlog drugog sa “teško”, taj odgovor, protumačen prema američkoj kulturi i poslovnim običajima, verovatno znači da su vrata i dalje otvorena za dalje pregovore, te da druga strana treba da poboljša svoju ponudu. U mnogim azijskim kulturama, ljudi će možda nerado da kažu otvoreno i nedvosmisleno “ne”, čak i kada im je to namera. Stoga kada neki japanski pregovarač u svom odgovoru na predlog kaže “teško”, on ili ona jasno stavlja do znanja da je predlog neprihvatljiv. “Teško” znači “ne” za Japance, ali “možda” za Amerikance.

Osim, toga, većina zapadnjaka očekuje brz odgovor kada nešto izjave ili postave neko pitanje. Japanci, s druge strane, obično sporije daju odgovore. Kao ishod toga, pregovori sa japanskim predstavnicima su ponekad ispunjeni periodima tišine koji izgledaju mučno jednom Amerikancu. Za Japance, period tišine je uobičajeno i prikladno vreme da se razmisli o onome što je rečeno.

Za Amerikance svrha i cilj pregovaranje je potpisivanje ugovora, dok azijski pregovarači teže da uspostave i izgrade dobre i dugoročne odnose. Zato, Amerikanci vrlo malo vremena poklanjaju fazi pripreme (vodeći se parolom “Vreme je novac”), dok azijski pregovarači dosta vremena poklanjaju ovoj fazi pre svega kako bi se što bolje pripremili ali i temeljno upoznali drugu stranu.

Na kraju se nameće pitanje da li se Istok toliko udubljuje u razmišljanje da nema vremena za poslovanje ili Zapad toliko posluje da nema vremena za razmišljanje?

Piše: Dijana Carić, autor knjige ‘Umetnost pregovaranja’
Izvor i foto: BIZLife

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!