Kuda ide content marketing i šta ćemo posle kraha društvenih mreža?

Kao jedinog predstavnika Srbije na Content Marketing World 2019, oduševio me je broj stručnjaka za content marketing koji su se prvi put pojavili na konferenciji, a već se dugo bave tim poslom. Što se tiče mojih utisaka oni su veoma pozitivni, jer smo prisustvovali sastncima na kojima su bili svi ljudi koji su prvi put došli i prosto je fascinatno kada se pojavite sa hiljadu i više stručnjaka na jednom.

Kao posebno poučno izdvajam predavanje Roberta Rousa (Chief Strategy Advisor for the Content Marketing Institute). On je govorio o tome na koji način bi agencije trebalo više da primenjuju content marketing u svom radu.

Ključna stvar za svakog marketing profesionalca jeste da se strategija dobro osmisli, jer nije dovoljno da se samo proizvodi content. Sama proizvodnja contenta bez strategije nema pravog uticaja na poslovne rezultate kompanija. Ako jedan Vašington Post poslednjih godina intenzivno radi na razvoju sosptvenog content marketinga, zbog čega su razvili poseban Brand studio koji se bavi native advertajzingom, onda to moramo da radimo svi.

Drugog dana konferencije nametnulo se pitanje: šta posle društvenih mreža? Osnivač Content Instituta Joe Pulizzi izjavio je da dolazi vreme kada treba razmišljati šta posle društvenih mreža.

– Problem privatnosti i nekontrolisano odlivanje podataka uticaće na to da će se sve teže dolaziti do lojalne publike i zato nam je potrebno da dobro razmislimo koji je to sadržaj koji proizvodimo – govorio je Pulizzi i podstakao me na dublje razmišljanje. Prema njegovim rečima, jedino publika koja vam da saglasnost da komunicirate sa njom je sigurna i vredna publika.

Advertajzing je umro pre pet godina, content vreme ističe
Meni najzanimljiviji deo jeste trenutak kada sam, slušajući stručnjake u svojim oblastima, shvatio da je advertajzing umro još pre pet godina. Content marketingu koji ga je nasledio vreme ističe, a budućnost je u integrisanim komunikacijama – tako barem kažu svetski stručnjaci na Content Marketing Worldu, najvećoj svetskoj konferecniji za content marketing.

Oni naglašavaju da se što pre treba pripremiti za smrt društvenih mreža, koja će se neminovno desiti u narednih nekoliko godina, jer sa ovolikom količinom podataka koji cure na sve strane, niko nema šanse da preživi. Šta će onda, biti sa nama koji već godinama jedemo taj marketinški hleb?

Moraćemo da se menjamo, kao što su već poceli da se menjaju mediji. Saznao sam da sve velike američke medijske kuće intenzivno rade na postavljanju svojih brand studija za native advertajzing, ali sve više i za druge marketinške usluge i posluju kao marketinške agencije unutar medija. Brand studo Vašington Posta je u poslednje dve godine pružao marketinške usluge kompanijama kao što su Bank of America, JP Morgan, Paramaunt, Audi, Dell i drugi. Direktor studija Annie Granatstein kaze da su oni opčinjeni podacima i da svaki svoj projekat počinju istraživanjem, što spoljnim, što onim koji rade novinari. Native tekstove pripremaju za tri bitne javnosti: opinion lidere, biznis zajednicu i za potrošače. Naročito interesantno je da čak i jedan Vašington Post koristi influensere za promociju svojih tekstova i video priča.

A kako će se menjati marketing?
Sudeći prema ovim ljudima, na dva načina: jedan je ownership marketing ili u slobodnom prevodu marketing za klijente koji su već nesto kupili od firme. Još zanimljivije je bilo upoznati se sa Binge Marketingom, koji se razvija na holivudskom i Netflix iskustvu pravljenja serija i gledanja većeg broja epizoda jednom za drugom, tzv. bindžovanjem. Brendovi treba da komuniciraju po principu iganih serija. Da imaju jasan scenaristički skript, podeljene uloge, heroja koji rešava sve probleme i da priča teče iz kampanje u kampanju. Suština je da više nema pojedinačnih kampanja, već se sa potrošačima komunicira non-stop i oni se vezuju za brend, kao što se i gledaoci vezuju za seriju i gledaju epizodu za epizodom.

U svakom slučaju, content marketing pre svega kao filozofija komunikacije koja ne prekida i maltretira publiku, već koja stvara odnos poverenja i saradnje sa njom je nešto što na ovim prostorima tek treba da dobije veći zamah. Srbija u ovoj oblasti zaostaje i za regionom i realno je očekivati da će u vremenu koje dolazi to biti deo marketinga sa najvećim procentom rasta. Znanja imamo, još da je više hrabrosti da se proba nešto novo…

Autor teksta: Borislav Miljanović, osnivač i CEO, Represent System


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari