today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kreativnost sama po sebi nema vrednost!

Adrian Botan, regionalni kreativni direktor McCann CEE, specijalno za Marketing mrežu govori koliko vredi kreativnost, mogu li mala tržišta da se takmiče sa velikim igračima i da li reklame mogu biti umetnost.

Kolika je vrednost kreativnosti?
Nula! Kreativnost nema unutrašnju vrednost zato što ljudi ne znaju kako da je prepoznaju. Oni misle da znaju, ali samo misle. Svi su odbacili najplodnije stvaraoce impresionizma, kubizma, dadaizma kada su se pojavili. Onaj ko je bio pametan početkom 20. veka mogao je da kupi dela Pikasa ili Sezana bocom pića. Zato, kreativnost sama po sebi nema vrednost, ima je sposobnost da se prepozna kreativnost.

Šta je pravi cilj i kolika je relevantnost festivala kreativne industrije i nagrade koje se tamo osvajaju?
Ti festivali su postali svojevrsni poslovni alat. U poslu koji je natrpan kreativcima, festivali pomažu da se prepozna šta je zaista kreativno. Na taj način se uvodi struktura u to nepregledno more kreativnosti. Ali, ipak, postoji jedan problem: užasno je mnogo festivala.

Mogu li mala tržišta, poput Srbije ili Rumunije, da se takmiče sa velikim igračima, poput SAD-a?
Ne, direktno. Mi nemamo pristup istim klijentima i velike budžete. U pogledu kreativnosti u tradicionalnim medijima mislim da su na Zapadu navikli na nesumnjive prednosti koje imaju: velike budžete, velike glumce, pisce kao i veliku veštinu. Uostalom, oni su ceo vek ispred nas. Manja tržišta su sposobna da se takmiče u oblasti novih medija koji nastaje iz digitalne revolucije. U tom okruženju konkurentska prednost je svedena na minimum. Mi čak ponekad možemo da budemo još bolji, jer ovde struktura i procesi koji važe u struci nisu toliko čvrsto definisani kao na razvijenijim zapadnim tržištima. Mislim da nema toliko mnogo nagrada – u proseku dobijamo nagrade shodno našoj ekonomskoj moći. Naravno postoje izuzeci.

Mogu li reklame biti umetnost i na koji način?
Mogu. Međutim, ljudi umetnost posmatraju kao umetnost, a reklame kao reklame. Na primer, ljude razljute komercijalni filmovi koju imaju umetničku „masku“. Dakle, u ovoj oblasti moramo biti mudri i igrati pametno.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!