Danijela Gašparac, Head of Market Research & CEO advisor, Telekom Srbija & Marketing & Communication Consultant, Srbija voz, specijalno za Marketing mreža magazin govorila je o aplikaciji kompanije Srbija voz i na koji način ona doprinosi poboljšanju korisničkog iskustva.
Možete li nam opisati neke od ključnih karakteristika Srbija voz aplikacije i kako doprinosi efikasnosti poslovanja vaše kompanije?
Razvoj aplikacije za prodaju karata nam je od početka bio jedan od najvažnijih ciljeva i taj projekat smo započeli paralelno sa rebrendingom kompanije i razvojem nove komunikacione strategije.
Jasno je bilo da, ukoliko želimo da se Srbija voz pozicionira kao savremena kompanija, pre svega mora korisnicima da omogući jednostavnu kupovinu karata. I u tome smo uspeli, pre svega, zahvaljujući podršci Telekoma Srbija i sjajnim devojkama iz digital tima. Počeli smo sa najjednostavnijom verzijom, ali od marta 2022. konstantno radimo na unapređenju i dodavanju novih funkcionalnosti. Drago nam je da putnici prepoznaju i da sada imamo oko 200.000 jedinstvenih korisnika aplikacije.
Naša aplikacija je ne samo alat za unapređenje efikasnosti našeg poslovanja, već i ključni element u stvaranju bogatijeg, personalizovanijeg korisničkog iskustva koje neprestano težimo da poboljšamo.
Na koji način vam aplikacija pomaže u analizi podataka o putnicima i na koji način se ti podaci koriste za poboljšanje korisničkog iskustva?
Uvek ističem da je danas korisničko iskustvo jedan od najvažnijih aspekata poslovanja kompanije, ali i samog brenda i da marketingaši moraju da rade zajedno sa drugim odeljenjima kako bi napravili najbolje korisničko iskustvo za svoje korisnike. Upravo u tome pažljiva analiza podataka može mnogo da pomogne. Redovno analiziramo ocene zadovoljstva, pratimo komentare i sugestije, slušamo naše putnike i na osnovu njih pravimo dalje planove razvoja.
Pored toga, podaci koje prikupljamo kroz aplikaciju omogućavaju nam da kreiramo personalizovane kampanje. Ovo znači da možemo ciljati putnike sa relevantnim ponudama, popustima i informacijama koje su direktno prilagođene njihovim interesovanjima i prethodnim ponašanjima. Na ovaj način, ne samo da poboljšavamo korisničko iskustvo, već i podstičemo lojalnost putnika.
Na koji način aplikacija Srbija voz promoviše održive prakse putovanja i doprinosi ekološkoj svesti?
Pre svega, voz je najekološkije prevozno sredstvo, a kupovinom karata preko aplikacije štedi se na potrošnji štampanih karata, tako da se dodatno doprinosi očuvanju životne sredine.
Da li vaša kompanija posluje po principu human experience ili customer experience modelu? Zašto?
I jedno i drugo! Kao što sam već naglasila, korisničko iskustvo nam je izuzetno bitno.
Sa druge strane, ljudi su kompleksni i bitno je da ih razumemo, da znamo koje su njihove želje i potrebe, da shvatimo kakav doživljaj treba da im omogućimo, kakve emocije da izazovemo i kako da ostvarimo konekciju. Iz tog razloga istraživanja su od neprocenjivog značaja i prilikom kreiranja kampanja.