today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Komunikacije i tehnologije moraju da se razvijaju paralelno!

Marija Veličković, menadžer komunikacija za brendova VODAVODA i Gorki list, specijalno za Marketing mrežu govori o kriznim komunikacijama.

Na koji način su nove tehnologije izmenile pristup kriznim komunikacijama?
Za komunikacije, nove tehnologije su mač sa dve oštrice – neka vrsta prokletstva i blagoslova istovremeno. Dok sa jedne strane, na krilima tehnologija, koje su nam danas nadohvat ruke, upisujemo rekordne PR kampanje, sa druge strane one nas čine ranjivijima i osetljivijima na krize više nego ikad pre. Najočigledniji primer su društvene mreže, jer su istinski redefinisale način na koji komuniciramo. U poslednje vreme, one polako menjaju svoju svrhu – korisnici im daju sve veću prednost u odnosu na pretraživače kada žele da se informišu, što dodatno ubrzava već prilično dinamičan tempo deljenja informacija. Kada na sve to dodamo i medije koji su sa preuzimanjem online formata preuzeli i impertiv da svojoj publici obezbeđuju instant informacije u realnom vremenu, jasno je da jedan pogrešan potez u deliću sekunde može da preraste u svetsku vest. Zbog toga, da bi ostale relevantne, komunikacije moraju da budu bazirane na poznavanju novih tehnologija i da se razvijaju paralelno sa njima, a to nije nimalo jednostavan zadatak.

Brendovi više nemaju luksuz vremena da razmatraju odgovor u slučaju krize. Kako biti “spreman” u svakom momentu ako se kriza pojavi?
Vreme je najdragoceniji resurs kojim raspolažemo u krizi i od suštinske je važnosti da ga pažljivo i racionalno trošimo. Zbog toga su ozbiljna priprema i unapred razrađena strategija, postale preduslov u uspešnom rešavanju kriznih situacija. Međutim, zadatak komunikacija nije da samo spremno dočeka krizu, već i da je na vreme prepozna i predupredi. Danas na raspolaganju imamo čitav set alata koji su tu da nam pomognu da „osluškujemo“ stav javnog mjenja i reagujemo čim počne da se menja, puno pre nego što postane neprijateljski. Nažalost, svedoci smo i onih kriza koje je nemoguće predvideti, poput pandemije Covid-19. U takvim, izuzetnim situacijama, otvara se veliki prostor za improvizaciju, jer je nemoguće do kraja sprovesti i one najpažljivije planirane strategije. Zato nikad ne smemo da izgubimo iz vida da je krizna komunikacija sagrađena na temeljima naše strategije komunikacije, a od toga koliko je ona zaista efikasna, zavisiće i ishod rešavanja krize.

U kojoj meri kompanije danas realno imaju razrađene strategije krizne komunikacije?
Čini se da je pandemija koronavirusa više nego ikada osvetlila značaj planiranja kriznih komunikacija, i da je podstakla veliki broj kompanija da njima, po prvi put, počnu strateški da upravljaju. Načelno, to je veliki pomak – kako za kompanije, tako i za struku. Međutim, kvantitet i dalje ne znači kvalitet, a razrađena strategija krizne komunikacije ne mora nužno da bude efikasna. Ova vrsta strateškog planiranja zahteva povezivanje i uključivanje velikog broja timova i sektora, kao i poznavanje svih poslovnih procesa, a ne samo komunikacija. Dakle, da bi strategije kriznih komunikacija bile efikasne u njih je neophodno uložiti resurse, vreme i energiju. One se ne postavljaju ad hoc, i to je nešto na čemu bi kompanije svakako mogle dodatno da rade.

Da li je svaki negativni komentar na mrežama potencijalna kriza i zašto?
Iako je kriza daleko više od jednog negativnog komentara, istina je da se stvari na online-u menjaju munjevitom brzinom. U jednom trenutku viral je klip sa psom, a u sledećem je to kriza na vašem korporativnom profilu. Zbog toga je važno da sa posebnom pažnjom pratimo i analiziramo aktivnosti na društvenim mrežama. Iako ne možemo sve da predvidimo i da na sve utičemo, možemo dobro da se pripremimo. To je jedni pravi način da adekvatno reagujemo u kompleksnom i ponekad ne tako prijateljskom okruženju društvenih mreža.

Da li se PR „vratio na velika vrata“ u toku pandemije COVID-19?
Interesantno je da se prvim zvaničnim saopštenjem za javnost smatra reakcija Železnica Pensilvanije na nesreću koja se desila početkom 20. veka u Americi. To je ujedno i jedna od prvih zapaženih aktivnosti odnosa sa javnošću na globalnom nivou. Od tada, pa do izbijanja pandemije Covid-19, istorija nam je puno puta potvrdila da komunikacije najveću ekspanziju doživljavaju u periodima krize, jer tad njihova uloga i značaj postaju najočigledniji. Tako su se i ovoga puta komunikacije očekivano vratile na velika vrata. Međutim, to je samo početak i prilika da naša struka, sačuva ovu poziciju i dokaže koliko zapravo može da doprinese poslovanju i u redovnim uslovima. Sa druge strane, ovo je trenutak da kompanije, koje do sada nisu, počnu strateški da ulažu i upravljaju komunikacijama, jer je to jedini način da spremno dočekaju sve buduće potencijalne krizne situacije.

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,60 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!