Kompanije će nastaviti da teže inovativnim strateškim pristupima kako bi osigurale konkurentsku prednost!

Nataša Jovanović, direktorka Odeljenja identiteta i komunikacija UniCredit Banke, specijalno za Marketing mrežu govori o tome da li je budućnost bankarstva u mobilnom telefonu, kao i u kojoj meri startapi i male inovativne kompanije mogu unaprediti rad banaka.

U kojoj meri je budućnost bankarstva u mobilnom telefonu? Možemo li da zamislimo svet bez ekspozitura i na koji način to menja korisničko iskustvo koje smo do sada imali?
Da krenemo sa nekim statističkim podacima koji praktično daju odgovor na pitanje. U većini zemalja Centralne i istočne Evrope, stopa penetracije mobilnih telefona viša je od 100 (jedna mobilna pretplata po osobi). Stopa penetracije interneta ubrzano raste svakim danom do iznad 60%. Demografski trendovi idu u prilog digitalizaciji u CIE: mlađe generacije (digitalni starosedeoci) igraju sve veću ulogu u društvu i ekonomiji, budući da je gotovo 50% stanovništva mlađe od 35, za razliku od 40% u Zapadnoj Evropi. Možda sadašnji trogodišnjaci nikada neće imati potrebu da uđu u ekspozituru banke, već će transakcije obavljati putem mobilnih telefona, a savete će moći da zatraže od bankarskih savetnika putem različitih kanala komunikacije. To znači da će svi imati mogućnost izbora. I tu sada dolazimo do odgovora na drugi deo pitanja – korisničko iskustvo. Za nekog je najbolje moguće korisničko iskustvo da ima mogućnost da sve uradi od kuće, a za druge da ipak odu do ekspoziture i da se posavetuju sa bankarskim savetnicima uživo.

Zašto je za banke važno da idu u korak za tehnologijama?
Cilj naše digitalne transformacije je da poboljšamo efikasnost, ali ono što je još važnije da unapredimo iskustvo naših klijenata na taj način što ćemo izaći u susret njihovim potrebama koje se menjaju. UniCredit Grupa dodatno unapređuje integrisanu ponudu novim online i platformama za mobilno bankarstvo i korporativne portale. Naše digitalno putovanje i dalje traje i menja se. Ono će nastaviti da razvija i pokriva više inicijativa u različitim zemljama u kojima UniCredit posluje i na taj način dodatno povećava broj klijenata. Dodatno unapređenje naših analitičkih sposobnosti će podržati zaposlene koji rade sa klijentima u njihovim svakodnevnim aktivnostima sa ciljem da im obezbedi više prostora za unakrsnu prodaju i druge aktivnosti. Mi konstanto unapređujemo i redizajniramo našu aplikaciju za mobilno bankarstvo, a upravo smo predstavili našeg mBanking eksperta. Detaljna analiza i bolji uvid u potrošnju mogu da vam pomognu da donosite bolje finansijske odluke i tako uštedite novac za ono što vam je stvarno važno. Upravo to pruža naša nova aplikacija. Prilikom svake transakcije, bilo da je u pitanju uplata, rata za kredit, plaćanje karticama ili podizanje novca sa bankomata, mBanking expert aplikacija pravilno kategoriše sve troškove. Na taj način imate vrlo precizan uvid u potrošnju, a za to više nisu potrebni izvodi, tabele, posebni programi ili odlazak u banku. Kako bi dodatno olakšali uvid u vaše stanje, svaku transakciju možete brzo da pretražite po ključnoj reči, kategoriji, datumu ili iznosu.

Na izradi UniCredit banke sarađivali ste sa FinTech startapom Meniga. Kakva su iskustva Vaša iskustva i u kojoj meri startapi i male inovativne kompanije mogu unaprediti rad banaka?
UniCredit je prošle godine uradio studiju koja nam je pružila širu sliku o fintech kompanijama u Centralnoj i Istočnoj Evropi, i ona je potvrdila da taj sektor doživljava pravi procvat u regionu. U CIE trenutno deluje više od 600 fintech kompanija. Više od 50% tih kompanija radi u segmentima transakcija i plaćanja ili finansiranja, uključujući peer-2-peer kreditiranje ili grupno finansiranje (crowdfunding), dok se 12% kompanija bavi investicijama i upravljanjem imovinom (platforme za trgovanje, automatizirano savetovanje (robo-advice), analiza ličnih finansija, itd.). Ostale kompanije pokrivaju širok segment povezan sa čitavim nizom različitih aktivnosti, uključujući kriptovalute, praćenje troškova, osiguranje (tzv. insurtech), upravljanje rizicima i sprečavanje prevara. Tradicionalne kompanije mogu mnogo toga da nauče od startap kompanija, a najpre u smislu organizacije rada i saradnje, jer način na koji oni dolaze do rešenja u neverovatno kratkim rokovima, može da posluži kao primer najbolje prakse.

Koji trend u oblasti marketinga u bankarstvu će, po Vašem mišljenju, obeležiti 2019. godinu u Srbiji?
Sa razvojem tržišta i tehnologije, ali i boljom edukacijom klijenata, razvojni put marketinga nas vodi ka tome da će kompanije nastaviti da teže inovativnim strateškim pristupima i idejama kako bi osigurale konkurentsku prednost, a uvođenje integrisanih marketinških komunikacija će takođe postati imperativ za sve. S druge strane, u digitalnom svetu se sve obavlja mnogo brže, što predstavlja veliki izazov za banku, ali istovremeno i priliku za unapređenje usluga, jer nam dvosmerna komunikacija obezbeđuje instant feedback i mogućnost da brže odreagujemo na potrebe klijenata.

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari