Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Kompanije će nastaviti da teže inovativnim strateškim pristupima kako bi osigurale konkurentsku prednost!

Nataša Jovanović, direktorka Odeljenja identiteta i komunikacija UniCredit Banke, specijalno za Marketing mrežu govori o tome da li je budućnost bankarstva u mobilnom telefonu, kao i u kojoj meri startapi i male inovativne kompanije mogu unaprediti rad banaka.

U kojoj meri je budućnost bankarstva u mobilnom telefonu? Možemo li da zamislimo svet bez ekspozitura i na koji način to menja korisničko iskustvo koje smo do sada imali?
Da krenemo sa nekim statističkim podacima koji praktično daju odgovor na pitanje. U većini zemalja Centralne i istočne Evrope, stopa penetracije mobilnih telefona viša je od 100 (jedna mobilna pretplata po osobi). Stopa penetracije interneta ubrzano raste svakim danom do iznad 60%. Demografski trendovi idu u prilog digitalizaciji u CIE: mlađe generacije (digitalni starosedeoci) igraju sve veću ulogu u društvu i ekonomiji, budući da je gotovo 50% stanovništva mlađe od 35, za razliku od 40% u Zapadnoj Evropi. Možda sadašnji trogodišnjaci nikada neće imati potrebu da uđu u ekspozituru banke, već će transakcije obavljati putem mobilnih telefona, a savete će moći da zatraže od bankarskih savetnika putem različitih kanala komunikacije. To znači da će svi imati mogućnost izbora. I tu sada dolazimo do odgovora na drugi deo pitanja – korisničko iskustvo. Za nekog je najbolje moguće korisničko iskustvo da ima mogućnost da sve uradi od kuće, a za druge da ipak odu do ekspoziture i da se posavetuju sa bankarskim savetnicima uživo.

Zašto je za banke važno da idu u korak za tehnologijama?
Cilj naše digitalne transformacije je da poboljšamo efikasnost, ali ono što je još važnije da unapredimo iskustvo naših klijenata na taj način što ćemo izaći u susret njihovim potrebama koje se menjaju. UniCredit Grupa dodatno unapređuje integrisanu ponudu novim online i platformama za mobilno bankarstvo i korporativne portale. Naše digitalno putovanje i dalje traje i menja se. Ono će nastaviti da razvija i pokriva više inicijativa u različitim zemljama u kojima UniCredit posluje i na taj način dodatno povećava broj klijenata. Dodatno unapređenje naših analitičkih sposobnosti će podržati zaposlene koji rade sa klijentima u njihovim svakodnevnim aktivnostima sa ciljem da im obezbedi više prostora za unakrsnu prodaju i druge aktivnosti. Mi konstanto unapređujemo i redizajniramo našu aplikaciju za mobilno bankarstvo, a upravo smo predstavili našeg mBanking eksperta. Detaljna analiza i bolji uvid u potrošnju mogu da vam pomognu da donosite bolje finansijske odluke i tako uštedite novac za ono što vam je stvarno važno. Upravo to pruža naša nova aplikacija. Prilikom svake transakcije, bilo da je u pitanju uplata, rata za kredit, plaćanje karticama ili podizanje novca sa bankomata, mBanking expert aplikacija pravilno kategoriše sve troškove. Na taj način imate vrlo precizan uvid u potrošnju, a za to više nisu potrebni izvodi, tabele, posebni programi ili odlazak u banku. Kako bi dodatno olakšali uvid u vaše stanje, svaku transakciju možete brzo da pretražite po ključnoj reči, kategoriji, datumu ili iznosu.

Na izradi UniCredit banke sarađivali ste sa FinTech startapom Meniga. Kakva su iskustva Vaša iskustva i u kojoj meri startapi i male inovativne kompanije mogu unaprediti rad banaka?
UniCredit je prošle godine uradio studiju koja nam je pružila širu sliku o fintech kompanijama u Centralnoj i Istočnoj Evropi, i ona je potvrdila da taj sektor doživljava pravi procvat u regionu. U CIE trenutno deluje više od 600 fintech kompanija. Više od 50% tih kompanija radi u segmentima transakcija i plaćanja ili finansiranja, uključujući peer-2-peer kreditiranje ili grupno finansiranje (crowdfunding), dok se 12% kompanija bavi investicijama i upravljanjem imovinom (platforme za trgovanje, automatizirano savetovanje (robo-advice), analiza ličnih finansija, itd.). Ostale kompanije pokrivaju širok segment povezan sa čitavim nizom različitih aktivnosti, uključujući kriptovalute, praćenje troškova, osiguranje (tzv. insurtech), upravljanje rizicima i sprečavanje prevara. Tradicionalne kompanije mogu mnogo toga da nauče od startap kompanija, a najpre u smislu organizacije rada i saradnje, jer način na koji oni dolaze do rešenja u neverovatno kratkim rokovima, može da posluži kao primer najbolje prakse.

Koji trend u oblasti marketinga u bankarstvu će, po Vašem mišljenju, obeležiti 2019. godinu u Srbiji?
Sa razvojem tržišta i tehnologije, ali i boljom edukacijom klijenata, razvojni put marketinga nas vodi ka tome da će kompanije nastaviti da teže inovativnim strateškim pristupima i idejama kako bi osigurale konkurentsku prednost, a uvođenje integrisanih marketinških komunikacija će takođe postati imperativ za sve. S druge strane, u digitalnom svetu se sve obavlja mnogo brže, što predstavlja veliki izazov za banku, ali istovremeno i priliku za unapređenje usluga, jer nam dvosmerna komunikacija obezbeđuje instant feedback i mogućnost da brže odreagujemo na potrebe klijenata.

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!