today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Komisija povukla promotivni spot o proširenju

Evropska komisija uklonila je sa svog YouTube kanala spot koji promoviše politiku proširenja nakon što je za samo nekoliko dana gledanja dobio etiketu rasističkog i ksenofobičnog. Klip pokazuje mladu ženu, oličenje EU, koja deluje smireno kada se pojave tri vešta ratnika iz Kine, Indije i Brazila. U Komisiji žale što je spot izazvao negativne reakcije. Ističu, ipak, da je ciljna grupa autora spota, mladi koji prate društvene mreže i video igrice, dobro reagovala.
U kratkom spotu pod nazivom „Rastemo zajedno“ u praznu zgradu ulazi zgodna žena u žutom trikou koja predstavlja mirnu Evropu. Kako navodi sajt Euobserver, ona izgleda ozlojeđeno kada se pojave tri krupna muškarca. Najpre sa zida zgrade skače Azijat u crnom kimonu i brzim pokretima demonstrira svoju borbenu veštinu. Zatim sa vrha pada bosi sultan sa dugim mačem, da bi na kraju mišićavi, do pojasa go crnac sa dugim dredovima, provalio kroz vrata i napravio spretno nekoliko salta.
Žena koja predstavlja Evropu, mirno ih gleda, zatim dugoko uzdahne i umnoži se u još dvanaest kopija koje okruže muškarce. Njena mirnoća, može se zaključiti iz klipa, utiče na muškarce da budu manje agresivni.
Zatim ratnici vraćaju oružje za pojas, i svi, zajedno sa ženama, sedaju u turski sed. Nakon toga tri muškarca nestaju, a svih 12 žena se pretvara u zvezdice na zastavi EU. Klip se završava sa porukom „Što nas je više, snažniji smo“ aludirajući da će EU ove godine dobiti pojačanje u vidu 28. članice Hrvatske, a da se očekuje još zemalja u budućnosti. Spot je koštao 127 hiljada evra i odobrili su ga zvaničnici Komisije u odeljenju za proširenje. Ciljna grupa je publika od 16 do 24 godine, a namera autora je bila da proširenje predstavi pozitivno.

Međutim, poruka je otišla u neželjenom smeru. Nekoliko gledalaca smatra da je spot ksenofobičan. Samo za nekoliko dana prikazivanja, protumačeno je da su tri muškarca predstavnici zemalja BRICS – Kine, Brazila i Indije, koje su poznati geopolitički rivali EU. U Komisiji međutim kažu da likovi predstavljaju tri borbena stila: kung fu, kapoera i kalaripajatu. Kapoera je brazilska borbena igra koja kombinuje ples i igru, dok je kalaripajatu tradicionalna ratna indijska veština.
„Spot počinje demonstracijom njihovih veština, a završava se tako da svi likovi pokazuju uzajamno poštovanje u pozi mira i harmonije“, navodi se u izjavi Komisije. „Namera spota apsolutno nije bila da bude rasistički i žalimo što je protumačen na ovaj način“. U saopštenju se, takođe, navodi da je spot namenjen društvenim mrežama i novim medijima, kao i mladoj publici koja razume teme iz ratničkih igara i video igara. Prema izjavi, reakcija ove publike na spot bila je pozitivna.
Greška je usledila nakon što je Komisija nedavno dobila pohvale za jedan drugi spot o proširenju, koji ovog puta cilja stariju publiku s namerom da razbije mitove koje Evropljani imaju o zemljama potencijalnim kandidatima. Reč je o spotu u kojem se pojavljuje i Srbija. Piter Staon, portparol za proširenje priznaje da je jako teško predvideti kako će ljudi reagovati, naročito jer se ni publika ni poruka ne mogu kontrolisati, a društvene mreže prenose i dobre i loše komentare jako brzo. Nazivajući spot internet verzijom filma Kill Bill, on je istakao da su se najglasnije žalili oni koji nisu ciljna grupa spota.

Izvor: EurActiv.rs

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!