Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Kolaboracije brendova kao model animacije i dubljeg povezivanja sa potrošačem

Maja Uzelac, Chief Marketing and Digital Officer u kompaniji L’Oréal Adria-Balkan, na forumu IZAZOV 2023 biće jedna od panelista na temu „How to Pursue Powerful Brands Collaboration?„. Tim povodom, za Marketing mrežu govori da li je budućnost marketinga u kolaboracijama.

Da li je budućnost marketinga u kolaboracijama? 

Kolaboracije su sastavni deo marketinga i vrlo su zastupljene kao model animacije i dubljeg povezivanja sa potrošacem. One su već uobičajen način predstavljanja osveženog portfolija proizvoda i šireg konteksta vrednosti brendova i onoga za šta se zalažu. Brendovi sve više izlaze iz tradicionalih okvira kolaboracija, a potrošači su sve zahtevniji. Tržište zahteva inovativnost i kada je u pitanju udruživanje brendova, industrija i kompanija, a uz razvoj tehnologije, veštačke inteligencije i virtuelne realnosti, budućnost marketinga kroz kolaboracije je vrlo uzbudljiva.

Koje benefite ovakva vrsta saradnje donosi brendovima? Kako da kolaboracije budu win-win za obe strane?

Današnji potrošač vrlo lako može da uoči ukoliko se saradnja ne bazira na zajedničkim vrednostima i evidentnoj simbiozi brendova. Zbog toga je pre ulaska u kolaboraciju neophodno temeljno prosuđivanje kompatibilnosti obe strane i utvrđivanje cilja saradnje. Benefiti uspešnih saradnji su višestruki, i trebalo bi da predstave inovaciju ili proizvod iz novog ugla, prouzrokuju pozitivnu percepciju i izazovu efekat iznenadjenja. Kada je reč o redovnim očekivanim rezultatima uspešne saradnje onda su to doseg do šire relevante grupe potencijalnih potrošača ili veća prodaja. Naravno, u obzir se moraju uzeti, opet u zavisnosti od cilja saradnje, i dugoročni efekti i rezultati kao što su poverenje u brend i lojalnost koji su neizmerno bitni za pozicioniranje brenda i bliskost sa potrošačem.

Kako kroz kolaboraciju povećati prodaju, a smanjiti troškove? 

Deo planiranja kolaboracije se odnosi na analizu prednosti koje jedna kompanija ili brend ima u odnosu na drugu, i kako obe strane mogu da koriste te prednosti zarad zajedničkog interesa i najboljeg mogućeg učinka kolaboracije. Nakon takve primarne analize, relacija troškova i prodaje može dobro da se postavi. Tako jedna strane može više da se fokusira na intenzivnije korišćenjih svojih kanala komunikacije i snagu svog autorskog dela i prepoznatljivosti u javnosti, dok će druga strana preuzeti proces i trošak proizvodnje. Ovo bi bio slučaj u odnosu brend i influenser, brend i umetnik ili poznata ličnost. Iako ovde govorimo o finansijskim parametrima oni su vrlo oslonjeni na racionalizaciju snaga obe strane. Verodostojnost saradnje se zapravo oslikava na ceo proces razvoja projekta.

Foto: Dario Marić

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!