Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Koja je uloga mladih influensera u marketingu?

Šta znamo o mladima? Puno toga, ali najvažnije je imati na umu da su mlađe generacije otvorene prema svemu novom i čim više toga smislimo kako bi ih zabavili, naša će kampanja imati bolje rezultate. Mladi obožavaju isprobavati nove stvari, vole da ih se pita za mišljenje, da budu deo globalnih promena, a na nama marketingašima je da se prema tome ispravno postavimo.

Istovremeno, takav obrazac ponašanja plaši ljude koji upravljaju brendovima primarno iz razloga što je nepredvidiv. Mladi se ne boje reći što im je na pameti, bilo to dobro ili loše. Za komunikaciju su dosta zahtevnija ciljna grupa od starijih i na nama koji upravljamo komunikacijom brendova je da pronađemo način kako zadovoljiti njihove potrebe i dati im dodatnu vrednost. Takva situacija može biti prilika za kompanije da se promene na bolje.

Najveći izazov za sve nas je prepoznati trendove, imati hrabrosti testirati ih i suočiti se s rezultatima, bili oni dobri ili loši.

Kako s mladima? Bez obzira na to koji kanal koristimo, ključna stvar u komunikaciji prema bilo kojoj ciljanoj grupi, pa tako i prema mladima, jeste kreirati sadržaj koji će biti prilagođen njihovim potrebama, sadržaj koji će zadržati njihovu pažnju, koji je duhovit, zanimljiv. Posebno je bitno da sadržaj prenosi vrednosti brenda jezikom mladih.

Ako uzmemo na primer jednu kampanju, to znači da ćemo glavnu poruku prilagoditi načinu komunikacije mladih i kanalima komunikacije koje oni najviše koriste. Danas skoro svi brendovi komuniciraju s mladima putem takozvanih influencera, odnosno osoba s velikim uticajem na društvenim medijima, a najviše se koriste društveni mediji poput Snapchata, Instagrama, Twittera i video platforme poput YouTubea. Primer jedne takve kampanje #nemadanema za brend Vipme.

Ne tako davno brendovi su se oslanjali na manji broj influensera s velikim brojem pratilaca. Danas se stvari menjaju i takozvani mikroinfluenseri dobijaju sve više na važnosti. Izbor kao i uvek zavisi od brend strategije, kampanji i ciljevima pa trebamo kombinovati i mikro i makro influensere.

Pozitivno u svemu jeste da ozbiljnim oglašivačima više nije bitan broj pratilaca, već kvaliteta publike i ostvarene interakcije koje će influenseri doneti. Postoji mnogo različitih alata koje koristimo kako bi identifikovali onog pravog influensera, a imamo i agencijsku bazu influensera.

U svakom slučaju influensere ne bi trebalo shvatati samo kao puke glasnogovornike brendova, jer oni su strastveni poznavaoci nekog uskog područja. Iako reč influenser marketing dobro zvuči, primereniji pojam bi bio relationship marketing ili marketing odnosa.

Ključ uspešne komunikacije je personalizovani pristup i izgradnja kvalitetnog odnosa između brendova i potrošača. I tu se ne misli samo na online odnose, odnosi se grade i na igralištima, radnom mestu ili u kafiću. Pa su tako influenseri zapravo graditelji odnosa koji direktno utiču na iskustvo koje korisnik ima s određenim brendom.

Zašto je to bitno? Prema najnovijem istraživanju uticaja korisničkog iskustva na cenu deonice provedenom u SAD-u dolazimo do uvida da postoji direktna korelacija između visoke ocene korisničkog iskustva i cene deonice kompanije. Konkretno, u poslednjih 8 godina kompanije koje imaju visoke ocene iz ove oblasti povećale su cenu deonice za 107%, dok su kompanije s niskim ocenama iz korisničkog iskustva rasle samo 27% u istom razdoblju. Možemo zaključiti da influenseri imaju direktan uticaj na percepciju brenda te su važan deo korisničkog iskustva, čime podižu vrednost brenda.

Piše: Andrea Svilokos, Digital account manager agencije Bruketa&Žinić&Grey
Fotografija: Domagoj Kunić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!