today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Koja je razlika između content marketinga i copywritinga?

Neki od vas će se zapitati: “Zar to nisu dva naziva za isti posao?”. Možda se tako na prvi pogled čini, ali to ipak nije tako. Oba predstavljaju pisani sadržaj i nisu nastali tokom 21. veka, već mnogo ranije, iako se na prvi pogled čine kao super-fancy imena novih zanimanja. Koja je onda razlika između njih?

Iako su oba prilično slična, između njih postoje jasne razlike. Prema nekim odrednicama, content marketing pruža dodatnu vrednost i izgrađuje poverenje ciljane grupe, a copywriting je tu kako bi podstakao prodaju. Možda ova razlika na prvi pogled podseća malo na razliku između PR-a i marketinga, ali uđimo u malo dublju analizu.

Content marketing
Prema contentmarketinginstitute.com, jedan od najstarijih primera content marketinga potiče još iz 1732. godine, kada je Benjamin Franklin objavio Almanah siromašnog Richarda (Poor Richard’s Almanack), zbirku maksima i poslovica, kako bi promovisao svoju štampariju. Zbirka je stekla veliku popularnost, a Franklinov potez pokazao je kako neka dodatna vrednost koju besplatno pružite svojoj ciljanoj grupi može demonstrirati kvalitet vaše usluge.

Naravno, od tada do danas content marketing se u mnogočemu izmenio i u današnje vreme podrazumeva mnogo toga: pisanje blogova, tekstova za novine i časopise, kao i stvaranje drugih sadržaja različitih formata (video, internet stranice i sl.). Sve u svemu, content marketing se više odnosi na dugačke forme pisanja tekstova i oni koji se time bave najčešće dolaze iz novinarskih voda.

Pisanje dobrog online content marketinškog sadržaja uvek podrazumeva korišćenje ključnih reči u tekstovima koji su dobri za SEO, meta reči, povezivanje s drugim sadržajima putem linkova i praćenje shareova na društvenim mrežama.

Content marketingom svojoj ciljanoj grupi pružate dodatne informacije besplatno, a sve u svrhu izgrađivanja poverenja. Ovo je razlog zašto su blogovi sve popularnije forme. Svako će pre verovati blogeru koji piše o svom iskustvu s nekim proizvodom ili uslugom, nego samoj kompaniji koja iste informacije plasira putem oglasa. Dakle, content marketing se odnosi na izgradnju poverenja kod potrošača.

Kako se spominje u članku seanwes.com-a, content marketing bez copywritinga je tek puko kreiranje sadržaja. A da li je ovo sasvim tačno? Razmislimo još malo.

Copywriting
S druge strane, Claude Hopkins, jedan od utemeljitelja copywritinga, bio je revolucionaran u svojoj ideji da pisanju copyja treba da prethodi istraživanje iskustva potrošača. Zašto? Zato što svaki copy mora zadovoljiti potrebe svoje ciljne grupe, pružiti joj ono što ona želi čuti i podstaknuti je na akciju, odnosno kupovinu.

Za razliku od content marketinga, copywriting se više bazira na oglašavanju i kratkim formatima koji odmah upadaju u oči kreirajući jasan call-to-action. Slogani, naslovi i pozivi su ono što copywriteri nose u malom prstu, pri čemu moraju voditi računa o tome da su njihove ideje originalne i koje nisu zaštićene autorskim pravima. Naravno, to ne znači da copywriteri ne pišu i duže forme – oni polako počinju biti i kreatori dužih sadržaja.

Copywriting kreira emocionalne i lične veze sa publikom tako što je oblikovanim i dobro osmišljenim rečima podstiče na akciju. Na primer, copywriter daje svoj pečat na dobro oblikovani content marketinški tekst, odnosno pokušava uz dobar poziv na akciju stvoriti njegovu dodatnu vrednost i pomoći potrošačima da donesu konačnu odluku.

Izvor: Jasno&Glasno

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!